Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

آر اف یا میکرونیدلینگ ؟

آر اف یا میکرونیدلینگ

در انتخاب آر اف یا میکرونیدلینگ باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کافی در مورد هریک از این دو روش جوانسازی پوست را در اختیارتان قرار دهیم. انجام ار اف یا میکرونیدلینگ بسته به نوع هدف و خواسته شما نیازمند توجه به فاکتورهای خاصی می باشد.

بررسی نکاتی درباره روش Rf فرکشنال

آر اف مخفف Radiofrequency بوده و یکی از روش‌ های مورد استفاده در جوانسازی پوست می باشد. در ادامه توضیح داده شده است که جوانسازی و رفع چین و چروک از طریق  RF  وو عملکرد آن را بررسی خواهیم کرد.

اصل عملکرد روش آر اف

در روش RF، امواج رادیو فرکانس روی پوست تاثیر می ‌گذارند و انرژی حرارتی را به بافت پوست منتقل می‌ کنند. این انرژی باعث تسریع فعالیت سلول ‌های پوستی، تحریک تولید کلاژن و بهبود ساختار و ظاهر پوست می ‌شود.

آر اف یا میکرونیدلینگ

نحوه انجام آر اف فرکشنال

در روش RF، دستگاهی که شامل یک سری الکترودهای RF است، روی پوست قرار می ‌گیرد. این الکترودها امواج RF را به پوست انتقال می ‌دهند. پس از قرار گرفتن دستگاه در محل مورد نظر، امواج RF به صورت متناوب و با فرکانس‌ های مختلف از طریق الکترودها به پوست منتقل می ‌شوند.

تاثیرات RF روی پوست

انرژی حرارتی RF عمیقا در پوست جذب می ‌شود و باعث تحریک فیبروبلاست‌ ها یا سلول ‌های تولید کننده کلاژن می گردد. این فعالیت تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و بهبود ساختار پوست، کاهش چین و چروک‌ها، و بهبود الاستیسیته و جوانسازی پوست را به همراه دارد.

جهت مشاهده بهترین دستگاه آر اف فرکشنال و اطلاع از قیمت دستگاه آر اف با نویان طب مانلی در تماس باشید.

نواحی قابل استفاده

 RF می ‌تواند در نواحی مختلف از جمله صورت، گردن، دستها، شکم و ران ‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، ممکن است به عنوان روشی برای درمان آکنه و جوانسازی اطراف چشم نیز به کار گرفته شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای آر اف

تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتایج مطلوب در RF ممکن است متفاوت باشد. با توجه به وضعیت پوست، مشکلات موجود و توصیه پزشک تعداد جلسات مشخص می گردند. به طور کلی، برای رسیدن به نتایج مطلوب، معمولا توصیه می ‌شود بین 3 تا 6 جلسه آر اف انجام شود.

نکاتی درباره روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ (Microneedling)  راهکاری برای جوانسازی پوست می باشد. این روش به کمک سوزن‌ های بسیار نازک و کوچکی به نام میکرونیدل، انجام می گردد. این روش به پوست کمک می ‌کند تا بهبود یابد، بافتی جدید تولید کند و مشکلاتی مانند چین و چروک ‌ها، آکنه، جای جوش، افتادگی پوست و تیرگی را کاهش دهد. در ادامه چگونگی انجام میکرونیدلینگ توضیح داده شده است.

آماده ‌سازی پوست برای میکرونیدلینگ

قبل از جلسه میکرونیدلینگ، پوست باید به طور کامل پاک شود. به کمک محصولات و پاک کننده های مناسب، چربی، آرایش و آلودگی ‌های دیگر پوست خود را تمیز کنید.

بررسی آنچه که نیاز است

بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. او می ‌تواند شرایط پوست شما را ارزیابی کرده و راهنمایی‌ های لازم را ارائه دهد. متخصص می تواند تشخیص دهد که پوست شما به چه چیزهایی نیاز دارد.

استفاده از میکرونیدل

پس از آماده سازی پوست و تعیین نواحی مورد نظر، میکرونیدل ها که سوزن ‌هایی نازک و بسیار کوچک هستند، روی پوست قرار داده می شوند. این میکرونیدل ها می ‌توانند به صورت دستی یا با استفاده از دستگاهی خاصی که مجهز به میکرونیدل است، در پوست جای گیرند.

