جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

ماندگاری هایفوتراپی خط لبخند

هایفوتراپی خط لبخند

با افزایش سن، پوست ما شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و استحکام خود می‌کند که در نهایت منجر به ایجاد خطوطی در صورت می‌شود. خط لبخند که به آن چین بینی‌ لبی (nasolabial folds) نیز می‌گویند، خطی است که از گوشه‌های دهان تا کناره‌های بینی ایجاد می‌شود. این خط می‌تواند ظاهری غمگین یا خسته به فرد بدهد و باعث شود فرد احساس پیری کند. دستگاه هایفو،با استفاده از امواج اولتراسوند، تا حدی می تواند به از بین بردن خط خنده کمک کند، ما در این مقاله درباره ماندگاری هایفوتراپی خط لبخند صحبت می‌کنیم.

دلایل ایجاد و تشدید خط لبخند

خط لبخند به دلایل زیر ایجاد و تشدید می‌شود:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست: با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را به دلیل کاهش تولید کلاژن از دست می‌دهد. این از دست دادن خاصیت ارتجاعی، می‌تواند باعث افتادگی پوست و در نتیجه ایجاد چین‌های نازولبیال شود.
  • حالات چهره: لبخند‌زدن یا خنده، می‌تواند باعث چین و چروک‌شدن پوست و در نهایت تشکیل خطوط لبخند شود.
  • جاذبه زمین: اثرات جاذبه هم می‌تواند به ایجاد خط خنده در طول زمان کمک کند، زیرا پوست به‌طور طبیعی به‌سمت پایین کشیده می‌شود.
  • قرارگرفتن در معرض نور خورشید: قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و بیشتر مستعد خط لبخند شود.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه لیزرتیتانیوم با کارشناسان نویان طب مانلی در تماس باشید.

هایفوتراپی خط لبخند چیست؟

هایفوتراپی خط لبخند، به معنای استفاده از دستگاه هایفوتراپی برای جوان‌سازی پوست ناحیه اطراف دهان و کاهش چین و چروک‌ها از جمله چین‌های نازولبیال است.
سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یا همان هایفو (HIFU) یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که از انرژی اولتراسوند برای تقویت و جوان‌سازی پوست استفاده می‌کند. برخلاف جراحی‌های سنتی لیفت صورت، دستگاه هایفو امواج اولتراسوند متمرکز را به‌عمق خاصی از پوست می‌رساند و باعث تحریک تولید کلاژن و سفت‌شدن بافت‌های زیرین می‌شود.
با سفت‌‍شدن بافت‌های زیرین، خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و چین و چروک‌ها از جمله خط لبخند کاهش می‌یابد.

رفع خط لبخند با هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی خط لبخند

استفاده از دستگاه هایفوتراپی خط لبخند برای از بین بردن چین‌های نازولبیال با مزایای زیر همراه است.

  • غیرتهاجمی: استفاده از دستگاه هایفوتراپی برای خطوط لبخند یک روش غیرجراحی است که نیازی به برش یا بیهوشی ندارد. این ویژگی‌ها آن را به گزینه‌ای امن و راحت برای کسانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال رفع خطوط لبخند، بدون خطرات مرتبط با جراحی هستند.
  • هدف‌گیری دقیق: فناوری HIFU امکان هدف‌گیری دقیق لایه‌های عمیق پوست را فراهم می‌کند و به سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) می‌رسد. این دقت تضمین می‌کند که درمان روی نواحی خطوط لبخند متمرکز شده و نتایج قابل توجه باشد.
  • تحریک ساخت کلاژن: استفاده از دستگاه هایفوتراپی خط لبخند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند. کلاژن پروتئین مهمی است که مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست است. با افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و خط لبخند کاهش می‌یابد.
  • نتایج طولانی‌مدت: اثرات HIFU به‌مرور زمان با افزایش تولید کلاژن قابل مشاهده می‌شود. معمولا اثرات چند ماه پس از انجام درمان به‌حداکثر رسیده و یک تا دو سال باقی می‌ماند.
  • حداقل زمان نقاهت: استفاده از دستگاه هایفوتراپی خط لبخند به‌حداقل زمان نقاهت نیاز دارد و به افراد این امکان را می‌دهد که بلافاصله پس از انجام هایفو، فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند. برخی از بیماران ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنند، اما این اثرات معمولاً در عرض چند ساعت فروکش می‌کند.
از بین بردن خط خنده با هایفوتراپی

مراحل انجام هایفوتراپی خط لبخند

درمان HIFU برای خطوط لبخند معمولاً شامل مراحل زیر است:

  1. مشاوره: در طول این مشاوره، پزشک وضعیت پوست شما را ارزیابی می‌کند، انتظارات را مورد بحث قرار داده و در‌صورتی‌که دستگاه هایفوتراپی برای درمان خط لبخند شما مناسب باشد، درمان را برنامه‌ریزی می‌کند. لازم‌به‌ذکر است که گاهی لازم است استفاده از دستگاه هایفوتراپی با سایر روش‌های درمان خط لبخند مانند مزوژل و فیلر ترکیب شود.
  2. آماده‌سازی: قبل از انجام هایفوتراپی خط لبخند، ناحیه درمان تمیز می‌شود و ممکن است از ژل یا کرم رسانا برای افزایش اثربخشی امواج اولتراسوند استفاده گردد.
  3. درمان: پزشک پروب دستگاه هایفوتراپی را به‌آرامی روی پوست حرکت می‌دهد تا انرژی اولتراسوند را در اعماق مورد نظر منتشر کند. برخی از بیماران در طول این پروسه احساس گرما یا سوزن‌سوزن‌شدن مختصری در ناحیه اطراف دهان می‌کنند.
  4. مراقبت‌های پس از درمان: پس از هایفوتراپی خط لبخند، افراد می‌توانند به فعالیت عادی خود برگردند. با این حال، اجتناب از نور آفتاب، هیدراته‌ماندن و استفاده از ضد‌آفتاب از جمله مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی خط لبخند است که لازم است برای ایجاد بهترین نتایج دنبال شوند.

بیشتر بدانید : قیمت دستگاه لاغری و عضله ساز ems

آیا استفاده از دستگاه هایفوتراپی برای رفع خط لبخند خطرناک است؟

خیر؛ هایفوتراپی خط لبخند تقریبا هیچ خطر و عوارض جانبی خاصی ندارد. این روش تنها بر بافت هدف تاثیر گذاشته و با افزایش تولید کلاژن می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کند. امواجی که برای هایفوتراپی خط لبخند استفاده می‌شوند، از جمله امواج صوتی هستند و هیچ خطری را برای افراد ایجاد نمی‌کنند.

بهترین روش از بین بردن خط لبخند چیست؟

ترکیبی از روش‌ها می‌توانند برای بهبود خط لبخند استفاده شوند. هایفوتراپی خط لبخند به‌همراه تزریق فیلر و ژل‌های جوان‌کننده، این خطوط را به‌حداقل می‌رساند و از تشدید آن‌ها جلوگیری می‌کند. بهترین روش از بین بردن خط لبخند ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. متخصص پس از معاینه و بررسی پوست صورت، بهترین روش را معین می‌کند.

ماندگاری هایفوتراپی خط لبخند

تعداد جلسات هایفوتراپی خط خنده

تعداد جلسات هایفوتراپی خط خنده به عواملی مانند عمق چین، پاسخ به درمان، سن و نوع دستگاه وابسته است. با این حال در اکثر مواقع برای کاهش این خطوط، به حداقل دو تا سه جلسه درمانی نیاز است. با این حال در برخی از بیماران، ممکن است یک جلسه نیز کافی باشد.
تعداد جلسات هایفوتراپی خط خنده را پزشک با توجه به وضعیت پوست و پاسخ به درمان مشخص می‌کند.

کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی خط خنده

به‌طور کلی، دستگاه هایفوتراپی برای اکثر افراد قابل استفاده است. این درمان برای بیماران بین 30 تا 75 سال که تمایل دارند با روش‌های غیر جراحی، صورت خود را جوان کرده و عمق چین‌ها را کاهش دهند، مناسب است.

سخن آخر
هایفوتراپی خط خنده، یکی از روش‌های موثر برای کاهش خطوطی است که لب‌ها را از گونه جدا می‌کند و با عنوان چین بینی‌لبی شناخته می‌شود. این روش درمانی با تحریک تولید کلاژن، پوست را جوان کرده و خطوط را از بین می‌برد. دستگاه هایفوتراپی جداگانه‌ای برای خط لبخند وجود ندارد و برای حل این مشکل می‌توان از دستگاه‌های هایفوتراپی صورت استفاده کرد. برای کسب بهترین نتایج، لازم است جلسات درمان را کامل کنید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه هایفو با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

  اینستاگرام نویان طب مانلی :@noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها