Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ با هایفوتراپی چیست؟

یکی از مشکلات مرتبط با سن که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند، افتادگی پوست است. با افزایش سن، بدن کلاژن و الاستین کم‌تری تولید کرده و پوست شروع به افتادن می‌کند. به‌همین دلیل درمان‌های سفت‌کننده و لیفتینگ پوستِ مبتنی بر دستگاه، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند.

هایفوتراپی و میکرونیدلینگ دو روش موثر و پرطرفدار برای لیفت پوست هستند. اما سوال اینجاست که تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست چیست و کدام‌یک بهتر هستند؟ما در این مقاله به بررسی تفاوت این دو روش می‌پردازیم و مزایا و کاربرد هرکدام را ذکر می‌کنیم.

لیست قیمت دستگاه هایفو و بررسی ویژگی ها و مزایای آن

مزایا و کاربردهای هایفوتراپی

برای بررسی تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ، ابتدا از مفهوم هایفوتراپی، کاربرد و مزایای آن شروع می‌کنیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو (HIFU) مخفف high-intensity focused ultrasound (اولتراسوند متمرکز با شدت بالا) است. این روش از انرژی مافوق صوت برای آسیب‌رساندن به سلول‌های عمقی پوست استفاده می‌کند. وقتی پوست به‌شکل کنترل‌شده آسیب می‌بینید، شروع به ساخت کلاژن و الاستی ن جدید برای ترمیم می‌کند. این کلاژن و الاستین جدید، سبب لیفت پوست و جوانسازی پوست صورت می‌شود.

کاربرد دستگاه هایفو

دستگاه هایفو را می‌توان برای نواحی مختلف مانند صورت، خط فک و حتی بدن استفاده کرد، دستگاه جوانسازی هایفو برای لیفت پوست صورت و گردن، لیفت ابروها، رفع سلولیت پوست، درمان منافذ باز صورت عالی است، دستگاه هایفو بدون نیاز به جراحی، سوزن یا زمان استراحت، پوست را لیفت و سفت کند. این روش برای برطرف‌کردن چین و چروک و جوانسازی و رفع سلولیت پوست کاربرد دارد.

مزایای دستگاه هایفو

خرید دستگاه هایفو دارای مزایای زیادی است که به آنها اشاره شده است…

  • جوانسازی صورت با بدون تهاجم
  • تعداد جلسات کم
  • بدون عوارض و آسیب رسانی
  • امکان استفاده برای تمام سنین
  • رفع غبغب و لیفت گردن
  • لیفت و جوانسازی پوست صورت
  • بدون دوره نقاهت
  • کمک به زاویه‌سازی فک
  • رفع سلولیت پوست شکم

نکته دیگر در مورد هایفو، که آن را از سایر درمان‌ها متمایز می‌کند این است که پرتوهای نور هایفو می‌توانند به لایه‌های بسیار عمیق پوست که به‌عنوان لایه SMAS شناخته می‌شود، برسند و جوانسازی به‌شکل عمقی انجام می شود.

آیاهایفوتراپی برای تمام سنین مناسب است؟

پزشکان معمولا HIFU را برای افراد 30 ساله یا بالاتر توصیه می‌کنند، همچنین افراد مسنی که دارای پوست افتاده و شلی هستند بهترین نتیجه را از این درمان نخواهند گرفت و لازم است هایفو را با درمان‌های دیگر مثل تزریق بوتاکس ترکیب کنند.

خرید دستگاه آر اف فرکشنال و روش جوانسازی پوست با آر اف

مزایا و کاربردهای دستگاه میکرونیدلینگ

برای بررسی تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ، لازم است با مفهوم میکرونیدلینگ، کاربرد و مزایای آن نیز آشنا شویم.

میکرونیدلینگ چیست؟

دستگاه میکرونیدلینگ که اکثرا به‌شکل میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی (میکرونیدلینگ (RF انجام می‌شود، به درمانی اشاره دارد که می‌تواند گرما را به اپیدرم پوست برساند. پزشک متخصص از سوزن‌های بسیار ظریف برای سوراخ‌کردن پوست استفاده می‌کند، سپس با ارسال فرکانس رادیویی به زیر پوست، سبب تولید گرما می‌شود. گرما و آسیبی که از طریق سوزن‌ها به پوست وارد شده است، به‌صورت کنترل‌شده به کلاژن و الاستین قدیمی آسیب زده و بدن را وادار به ساخت کلاژن و الاستین جدید می‌کند. نتیجه ساخت این موارد پروتئینی، جوانسازی و بهبود ظاهر پوست است.

