جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

فناوری پیکوسکند یا پیکوثانیه چیست؟معرفی بهترین دستگاه پیکوسکند

کیوسوئیچ سایناشور

دستگاه‌های لیزر اکنون یکی از همه کاره‌ترین ابزارهای موجود در سالن‌ها یا کلینیک‌های زیبایی هستند. آخرین پیشرفتی که برای این قالب مناسب است، لیزر پیکوسکند یا پیکوثانیه است.

این دستگاه‌ها پهنای پالس کمتر از یک نانوثانیه ساطع می‌کنند و به همین دلیل به عنوان «نسل بعدی» در فناوری لیزر پالس فوق‌کوتاه توصیف شده‌اند.اگرچه فناوری لیزر پیکوسکند یا پیکوثانیه برای چندین دهه در خارج از محیط زیبایی در دسترس بوده است، استفاده از لیزرهای پیکوثانیه بر روی پوست هنوز در مراحل اولیه است.چند نوع فناوری لیزر پیکو در بازار وجود دارد، از جمله PicoPlus و Picosecond.

سؤالی که معمولاً دریافت می‌کنم این است که آیا بین لیزرهای پیکو تفاوتی وجود دارد و آیا یکی از آنها در درمان بیماری‌های پوستی برتر از دیگری است؟ما در این مقاله به این سؤالات می پردازیم، اما برای شروع، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که لیزر پیکو یک نام تجاری یا نام دستگاه لیزر نیست.

اولین سیستم لیزر پیکوسکند Picosecond که منتشر شد PicoSure بود و لیزر PicoWay دو سال پس از انتشار آن عرضه شد. ظهور دو لیزر مختلف پیکوسکند این سوال را ایجاد می کند که “آیا پاک کردن تاتو با لیزر PicoSure یا PicoWay بهتر از دیگری است؟”

لیزر پیکو به نوعی به فناوری لیزر اشاره دارد که در آن انرژی لیزر در پیکو ثانیه یا یک تریلیونم ثانیه شات می‌زند.این در تضاد کامل با لیزرهای معمولی کیوسوئیچ است که می شناسیم، که پرتوهای لیزر را در نانوثانیه ارسال می کنند.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم با شرایط خاص

لیزر پیکوسکند و پیکوشور چگونه کار می‌کند؟

لیزرهای پیکو را به عنوان ارتقای لیزرهای کیوسوئیچ در نظر بگیرید.علیرغم اثربخشی لیزر کیوسوئیچ اغلب به دلیل مشکلاتی مانند هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، سوختگی و تاول به خصوص در افراد با پوست تیره تر و موارد پیچیده تر محدود می شود.

در لیزرهای پیکو، مدت زمان پالس کوتاه‌تر آن‌ها باعث می‌شود که اثر فوتومکانیکی بالاتر و اثر حرارتی کمتری داشته باشند که این امر خطر عوارض مرتبط با لیزر را کاهش می‌دهد. این مورد به ویژه برای مواردی که درمان آنها سخت تر است مانند پیگمانتاسیون و خالکوبی مفید است.

تفاوت بین پیکو پلاس، پیکوشور و پیکو وی (PicoSure، PicoPlus و PicoWay) چیست؟

PicoSure، PicoPlus و PicoWay برندهای مختلفی از لیزرهای پیکوثانیه یا پیکوسکند هستند. همه در درمان رنگدانه های پوست با حداقل زمان از کار افتادگی موثر هستند.با این حال، PicoPlus و PicoWay از ترکیبی به نام Nd:YAG برای تولید پرتوهای لیزر استفاده می‌کنند در حالی که PicoSure از فناوری لیزر Alexandrite استفاده می‌کند. PicoSure همچنین با یک آرایه لنز فوکوس اضافی ارائه می شود.

در حالی که PicoSure، PicoPlus و PicoWay اغلب با هم گروه بندی می شوند و بر اساس یک اصل عمل می‌کنند، آنها دارای چند تفاوت هستند:

  1. مدت زمان نبض

هر چه مدت زمان پالس کوتاهتر باشد، حرارت یا اثر حرارتی کمتری برای پوست اطراف ایجاد می شود.همانطور که گفته شد، لیزرهای پیکو به دلیل مدت زمان پالس بسیار کوتاهشان ارزشمند هستند. در حال حاضر، مدت زمان پالس که به طور گسترده پذیرفته شده است، 450 پیکو ثانیه است.

خرید دستگاه آر اف فرکشنال برای کلاژن سازی پوست و لاغری موضعی

  1. طول موج های پیکوسکند یا پیکوثانیه

هر چه طول موج بیشتر باشد، رنگدانه های بیشتری را می توان درمان کرد. این امر به ویژه در هنگام حذف رنگدانه های آبی و سبز در خالکوبی مفید است.

  1. اوج قدرت

هرچه اوج قدرت بیشتر باشد، انرژی لیزر برای شکستن رنگدانه های سرسخت بیشتر است.با توجه به این نکته، من فکر نمی‌کنم که لزوماً به ماشینی با اوج قدرت بسیار بالا نیاز داشته باشید. این واقعاً به پیچیدگی شرایط شما و البته مهارت پزشک بستگی دارد.

نویان طب مانلی را در اینستاگرام دنبال کنید…

بهترین دستگاه لیزر دارای فناوری پیکوسکند کدام است؟

حقیقت این است که شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد یک لیزر پیکوسکند بهتر از دیگری است، اما ما در شرکت نویان طب مانلی بر اساس تجاربی که در این حوزه داریم بهترین‌های بازار را به شما معرفی می‌کنیم.مطمئناً، دستگاه‌های دارای فناوری پیکوسکند دارای تفاوت‌های فنی باشند، اما عوامل دیگری وجود دارند که اگر جایگزین جزئیات مکانیکی نباشند، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

  1. مهارت پزشک

شما می توانید بهترین لیزر پیکوثانیه دنیا را داشته باشید، اما تشخیص پزشک، انتخاب پروتکل درمانی و نحوه کار با دستگاه بسیار مهمتر است.تنظیمات لیزر پیکوسکند باید متناسب با شرایط بیمار تنظیم شود و یک پزشک خوب باید بتواند بر این اساس دستگاه را تنظیم کند.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر درمانی نیز بخشی از یک درمان موفق است. تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که دکتر سابقه خوبی در استفاده از لیزر پیکوسکند دارد.

  1. کشور سازنده

اکثر تحقیقات بالینی و پیشرفت‌های هر لیزر پیکوسکند بر اساس نوع پوست مخاطبانشان است.به عنوان مثال، برندهای کره ای Lutronic و Wontech’s PicoPlus و PicoCare به ترتیب برای درمان پوست آسیایی توسعه داده شدند، در حالی که لیزر پیکوشور سایناشور برای پوست ایرانی‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته است.

قیمت دستگاه هایفو برای کلینیک های زیبایی تازه تاسیس

لیزرهای Picosecond چیست؟

لیزرهای پیکوثانیه پرکاربردترین لیزرهایی هستند که در پاک کردن خالکوبی استفاده می‌شوند و نسل بعدی سیستم‌های لیزر حذف تاتو هستند. لیزر نام خود را از سرعت ساطع نور گرفته است – یک تریلیونم ثانیه، و اگر نمی توانید سرعت آن را تصور کنید، به این دلیل است که بسیار سریع است.

توسعه فناوری جدید لیزر نوید می دهد که متقاضیان پاک کردن خالکوبی سیستمی هوشمندتر و سریعتر با درد کمتر در طول درمان به ارمغان بیاورد.

لیزر پیکوشور PicoSure

لیزر پیکوشور سایناشور Cynosure PicoSure استاندارد طلایی در پاک کردن خالکوبی دارد. این لیزر پیشرفته یک ضربه فتوترمال شدید ایجاد می کند که نه تنها پوست را از آسیب های حرارتی بالا در امان می دارد، بلکه پاک کردن خالکوبی با پیکوشور رنگ ناشی از خالکوبی را بهتر از بین می برد.

لیزر پیکوشور PicoSure چگونه کار می کند؟

با لیزر PicoSure، می‌توانیم درمان خود را برای نواحی خاصی از پوست تنظیم کنیم. طول موج الکساندرایت واقعی 755 نانومتری سفارشی شده، رنگدانه‌های جوهر را به ذرات متبلور می‌شکند که 100 برابر کوچک‌تر از سایر لیزرهای پاک‌کننده خالکوبی هستند و عبور آنها از سیستم لنفاوی و ناپدید شدن از روی پوست را آسان‌تر می‌کند.

بهترین دستگاه کیوسوئیچ موجود در بازار

با این حال، هنگامی که با توانایی لیزر PicoWay™ مقایسه می شود، PicoSure مدت زمان پالس پیکوثانیه بیشتری دارد و برای ایجاد واکنش به انرژی بیشتری نیاز دارد. این به همراه طول موج می تواند توانایی آن را در درمان موفقیت آمیز جوهر سیاه یا قرمز کاهش دهد.

پیکوشور چه رنگ هایی را می تواند حذف کند؟

پیکوشور همچنین با سرعت استاندارد 750ps کار می‌کند که تنها 25 درصد سریعتر از 1 نانوثانیه است. این بدان معناست که حذف خالکوبی Picosure برای پاک کردن خالکوبی های خاص کارآمد نیست.

رنگ‌های جوهر مقاوم معمولاً در دسته‌های آبی، سبز و بنفش قرار می‌گیرند. کارشناسان ما دریافته‌اند که PicoSure پیکوشور این رنگ‌ها را در جلسات کمتری نسبت به سایر طول‌موج‌های لیزر موجود در بازار پیکوثانیه به طور کامل حذف می‌کند. با استفاده از این فناوری، متوجه شده‌ایم که رنگ‌هایی که قبلاً در برابر لیزر مقاوم هستند، اکنون اغلب آسان‌تر از جوهر سیاه حذف می‌شوند.

چند جلسه درمان برای پاک کردن خالکوبی با دستگاه پیکوشور لازم است؟

به طور سنتی، لیزرهای نانوثانیه ای کیوسوئیچ برای درمان خالکوبی های سرسخت و بدون نتایج قابل مشاهده استفاده می شود.با پیکوشور، تکنسین‌های ما می‌توانند خالکوبی‌های سرسخت را در 10-12 درمان، به فاصله 6 تا 8 هفته، کاملاً پاک کنند. همچنین لیزر نسبت به سایر لیزرها آسیب کمتری به پوست وارد می کند.

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.