بیشتر بدانید: ویژگی های آر اف فرکشنال

نفوذ عمقی میکرونیدلینگ

میکرونیدل ها به طور مکرر و با حرکاتی خاص به صورت عمودی روی پوست حرکت می‌ کنند. این سوزن ‌ها به طور موقت و کنترل شده درون پوست قرارداده می شوند و به عمق مشخصی در آن نفوذ می ‌کنند. این عمل باعث ایجاد منافذی کوچک در پوست شده و بدین ترتیب ماده مرطوب ‌کننده، سرم ‌ها یا دیگر محصولات مراقبت از پوست را قادر می‌سازد به طور موثرتر درون پوست جذب شوند.

تسکین پوست

پس از اتمام میکرونیدلینگ، احتمال دارد پوست قرمز، حساس و یا ملتهب شود. در این مرحله، می بایست پوست خنک شود و ممکن است از محصولات خنک کننده مانند ژل ها و لوسیون ها استفاده گردد.

بازسازی پوست

پس از مدتی، پوست شروع به بازسازی و ترمیم خود می ‌کند. این فرایند شامل تولید کلاژن و ترمیم بافت ها می باشد.

کاربرد روش میکرونیدلینگ صورت

تعداد جلسات مورد نیازبرای میکرونیدلینگ

زمان مشاهده نتایج میکرونیدلینگ به چندین عامل بستگی دارد که شامل مشکلات پوستی مورد درمان، وضعیت پوست، هدف درمان و نحوه اجرای روش میکرونیدلینگ می باشد. علاوه بر این، همه افراد به روند درمان، یکسان پاسخ نمی ‌دهند و نتایج ممکن است بین افراد متفاوت باشد. به طور کلی، برای نتیجه میکرونیدلینگ، معمولا پس از چند جلسه مشخص می شود. متوسط تعداد جلسات برای دریافت نتیجه مدنظر  3 تا 6 جلسه است.

این جلسات معمولا با فاصله زمانی حدودا 4 الی 6 هفته ای انجام می‌ شوند. در هر جلسه، فاصله بین سوزن‌ ها، اندازه میکرونیدل ها و عمق نفوذ آنها  تنظیم شده تا بهترین نتیجه درمانی میسر گردد. همچنین، ممکن است در هر جلسه از محصولات ترمیم کننده و مراقبتی خاصی برای پس از میکرونیدلینگ استفاده شود.

بعد از سپری شدن جلسات اولیه، معمولا چند ماه بعد نیز نیاز به جلسات ترمیم بوده تا نتایج برای مدت طولانی تری حفظ شوند. پزشک یا تکنسین متخصص می ‌تواند برنامه درمانی مناسب را بر اساس نیازهای تان تعیین کند.

به خاطر داشته باشید که هر فرد و هر مورد درمانی، منحصر به فرد بوده و نیازهای پوست شما ممکن است با سایر افراد متفاوت باشد. در خصوص انتخاب ارف یا میکرونیدلینگ، بهتر است که با یک پزشک یا متخصص در این زمینه مشورت نمایید. پوستتان مورد بررسی قرار گرفته و بهترین روش برای جوانسازی به شما معرفی خواهد شد.

مراحل درمان آر اف فرکشنال چگونه است؟

جمع بندی

انتخاب بین آر اف یا میکرونیدلینگ بایستی بر اساس نوع مشکل پوستی، هدف درمانی و نیازهای شما انجام شود. درصورتی که می خواهید برای درمان آکنه اقدام ‌کنید، میکرونیدلینگ می‌ تواند یک گزینه مناسب باشد. این روش با استفاده از سوزن‌ های ریز در پوست، منافذ کوچکی ایجاد کرده و موجب تولید کلاژن و بهبود ساختار پوست می شود. میکرونیدلینگ عموما برای کاهش چین و چروک، جوش ‌های قرمز و سفید و زیر پوستی مفید می باشد.

از سوی دیگر، دستگاه rf یا روش ارف امواج رادیوفرکانس را به پوست ساطع کرده و  موجب تولید حرارت در لایه ‌های عمیق ‌تر پوست می شود. این روش نیز می ‌تواند برای بهبود چین و چروک، لاغری و آرامش پوست موثر باشد.

در نهایت، انتخاب بهترین روش بسته به نیازهای شما و توصیه پزشک یا تکنسین متخصص، تعیین می گردد. در برخی موارد ممکن است برای دستیابی به نتایج بهتر، به ترکیبی از این دو روش درمانی نیاز داشته باشید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما