جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

مراحل درمان آر اف فرکشنال

مراحل درمان آر اف فرکشنال چیست؟

تمامی مراحل درمان آر اف فرکشنال به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند. روش آر اف فرکشنال یکی از موثرترین و کارآمد ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک و کمک به جوانسازی پوست می باشد.

مزایای درمان آر اف فرکشنال

مراحل درمان آر اف فرکشنال (RF Fractional) به طور کلی شامل چند مرحله اصلی است. پیش از اینکه به این مراحل بپردازیم، لازم است تا با برخی از مزایای درمان توسط روش آر اف فرکشنال آشنا شوید:

جوانسازی پوست

همانطور که گفته شد، دستگاه آر اف فرکشنال به صورت قابل توجهی موجب جوانسازی پوست می شود. از طریق تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست، خطوط و چین و چروک ‌های ریز و عمیق کاهش یافته و پوست صاف و جوان ‌تر به نظر می ‌رسد.

مراحل درمان آر اف فرکشنال

بهبود بافت‌ های آسیب دیده

این روش درمانی می ‌تواند به شکل قابل توجهی بافت ‌های آسیب دیده و مشکلات پوستی مانند نقصان ناشی از آفتاب، جوش ‌ها، جای جوش‌ ها و آکنه را ترمیم نماید.

کاهش علائم پیری

با استفاده از آر اف فرکشنال، می ‌توان علائم پیری پوست را به صورت محسوسی کاهش داد.  پس از سپری کردن مراحل درمان آر اف فرکشنال، پوست شما شاداب تر به نظر رسیده و تغییرات مرتبط با پیری مانند لک و پیس ‌ها و ترک ‌های پوست کاهش می یابد.

جهت خرید دستگاه آر اف فرکشنال یا اطلاع از قیمت دستگاه آر اف فرکشنال به سایت نویان طب مانلی مراجعه نمایید.

نداشتن عوارض جانبی

با استفاده از آر اف فرکشنال، خطر بروز عوارض جانبی جدی و مشکلات قابل توجه کاهش می‌ یابد. این روش معمولا ایمن بوده و عوارض جانبی موقتی و خفیفی مانند قرمزی و تورم موقت پوست را ممکن است تجربه نمایید. این علائم طی چند روز بهبود می ‌یابند

عدم نیاز به دوره نقاهت یا استراحت طولانی

در برخی موارد، بعضی از روش ‌های درمانی نیاز به دوره نقاهت طولانی دارند. اما در درمان آر اف فرکشنال، زمان استراحت پس از اتمام مراحل معمولا کوتاه است. شما می ‌توانید بلافاصله پس از انجام آر اف فرکشنال به فعالیت ‌های روزمره خود بازگردید

آشنایی با مراحل درمان آر اف فرکشنال

توجه داشته باشید که چگونگی درمان و تعداد مراحل ممکن است بسته به نوع و محدوده تحت درمان، تصمیم پزشک و غیره متفاوت باشد. آر اف فرکشنال به عنوان یک دستگاه، باعث تحریک تولید کلاژن و عروق خونی و در نتیجه بازسازی پوست می شود. پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هایپودرم تشکیل شده است.

لایه اپیدرم با ضخامت 0.3-0.4 میلی‌متر، درم با ضخامت 0.4 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر و هایپودرم با ضخامت چند میلی‌متر تا چند سانتی‌متر می باشند. دستگاه آر اف فرکشنال انرژی را به لایه درم پوست وارد کرده و به همین دلیل به لایه سطحی پوست هیچ آسیبی وارد نمی‌ شود.

توجه داشته باشید که ممکن است پوست برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت قرمز شود. این ویژگی باعث می ‌شود که افراد با پوست تیره نیز بتوانند از آر اف فرکشنال استفاده کنند و همچنین در فصول گرم نیز قابل انجام می باشد.

آشنایی با مراحل درمان آر اف فرکشنال

توصیه های لازم برای انجام آر اف فرکشنال

توصیه می ‌شود در روز انجام آر اف فرکشنال، بانوان با پوست تمیز و بدون آرایش و آقایان با صورتی اصلاح شده باشند. ناحیه تحت درمان با استفاده از کرم‌ های بی‌حسی موضعی پوشانده خواهد شد. پس از 20 الی3۰ دقیقه، پوست محل درمان شسته شده و ضدعفونی می گردد.

مدت زمان  هر جلسه درمانی حدود ۲۵-۱۰ دقیقه خواهد بود. قبل از شروع درمان، هر فرد باید یک سری مخصوص به خود، جهت حفظ نکات بهداشتی را خریداری کند.

می توانید پس از طی مراحل درمان آر اف فرکشنال از کرم ‌های ترمیم کننده، ضد آفتاب و غیره استفاده کرده و به فعالیت‌ های روزانه خود ادامه دهید.  به طور کلی، طی ۴ هفته آینده، تغییراتی مانند کشیده شدن پوست و شفاف تر شدن آن را مشاهده خواهید کرد.

برای اطلاع بیشتر از کیفیت عالی و کاربردهای فراوان دستگاه CO2 فرکشنال به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

پس از انجام روش آر اف فرکشنال، توصیه می ‌شود حداقل تا ۲ روز بعد از فرایند درمان، از ورزش و فعالیت ‌های شدید خودداری کنید. این مدت زمان لازم است تا پوست بهبود یافته و به ترمیم بافت خود بپردازد. ورزش و فعالیت ‌های شدید می ‌توانند باعث ایجاد فشار و اصابت ضربه به پوست شوند و التهاب و تحریک پوست را به همراه داشته باشند.

هر سری یا تیپ دستگاه برای جلوگیری از انتقال بیماری تنها برای یک فرد قابل استفاده است و به کارگیری از آن برای شخص دیگر ممنوع می باشد. پس از درمان، می ‌توان با استفاده از کیسه یخ، پوست را خنک و آرام نمود. استفاده از کرم ترمیم پس از کیسه یخ به کاهش سریع ‌تر التهاب پوست کمک می ‌کند.

کاربرد آر اف فرکشنال

برخی از مهمترین کاربردهای آر اف فرکشنال عبارتند از :

  • لیفتینگ پوست
  • کاهش چین و چروک
  • جوانسازی پوست
  • کاهش باکتری پوست
  • لاغر کردن صورت
  • کانتورینگ پوست تمامی نواحی بدن
  • درمان تعریق زیاد بدن

آر اف فرکشنال برای چه کسانی مناسب است؟

لایه ‌برداری پوست با استفاده از روش آر اف (RF) فرکشنال منجر به ایجاد ظاهری زیبا و جوان می ‌شود. همانطور که پیشتر عنوان شد، جوانسازی پوست با استفاده از آر اف فرکشنال مزایای بسیاری دارد و بسیاری از متخصصان پوست، مو و زیبایی این روش را توصیه می ‌کنند. مراحل درمان آر اف فرکشنال می‌ تواند در درمان موارد زیر  به افراد کمک کند:

  • از بین بردن لکه‌ های پوستی که با افزایش سن ایجاد می‌ شوند. این روش علایم پیری پوست را کاهش می ‌دهد.
  • کاهش لک‌ های ناشی از تابش مستقیم آفتاب و بهبود رنگ و بافت پوست.
  • کاهش چین و چروک ‌ها و بهبود خطوط ریز و ناهمواری‌ های پوستی.
  • کمک به کاهش اسکارهای مربوط به جراحی و از بین بردن جای جوش و آکنه.

بیشتر بدانید: مقایسه روش CO2 فرکشنال با RF فرکشنال

مهم است بدانید که عملکرد و نتایج آر اف فرکشنال به ویژگی ‌های پوست و مشکلات مربوط به آن بستگی دارد. مشاوره و ارزیابی پوست توسط یک پزشک یا متخصص زیبایی می تواند نقش مهمی در روند درمانی شما داشته باشد.

جمع بندی:

افرادی که قصد دارند تا از شر چین و چروک های پوست خود خلاص شوند، می توانند از روش آر اف فرکشنال کمک بگیرند. مراحل درمان آر اف فرکشنال، مزایا و کاربردهای های آن به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است. پیش از هر اقدامی توصیه می شود با یک پزشک مشورت نمایید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

شماره تماس با کارشناس : 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.