Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

بهترین روش درمان لکه های ماه گرفتگی

از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با لیزر

برخی از افرادی در هنگام تولد، لکه‌های به رنگ‌های مختلفی روی قسمت های مختلف بدن خود دارند، که به این لکه های ماه گرفتگی می گویند، میزان تیرگی و روشنی این لکه‌ها در افراد متفاوت است و گاهی حتی قابل تشخیص هم نیست، اما وجود برخی از آن‌ها روی صورت افرادی که دارای ماه گرفتگی هستند، باعث می‌شود تا آن‌ها حس خوب و مساعدی نسبت به ظاهر خود نداشته باشند، آیا از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با لیزر بهترین روش درمان است؟

روش های مختلفی برای از بین بردن لکه های ماه گرفتگی امتحان شده است که هیچ کدام موثر نبوده، اما جدیدترین تکنولوژی که اخیرا توجه پزشکان زیبایی را به خود جلب کرده است، لیزرتراپی می باشد، که انواع لکه های ماه گرفتگی را می توان با لیزر به صورت دائمی از بین برد.

از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با لیزر

یکی از روش‌های موثر برای درمان لکه‌های ماه گرفتگی استفاده از لیزر است. دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های لیزر پوستی در 10 سال اخیر است که علاوه‌بر ازبین‌بردن و کم‌رنگ کردن تمامی لکه‌های پوستی، بدون ایجاد آسیب به بافت‌های آن باعث جوانسازی و زیبایی پوست می‌شود.

از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با لیزر توسط دستگاه های مخصوص بر روی پوست تابانده می‌شود و رنگ‌دانه‌های پوست امواج آن را جذب می‌کنند. از این طریق است که لکه‌های پوستی به‌مرور زمان و با گذشت تعداد جلسات مورد نظر، کم‌رنگ‌تر خواهند شد. اما این روش توسط سه طول موج با دستگاه های لیزر مختلف قابل درمان است که در زیر ذکر شده اند:

  • طول موج ND.YAG دستگاه لیزر تیتانیوم
  • طول موج لیزر روبی دستگاه لیزر کیوسوئیچ ناب وی
  • طول موج الکساندرایت دستگاه لیزر سایناشور
از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با لیزر

رفع لکه های ماه گرفتگی با طول موج ان-دیاگ دستگاه لیزر تیتانیوم

استفاده از طول موج ان-دیاگ دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس برای درمان لکه های ماه گرفتگی بسیار موثر است، چرا که بدون لایه‌برداری پوست، تاثیر بالایی در رفع اسکارهای تیره یا پیگمنت های لکه ماه گرفتگی دارد. همچنین از آن در پروسه جوان‌سازی و تولید کلاژن در پوست هم بهره می‌برند،اشعه‌های به‌کار رفته در این لیزر دارای طول موج 1046 نانومتر که با توجه به نوع پوست یا لکه پوستی مراجعه‌کننده، زیر نظر پزشک می‌تواند تغییر کند.

درمان لکه های ماه گرفتگی با طول موج لیزر روبی

لیزرهای روبی، پالس‌های نور مرئی به رنگ قرمز پررنگ را در طول موج 694.3 نانومتر ساطع می‌کنند، باعث از بین بردن لکه های سبز تیره و یا لکه های کبودمانند می شود، بنابراین برای از بین‌بردن لکه‌های ماه‌گرفتگی‌ که دارای رنگ‌هایی مثل سبز لیمویی یا آبی آسمانی هستند، معمولا از دستگاه لیزر کیوسوئیچ ناب وی با طول موج روبی استفاده می‌کنند.

از بین بردن لکه های ماه گرفتگی با دستگاه لیزر سایناشور

دستگاه لیزر کیوسوئیچ سایناشور یکی از بهترین دستگاه های لیزر در لاین های جوانسازی، رفع تاتو و از بین بردن انواع اسکار، کک و مک های پوستی است که دارای 4 طول موج متفاوت می باشد، این طور به‌نظر می‌رسد که استفاده از این دستگاه اخیرا بسیار پرکاربردشده است، چرا که خیلی از لکه‌های پوستی ایجاد شده در بدن مثل خالکوبی، تاتو، هاشور و حتی لکه‌هایی ناشی از آفتاب سوختگی و ماه گرفتگی را به‌صورت کلی از بین می‌برد. در این قسمت به بررسی کاربرد هر چهار طول موج آن می پردازیم:

طول موج 532 نانو متر

طول موج 532 نانو متر برای حذف تتو های رنگی با عمق کم و تاتوهای سیاه و سفید با عمق زیاد مناسب برای رفع تتو صورت ، تتو ابرو و تتوهای روی پوست بدن می باشد.

رفع لکه های ماه گرفتگی با دستگاه لیزر

طول موج 755 نانومتر

طول موج 755 نانومتر یا طول موج الکساندرایت برای برداشتن و رفع ضایعات پیگمانته و سطحی پوست مانند ملازما، آفتاب سوختگی ، رفع کک و مک، برداشتن انواع خال و مشکلات درمی که حتی بر اثر کدورت سن ایجاد شده است قابل درمان است.

طول موج 1064 نانو متر

طول 1064نانومتر برای حذف تاتو های تیره ( مشکی ، سبز ، سرمه ای، قهوه ای ) در نواحی مختلف بدن کاربردی می باشد.

طول موج 1320 نانومتر

دستگاه لیزر پیکوسکند سایناشور طول موج 1320 نانومتری را برای کربن تراپی یا همان لیزر هالیوودی کاربرد دارد که برای لایه برداری و جوان سازی پوست مناسب می باشد.

انواع لکه های ماه گرفتگی

ازآن‌جایی‌که نوع ماه گرفتگی‌ها و نحوه درمان لکه های ماه گرفتگی روی هزینه‌ها و شیوه معالجه بسیار تاثیر دارد، پس ضروری است که در این بخش به انواع لکه های ماه گرفتگی و لکه‌های پوستی و میزان حساس بودن آن‌ها بپردازیم:

  • لکه‌های شرابی رنگ
  • غده خونرگی
  • ماه گرفتگی عروقی
  • ماه گرفتگی رنگ دانه‌ای
  • خال اوتا
  • لکه‌های شیر قهوه‌ای
  • لکه‌های مغولی
  • خال گوشتی

لکه‌های شرابی رنگ

لکه‌های پوستی قرمز تیره یا زرشکی رنگ مطابق با اسمی که دارند، شرابی رنگ هستند و معمولا در ناحیه صورت، بازوها یا پاها دیده می‌شود، اندازه آن‌ها می‌تواند هر سایزی باشد و در طول زمان رشد کند و حتی در بزرگسالی ضخیم‌تر و زبرتر شود، این ماه گرفتگی‌ها که معمولا جز لکه های مادرزادی هستند، خود به‌ خود از بین نمی‌روند و در برخی موارد باعث کوری تدریجی و تشنج مغزی می‌شوند.

غده خونرگی

این نوع لکه ها می‌تواند هم در لایه سطحی پوست و هم در لایه‌های زیرین پوست شکل بگیرد. تعداد جلسات درمان لکه ماه گرفتگی بستگی به ‌اندازه و نوع پوست مراجعه‌کننده دارد. این لکه‌ها در لایه سطحی رنگی قرمز و در لایه‌های عمیق‌تر به رنگ آبی تیره تبدیل می‌شوند.

لکه های ماه گرفتگی عروقی

لکه‌ها معمولا روی پشت گردن، پلک و پیشانی ظاهر می‌شوند و به رنگ‌های قرمز و صورتی هستند. در سال‌های نخست زندگی نوزاد شکل می‌گیرند و به‌مرور زمان خودشان هم محو می‌شوند. هیچ‌گونه خطری ندارند و گاهی در بزرگسالی هم ممکن است قابل مشاهده باشند. درمان لکه‌های ماه گرفتگی در این نوع بسیار ساده است و به‌راحتی از بین می‌رود.

درمان لکه های ماه گرفتگی

هزینه های درمان لکه های ماه گرفتگی

معمود برآورد هزینه در انجام فرآیندهای زیبایی یا اصلاح نواقص صورت بستگی به میزان و چگونگی خود لکه پوستی یا نوع پوست مراجعه‌کننده دارد. در بسیاری از مواقع رفع ماه گرفتگی‌های اطراف چشم و سایر قسمت‌های حساس دیگر که نیاز به مهارت و متخصص مجربی دارد، می‌تواند هزینه بالاتری داشته باشد.

میزان پاسخگویی لکه‌ها به شیوه‌های درمانی و تعیین تعداد جلسات هم یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها در تعیین میزان هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید، در برخی مواقع استفاده از برند دستگاهی که برای رفع لکه‌های پوستی از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند بر هزینه‌ها تاثیر بگذارد. برای اطلاع بیشتر از جزئیات قیمت‌ها می‌توانید با مشاوران نویان طب مانلی در تماس باشید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه های کیوسوئیچ با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما