جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

رفع لکه های قهوه ای مادرزادی

روش های رفع لکه های مادرزادی

چگونه می توان انواع لکه های مادرزادی پوست را از بین برد ؟

روش‌ های متفاوتی برای حذف لکه‌ های قهوه‌ ای مادرزادی پوست به کار گرفته می ‌شود. لکه‌ های قهوه ‌ای رنگ که روی پوست به وجود می ‌آیند بر اساس تغییرات هورمونی بدن هستند. البته در برخی از موارد امکان دارد افراد در معرض شدید نور قرار بگیرند و دچار لکه ‌های قهوه‌ ای روی پوست شوند.

بسیاری از لکه‌ های قهوه ‌ای که روی پوست وجود دارند مربوط به تغییرات ژنتیکی و مادرزادی هستند. افزایش سن یکی از مهم‌ ترین نشانه ‌های به وجود آمدن لکه قهوه‌ ای در پوست به شمار می‌ رود.

انواع لکه های پوستی

برای حذف لکه‌ های قهوه‌ ای مادرزادی باید انواع لکه‌ های قهوه‌ ای که روی پوست به وجود می ‌آیند را بشناسیم. در برخی از موارد لکه ‌های پوستی که روی پوست به وجود می ‌آیند ناشی از آفتاب هستند. رنگ پوست در این صورت برنزه و نامتوازن می ‌شود. اشعه فرابنفش تغییرات زیادی در پوست افراد به وجود می‌ آورد.

این مشکلات به طور معمول تنها در یک بازه زمانی ایجاد نمی‌ شوند. اگر شما سال‌ ها در معرض نور خورشید باشید امکان دارد با این مشکل مواجه گردید. برخی از لکه‌ هایی که روی پوست به وجود می‌ آیند سفید هستند که این لکه ‌ها به دلیل رنگدانه ‌های اصلی پوست می‌ باشند.

رفع انواع لکه های مادرزادی

راه های درمان لکه های مادرزادی

لکه‌ های سفید به طور معمول روی دست‌ ها صورت و گردن به وجود می ‌آیند. برخی از لکه‌ های قهوه ‌ای روی بازو شکل می ‌گیرند. اگر افراد به صورت مستمر با استفاده از موم‌ ها انواع موهای زائد خود را از بین ببرند امکان دارد با این لکه ‌ها مواجه شوند. پزشکان با معاینه چشمی به راحتی می ‌توانند انواع لکه ‌های قهوه ‌ای که روی پوست به وجود آمده‌ اند را شناسایی کنند.

پزشکان امکان دارد از درماتوسکوپ برای نشان دادن لکه ‌های قهوه‌ ای استفاده کنند. در بسیاری از موارد امکان دارد تمایز بین لکه‌ ها بسیار زیاد باشد که به پزشک در این صورت باید تخصص کافی در شناختن این لکه ‌ها کسب کند.

خرید دستگاه لیزر سایناشور برای رفع تاتو و خالکوبی های قدیمی

روش های حذف لکه‌ های قهوه‌ ای

روش‌ هایی که برای از بین بردن و حذف لکه‌ های قهوه‌ ای مادرزادی وجود دارند متفاوت هستند. پزشک بر اساس نوع لکه‌ های به وجود آمده روی پوست یکی از روش‌ های متنوع حذف لکه ‌ها را به بیماران معرفی می ‌کند. برخی از مهم ‌ترین روش ‌هایی که برای حذف کردن لکه‌ های قهوه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند عبارت هستند از :

1. لایه بردارهای شیمیایی

استفاده از لایه بردار شیمیایی یکی از بهترین روش های حذف لک های صورت به شمار می ‌رود. افراد قادر هستند با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی انواع لکه‌ های پوستی ‌شان را از بین ببرند. در صورتی که شما تاکنون از این لایه بردارها استفاده نکرده ‌اید باید در مورد نحوه استفاده آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. ماده‌ ای که در این لایه بردارها وجود دارد کنترل شده است و تنها بخش آسیب دیده را ترمیم می‌ کند.

با استفاده از لایه ‌بردارهای شیمیایی لایه دوم یا میانی پوست به هیچ عنوان دچار آسیب نمی‌ شود. ضایعات سطحی روی پوست با این لایه بردارها حذف می ‌گردند. این عمل کمک می‌ کند بافت ‌ها برداشته شوند و بازسازی به صورت اصولی انجام گردد.

انواع لکه های مادرزادی

2. لیزر درمانی

یکی دیگر از روش‌ هایی که برای حذف لکه‌ های قهوه‌ ای مادرزادی محبوبیت زیادی دارد استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ است. در صورتی که با لایه بردارهای شیمیایی نتوانید برای رفع کک و مک های صورت اقدام کنید، روش لیزر درمانی را به شما پیشنهاد می‌ دهیم. در نزدیکی سطح پوست اشعه لیزر قرار می‌ گیرد و لایه ‌های آسیب دیده از بین می‌ روند.

روش لیزر درمانی بر اساس مشکل فرد انتخاب می ‌شود. بر همین اساس هر یک از افراد به راحتی نمی ‌توانند این روش را برای حذف نمودن لکه‌ های قهوه‌ ای انتخاب کنند. پزشک بیمار را مورد معاینه قرار می ‌دهد و سپس از این روش برای حذف نمودن لکه‌ های قهوه‌ای استفاده می‌ کند.

3. استفاده از کرم های ضد لک

استفاده از کرم ضد لک یکی دیگر از روش ‌های حذف لکه های قهوه ای به شمار می‌ رود. بسیاری از کرم ‌هایی که جهت از بین بردن لکه‌ های قهوه‌ ای تجویز می‌گردند دارای هیدروکینون می‌ باشند. هیدروکینون به عنوان یکی از موادی شناخته می‌ شود که می‌ تواند به روشن ‌تر شدن پوست کمک کند. این ماده لکه‌ های تیره را از بین می ‌برد و تولید ملانین را کاهش خواهد داد.

هیدروکینون کمک می‌ کند تا رنگ پوست طبیعی شود. کرم‌ هایی که دارای این ماده سفید کننده هستند تنها با نسخه قابل تجویز می ‌باشند. در مواردی که مقاومت لکه‌ های پوستی شما زیاد باشد درصد هیدروکینون باید افزایش یابد. پزشک مقاومت لکه ‌های پوستی ‌تان را بررسی می ‌کند و سپس یکی از کرم‌ های ضد لک را برای از بین بردن لک‌ ها معرفی خواهد کرد.

رفع لکه های قهوه ای با دستگاه کیوسوئیچ

4. کرایوتراپی برای حذف لکه‌ های قهوه‌ ای

یکی دیگر از روش ‌هایی که جهت حذف لکه‌ های قهوه‌ ای مادرزادی اهمیت زیادی دارد کرایوتراپی است. این روش را به عنوان یکی از روش ‌های سرما درمانی می‌ شناسند که بسیار سریع و ایمن می ‌باشد. برای از بین بردن بافت‌ های آسیب دیده پوست این روش کاربرد زیادی دارد. از طریق این روش انجماد در بخش مورد نظر انجام می‌ شود و ضایعات پوستی از بین می ‌روند. کرایو به عنوان یکی از روش‌ های موفقیت آمیز برای از بین بردن انواع لکه‌ های روی پوست معرفی می ‌شود.

5. آی پی ال

آی پی ال به عنوان یکی دیگر از روش‌ های حذف لک های صورت مادرزادی است که با دستگاه مخصوصی پالس‌ های شدیدی را ایجاد می ‌کند. اگر لکه‌ های عروقی در پوست وجود داشته باشند، این روش برای از بین بردن لکه‌ ها کاربرد زیادی دارد. رنگدانه‌ هایی که در پوست وجود دارند با انرژی نورانی که در این دستگاه است از بین می ‌روند. بسیاری از بیمارانی که تنها در یک جلسه از این روش استفاده کرده ‌اند توانسته ‌اند نتیجه آن را مشاهده کنند. بر همین اساس باید بگوییم این روش یکی از روش ‌های کاربردی برای از بین بردن لکه ‌های پررنگ قهوه ‌ای مادرزادی شناخته می ‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دستگاه کیوسوئیچ با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.