Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

مقایسه هایفو با آر اف ترماژ

در این مقاله در رابطه بامقایسه هایفو با آر اف ترماژ میگوییم و در ابتدا جواب این سوال را میدهیم که

ترماژ چیست؟

عبارت “ترماژ” یا همانRF Thermage  به یک فرآیند زیبایی پزشکی اشاره دارد که برای ترمیم و تقویت پوست به کار گرفته می شود. این روش از تکنولوژی فرکانس رادیویی (RF) استفاده می ‌کند تا حرارت را به لایه ‌های عمیق پوست انتقال داده و باعث تقویت کلاژن در پوست شود. در فرآیند آر اف ترماژ، دستگاهی که شامل یک اپلیکاتور با سری RF است، روی پوست قرار می ‌گیرد.

نحوه عملکرد rf ترماژ چگونه است؟

این اپلیکاتور موج ‌های RF را به پوست منتقل کرده و در لایه‌ های عمیق پوست باعث ایجاد حرارت می شود. این حرارت باعث انقباض و تحریک کلاژن در پوست می گردد که منجر به ترمیم بافت، بهبود لایه ‌های عمیق‌ تر پوست و کاهش چین و چروک ‌ها می شود.

هایفوتراپی

یکی دیگر از روش های شناخته شده جهت رفع چین و چروک پوست، هایفوتراپی می باشد. هایفوتراپی نیز مانند ترماژ روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی می باشد. در این روش امواج به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و موجب کلاژن سازی و ترمیم بافت ها می شوند. به طور کلی می توان عنوان نمود که درد ترماژ کمتر از هایفو بوده، اما هایفوتراپی کم هزینه تر از آر اف ترماژ می باشد. همچنین ماندگاری ترماژ نسبت به هایفو بیشتر است. در ادامه با ترماژ و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال را از ما بخواهید جهت خرید دستگاه آر اف فرکشنال با کارشناسان فروش ما که شماره شان در پایین همین صفحه است تماس بگیرید.

مزایای استفاده از دستگاه آر اف ترماژ

تولید امواج رادیویی

آر اف ترماژ از یک سری الکترود تشکیل شده است که امواج رادیویی را تولید می ‌کنند. این امواج رادیویی از طریق الکترودها به پوست منتقل می ‌شوند.

تاثیر حرارتی

امواج رادیویی که از دستگاه تولید می‌ شوند، به لایه ‌های عمیق پوست نفوذ می‌ کنند.

کلاژن سازی

حرارت تولید شده توسط امواج رادیویی باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می ‌شود. کلاژن یک پروتئین مهم است در ساختار و آراستگی پوست و جوانسازی آن نقش مهمی دارد. با تحریک کلاژن، فرآیند تجدید پوست تشدید یافته و بافت پوست تقویت می ‌شود.

ترماژ ، مقایسه هایفو با آر اف ترماژ

مراحل انجام روش آر اف ترماژ

همانطور که پیشتر عنوان شد، آر اف ترماژ یک روش غیرتهاجمی برای ترمیم و تقویت پوست است و از تکنولوژی فرکانس رادیویی بهره می ‌برد. نحوه کار آر اف ترماژ به شرح زیر می باشد:

پوست قبل از انجام آر اف ترماژ باید به طور کامل تمیز و آماده‌ سازی شود. این مورد شامل پاکسازی و از بین بردن هرگونه آرایش، روغن یا مواد ضد آفتاب است.

کاربرد ژل خنک‌کننده: ژل خنک‌کننده روی پوست قرار می گیرد تا سطح پوست خنک و محافظت شود.

استفاده از دستگاه RF : پزشک یا تکنسین متخصص، دستگاه RF را روی پوست قرار داده و به آرامی آن را حرکت می ‌دهد. دستگاه RF امواج رادیویی را به پوست منتقل می‌ کند و حرارت را به لایه‌ های عمیق پوست می رساند.

تحریک کلاژن :حرارت تولید شده توسط دستگاه RF باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می ‌شود. این فرآیند باعث انقباض و تقویت بافت و لایه‌ های پوست می ‌شود.

سرمایش و تسکین :پس از اتمام جلسه آر اف ترماژ، پوست با استفاده از ژل های خنک‌کننده مرطوب و سرد می ‌شود تا التهاب کاهش یافته و بیمار آرامش بیشتری بیابد.

اگر میخواهید از نحوه خرید دستگاه هایفو  و قیمت دستگاه هایفو اطلاعات کسب کنید میتوانید با ما از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.

مدت زمان جلسه ترماژتراپی چقدر است؟

معمولاً یک جلسه آر اف ترماژ در حدود 30 تا 90 دقیقه طول می ‌کشد، اما زمان ممکن است بسته به ناحیه درمانی و شرایط بیمار متفاوت باشد. تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است بین 1 تا 3 جلسه باشد و بین هر جلسه، فاصله زمانی حدودا 2 تا 4 هفته است

ترماژ سی پی تی چیست؟

دستگاه آر اف ترماژ CPT به نسل سوم دستگاه های جوانسازی پوست اطلاق می شود. این نوع از دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها بهتر بوده و نتیجه خوشایند تری در لیفتینگ صورت به وسیله آن حاصل می شود. این محصول ساخت کشور آمریکا می باشد و توانسته تاییدیه FDA را دریافت نماید.

از آنجایی که عملکرد خوبی از خود نشان داده است، جهت ترمیم و جوانسازی نواحی مختلف بدن می توان از آن استفاده نمود. به کمک سری های مختلف این دستگاه میتوانید افتادگی پوست نواحی گوناگون بدن مانند شکم و پهلوها را برطرف نمایید.

ترماژ ، مقایسه هایفو با آر اف ترماژ

نواحی بدن که که ترماژ می شود؟

در ادامه با انواع ترماژ آشنایی خواهید شد:

ترماژ شکم

در ترماژ شکم امواج رادیوفرکانسی، حرارت را به لایه‌ های پوست و بافت زیرین شکم منتقل می کنند. این روش برای بهبود ظاهر پوست شکم، کاهش توده های چربی و تحریک تولید کلاژن استفاده می ‌شود. افرادی که به دلایلی مانند بارداری، کاهش وزن شدید و غیره دچار افتادگی پوست شده اند، می توانند از این روش جهت سفت شدن پوست شکم خود استفاده نمایند.

ترماژ صورت

در ترماژ صورت نیز از روش RF استفاده می شود تا حرارت به پوست و بافت صورت منتقل شود. این روش برای کاهش چین و چروک صورت، تنظیم تناسب و جوانسازی پوست صورت می باشد.

ترماژ پلک

ترماژ پلک جهت بهبود لخته های چربی و چین و چروک ‌های پلک، جمع شدگی پوست پلک و بهبود ظاهر چشم می باشد.

بیشتر بدانید: تفاوت مزوژل با مزوتراپی چیست؟

قبل و بعد از ترماژ چه باید کرد؟

مراقبت های قبل از آر اف ترماژ

  • قبل از اقدام به آر اف ترماژ، مهم است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است یا خیر.
  • پیش از انجام ترماژ، از پزشک در مورد مصرف هرگونه دارویی که ممکن است تاثیری بر روند درمان داشته باشد، سوال بپرسید.
  • پوست را به طور کامل تمیز کنید. از لوسیون، کرم یا آرایش قبل از روش ترماژ استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از آر اف ترماژ

  • ممکن است پس از ترماژ، پوست شما حساس یا متورم شود. در این صورت، استفاده از یخ یا کمپرس سرد می ‌تواند به کاهش التهاب و تورم کمک کند.
  • پوست شما نیاز به رطوبت و مراقبت خاص دارد. مرطوب‌کننده ‌ها و لوسیون هایی که توسط پزشک توصیه شده ‌اند، می‌ توانند به روند بهبود پوست کمک نمایند.
  • پس از ترماژ، بهتر است از مواجهه با عوامل تحریک ‌کننده مانند آفتاب، سولاریوم، محصولات آرایشی شیمیایی و حرارت شدید خودداری کنید.
  •  

 مزایا و معایب ترماژ چیست؟

مزایا ترماژ

  • بدون عمل جراحی و برش پوست
  • نتایج فوری
  • تحریک تولید کلاژن

معایب ترماژ

  • جلسات زیاد
  • نتایج متغیر
  • احتمال بروز عوارض جانبی
  • بالا بودن هزینه

معایب و عوارض جانبی ترماژ

  • سوزش و التهاب: پس از انجام آر اف ترماژ، ممکن است در ناحیه درمانی سوزش و التهاب رخ دهد.
  • قرمزی و تورم: قرمزی و تورم در قسمت درمانی نیز ممکن است رخ دهد. این علائم نیز بعد از چند روز بهبود می ‌یابند.
  • تغییر رنگ پوست: برخی از افراد ممکن است پس از آر اف ترماژ دچار تغییر رنگ پوست مانند تیرگی یا روشن‌ شدگی موقت شوند.
  • عدم تطابق با انتظارات: نتایج آر اف ترماژ برای هر فرد متفاوت بوده و ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی ترماژ و نحوه کار آن بپردازیم. به طور کلی هایفوتراپی و آر اف ترماژ هر دو جهت جوانسازی و کلاژن سازی پوست به کار گرفته می شوند. این دو روش تفاوت های کمی با هم دارند که از جمله آنها می توان به نوع امواج، عمق نفوذ امواج، مدت زمان مشاهده نتیجه و غیره اشاره نمود.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما