جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switch) چیست؟

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switch) چیست؟ دستگاه لیزر کیوسوئیچ Q-Switched نوع منحصر به فردی از لیزر است که انرژی را در فواصل بسیار کوتاه ارائه می‌دهد. این ویژگی منحصر به فرد آن را به یک لیزر درمانی ایده آل برای بیماری های مرتبط با رنگدانه مانند کک و مک، لکه‌های خورشیدی، خال های مادرزادی یا خالکوبی تبدیل می کند.

انفجارهای بسیار کوتاه انرژی که توسط لیزر ارائه می شود، سلول های حاوی رنگدانه را در پوست مختل می‌کند و منجر به محو شدن و پاک شدن ناحیه تحت درمان می شود؛ در حالی که لیزرهای معمولی از یک طول موج برای رساندن انرژی به هدف استفاده می کنند.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ معمولاً برای درمان اسکارهای آکنه و چین و چروک و همچنین برخی عفونت‌های قارچی مانند اونیکومیکوزیس (قارچ انگشت پا) استفاده می‌شوند. دستگاه لیزر کیوسوئیچ زمانی به عنوان دستگاهی استاندارد برای پاک کردن خالکوبی یا تاتو در نظر گرفته می شدند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ، لیزر کیوسوئیچ (Q-Switch) چیست

همچنین لیزر Q-Switch برای درمان رنگدانه ها، ملاسما و آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی صورت استفاده می‌شود، FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) لیزر Q-switch  را برای کاربردهای مورد نظر آن ایمن و موثر می داند.از سوی دیگر از لیزر کیوسوئیچ Q-Switched برای تحریک تولید کلاژن و جوانسازی صورت شما استفاده می‌کنند. این درمان می تواند جای جوش، خطوط ریز و چین و چروک را بهبود بخشد و اندازه منافذ شما را کاهش دهد.

عملکرد لیزر کیوسوئیچ

هنگامی که لیزر کیوسوئیچ Q-Switch برای درمان ضایعات رنگدانه شما از جمله لکه های پیری، کک و مک، لکه های خورشیدی و برخی خال های مادرزادی استفاده می‌کند، ملانین را در لایه سطحی پوست شما هدف قرار می‌دهد. هنگامی که ضایعه رنگدانه انرژی نور لیزر Q-Switch را جذب می کند، به گرما تبدیل می شود. این فرآیند بدون آسیب رساندن به پوست اطراف، هدف را از بین می برد.

انواع لیزرهای کیوسوئیچ

لیزرهای کیوسوئیچ انواع مختلفی دارند. بسیاری از کاربردها به طول موج نوری که تولید می کنند بستگی دارد. انواع مختلفی از میله های کریستالی در داخل لیزرها وجود دارد که باعث می شود آنها طول موج های مختلفی تولید کنند.

رایج ترین نوع میله مورد استفاده Nd:YAG است که طول موج های 1064 نانومتر و 532 نانومتر تولید می کند. این محبوب ترین نوع است زیرا می تواند طیف گسترده ای از رنگ های تاتو را درمان کند و برای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز موثر است. دستگاه کیوسوئیچ سایناشور یک نمونه عالی از لیزرهای Q-switched در بازار است.

دیگر دستگاه لیزر کیوسوئیچ که در بازار حرفی برای گفتن دارد، دستگاه کیوسوئیچ ناب وی می‌باشد که برای از بین بردن و کمرنگ کردن لک های صورت در اثر افزایش سن استفاده می‌شود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ پیکوسکند نیز از کمپانی ناب وی می‌باشد که ویژگی های خاص خود را دارد.

لیزر کیوسوئیچ1

آیا لیزر کیوسوئیچ تاثیر خوبی روی پوست شما دارد؟

به طور کلی، طبق نظرسنجی‌های انجام شده در کلینیک های معتبر، مردم نظر مثبتی در مورد لیزر Q-switch داشتند و اکثر آنها از این روش درمانی بهره مند شدند. با این حال، بدیهی است که نتیجه بستگی به مهارت پزشک و میزان خوب و اصلی بودن دستگاه دارد. پرسش در مورد این موارد قبل از انجام درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

این دستگاه می‌تواند بیشتر تیرگی‌های پوست، لک‌ها، ملاسما، چین و چروک‌ها، بسیاری از انواع خالکوبی‌ها، لکه‌های مادرزادی و آفتاب سوختگی را از بین ببرد. علاوه بر این، عوارض جانبی کمی دارد و فقط لکه های خود محدود شونده به رنگ های قرمز و قهوه ای به عنوان عارضه ظاهر می شوند.

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب نیست؟

شایان ذکر است که درمان از طریق لیزر کیوسوئیچ برای افرادی که باردار هستند، سابقه عفونت تبخال در گذشته یا ایجاد اسکار کلوئیدی دارند منع مصرف دارد.

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ

قبل از خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ حتما باید با مشاوران برجسته‌ای در این حوزه صحبت کنید تا بهترین مشاوره را در زمینه‌ی خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ  به شما ارائه دهند.

تیم کارشناسان ما در نویان طب مانلی همیشه در کنار شما خواهند بود.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه کیوسوئیچ و خرید دستگاه کیوسوئیچ با کارشناسان ما در تماس باشید.

عملکرد درمان از طریق لیزر کیوسوئیچ چگونه است؟

یک درمان منفرد معمولاً بیش از 75 تا 100 درصد یک لکه قهوه‌ای را از بین می‌برد. برای خنثی کردن کامل رنگ ممکن است نیاز به دومین یا در موارد نادر درمان سوم باشد.

لیزر کیوسوئیچ خطرات و عوارض جانبی دارد؟

هنگامی که کک و مک درمان شده از بین رفته و پوسته پوسته بهبود می یابد، ممکن است یک لکه قرمز یا قهوه‌ای ظاهر شود. اگرچه این لکه جدید موقتی است و معمولاً خود به خود از بین می رود، اما در صورت تداوم قابل درمان است. مراقبت مناسب از پوست و دوری از نور خورشید مهم است.

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.