کاربردهای دستگاه میکرونیدلینگ

  • بستن منافذ باز پوست
  • لیفت پوست
  • کم کردن چین و چروک
  • از بین بردن جای اسکار
  • شفاف‌کردن پوست
  • حجم‌دادن به صورت
کاربرد دستگاه هایفوتراپی جوانسازی

مزایای خرید دستگاه میکرونیدلینگ

خرید و استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ با مزایای زیر همراه است:

  • لیفت پوست با کم‌ترین تهاجم
  • زمان کوتاه درمان
  • عوارض بسیار کم
  • جوانسازی بدون جراحی
  • امکان استفاده برای تمامی سنین
  • لیفت اطراف چشم، لیفت ابرو و پیشانی
  • جوانسازی پوست صورت
  • از بین بردن جای جوش و اسکار

میکرونیدلینگ RF لازم است در چند جلسه انجام شود و در طول این جلسات می‌تواند به بهبود بافت پوست و کوچک‌کردن منافذ باز کمک کند. با گذشت زمان، این درمان جوانسازی مزایای ضد پیری داشته باشد.

چه کسانی می توانند درمان میکرونیدلینگ انجام دهند؟

روش میکرونیدلینگ برای اکثر افراد، حتی جوانان قابل استفاده است. اگر لزوماً به‌دنبال سفت‌کردن و لیفتینگ نیستید، میکرونیدلینگ بدون فرکانس رادیویی هم برای شما مناسب است؛ زیرا می‌تواند بافت پوست را بهبود بخشد و ظاهر آن را بهتر کند. با این حال، دستگاه میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی ممکن است برای افراد بالای 30 سال مناسب باشد، به‌خصوص اگر پوست آن‌ها شل شده و یا افتاده است.

قیمت دستگاه CO2 فرکشنال در بازار جهانی و داخلی چند است؟

تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست چیست؟

با وجود تلاش برای رسیدن به نتایج مشابه، هایفو و میکرونیدلینگ RF با هم متفاوت هستند.

تفاوت در مکانیزم

میکرونیدلینگ RF دارای استراتژی گرمایش است؛ در مقابل HIFU قادر است انرژی فراصوت را با دقت و شدت بیشتری به عمیق‌ترین لایه پوست (لایه SMAS) برساند. این درحالی است که میکرونیدلینگ عمدتاً بر روی لایه‌های اپیدرمی تمرکز کرده و از درم نمی‌گذرد. به‌عبارت دیگر هایفوتراپی به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند.

تفاوت در تعداد جلسات

تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ به نفوذ آن‌ها به داخل پوست محدود نمی‌شود. میکرونیدلینگ پوست ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشد، درحالی‌که برای به نتیجه رساندن درمان هایفو معمولا یک جلسه کافی است. اغلب اوقات، تعداد درمان‌هایی که یک فرد نیاز دارد به وضعیت پوست او و همچنین نوع دستگاه مورد استفاده برای درمان بستگی دارد.

تفاوت در کاربرد

دیگر تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ، کاربرد آن‌ها است. هایفوتراپی برای درمان چین و چروک‌های عمیق، لیفت‌کردن ابروها، سفت‌تر کردن پوست شل اطراف فک و بهبود ظاهر غبغب استفاده می‌شود. در مقابل میکرونیدلینگ برای مناطق ظریف مانند پلک بالا و پایین و همچنین افزایش حجم صورت موثر است. این روش جوانسازی می‌تواند به بهبود خطوط ریز اطراف چشم یا سایر نواحی نیز کمک کند.با توجه به تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ می‌توانید یکی از این درمان‌ها برای جوانسازی انتخاب کنید.

تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست چیست؟

هایفوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

با توجه به تفاوت هایفوتراپی با میکرونیدلینگ، لازم است انتخاب خود را براساس نتایج مورد نظر خود انجام دهید. برای انتخاب بهترین درمان، از متخصص پوست کمک بگیرید. ممکن است لازم باشد هر دو درمان را با فاصله زمانی خاصی انجام دهید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358  

اینستاگرام نویان طب مانلی :@noyanteb_manely

سوالات متداول

1 : میکرونیدلینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که فشار خون بالا دارند، به فلز طلای استفاده‌شده در سوزن حساسیت داشته و یا سابقه ایجاد کلوئید یا همان گوشت اضافه دارند، نباید این درمان را انجام دهند. علاوه‌بر این، استفاده از باطری قلب (پیس میکر) و یا دفیبریلاتور قلب نیز یکی از موارد منع استفاده از این روش است. مشکل در انعقاد خون و بارداری نیز با این درمان تداخل دارند.

2 : هایفوتراپی برای چه کسانی مضر است؟

افرادی که ضربان‌ساز دارند، قبلا شیمی‌درمانی کرده‌اند و در سال گذشت از درمان (روآکتون (Roaccutane استفاد کرده‌اند، برای انجام هایفو مناسب نیستند. خانم‌های باردار و شیرده و افرادی که از داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند نیز نباید هایفو انجام دهند.

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

3 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sara
sara
18 روز قبل

خطر کدوم یکی بیشتره؟ یعنی هایفوتراپی پرخطرتره یا میکرونیدلینگ؟

تماس با ما