Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نحوه مراقبت و نگهداری از دستگاه لیزر مو

نگهداری از دستگاه لیزر

نگهداری از دستگاه لیزر ارتباط مستقیم با طول عمر دستگاه لیزر موهای زائد دارد.هزینه تعمیرات و قطعات دستگاه ها بسیار بالا می باشد و اطلاع از نحوه نگهداری دستگاه لیزر مو های زائد بسیار با اهمیت است. نگهداری از دستگاه لیزر به وسیله کارهای بسیار ساده ای انجام میشود اما نتیجه بسیار باارزشی برای شما به دنبال دارد.

چراکه باعث میشود دستگاه شما عمر طولانی تری داشته باشد و تا مدت ها نیازی به پرداخت هزینه قطعات و  تعمیرات نداشته باشد.هم اکنون شاهد افزایش تقاضای لیزر برای رفع موهای زائد هستیم ،به همین دلیل میزان استفاده از دستگاه های لیزر در کلینیک ها افزایش یافته است که حفاظت از دستگاه های لیزر را پر اهمیت تر میکند. در ادامه نکاتی را برای افزایش طول عمر دستگاه لیزر موهای زائد بیان میکنیم.

محل قرار گیری و نصب دستگاه لیزر موهای زائد

نخستین مرحله ی نگهداری از دستگاه لیزر موهای زائد ، انتخاب محل نصب دستگاه میباشد که باید نکات زیر برای آن رعایت شود:

1- دمای اتاق دستگاه لیزر باید بین ۱۸ تا ۲۵ درجه ساتی گراد و رطوبت آن حدود ۶۰ ٪ باشد. نصب یک دماسنج به شما در این رابطه کمک خواهد کرد.

2- تلاش کنید دستگاه لیزر مو در اتاقی باشد که کولر یا اسپیلت قرار دارد.

3- توصیه کارشناسان به دلیل اختلال در رطوبت و دمای اتاق از نصب دوش در اتاق لیزر خودداری نمایید.

4- دستگاه نباید در کنار تجهیزات با فرکانس بالا قرار گیرد،چون باعث تداخل با دستگاه لیزر میشود (مثلا از نزدیک کردن موبایل به دستگاه لیزر جدا خودداری نمایید.)

5- جهت جلوگیری از آسیب ناشی از نوسانات برق از ups یا استبلایزر مناسب استفاده نمایید.

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با شرایط اقساطی

تهویه مناسب در محل نصب دستگاه لیزر موهای زائد

سرد و خنک ماندن دستگاه لیزر یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای افزایش طول عمر دستگاه لیزر انجام شود. جهت انجام درست آن به این نکات دقت کنید.

1- دستگاه لیزر و کولینگ همراه آن نباید در کنار وسایل گرمایشی قرار داشته باشد.

2- اطراف دستگاه لیزر مو به شعاع نیم متر آزاد گذاشته شود و هیچ گونه دستگاه دیگری نصب نگردد.

3- در صورت عدم تهویه مناسب در محیط ،از باز کردن در و پنجره اتاق خودداری نمایید زیرا علاوه بر گرد و غبار و رطوبت،باعث اتلاف دمای خنک اتاق میگردد.

نگهداری از دستگاه لیزر

تمیزی و نظافت دستگاه لیزر مو و محیط آن

  • برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به اتاق لیزر از کفش جداگانه و مخصوص استفاده کنید این نکته در نحوه نگهداری از دستگاه لیزر مو بسیار مهم است.
  • از تراشیدن مداد سفید که برای علامت گذاری بدن استفاده میشود روی دستگاه اجتناب کنید.
  • درصورت نیاز به اصلاح موی بیمار،اینکار را خارج از اتاق انجام دهید.
  • الکل مخصوص در اتاق باشد البته دور از تابش مستقیم لیزر
  • برای تمیز کردن هندپیس هم از ضدعفونی کننده های پزشکی استفاده نمایید.
    تمیز کردن فن ها
  • جهت تمیز کردن قسمتهای خارجی دستگاه از یک پارچه نرم آغشته به آب و صابون استفاده نمایید. مواظب باشید آب از جداره ها وارد دستگاه نشود .
  • حتما فن های دستگاه را با جاروبرقی به صورت مرتب تمیز نمایید. نظافت مرتب فن ها باعث افزایش طول عمر دستگاه لیزر مو خواهد شد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

عدم استفاده از لباس های پشمی

با لباس های پشمی و کرکی به اتاق لیزر وارد نشوید و حتما این نکته را به مراجعین خود نیز اعلام کنید. چرا که فن های دستگاه لیزر به سادگی کرک و پشم را به خود جذب کرده و خراب خواهند شد. برای ورود به اتاق لیزر بهتر است از لباس و کفش مناسب استفاده کنید .

تعویض و سرویس قطعات معیوب

اگر قطعه یا قطعاتی از دستگاه معیوب شده است سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه ی مربوطه اقدام کنید. هرگونه نشتی آب از دستگاه را جدی بگیرید. در صورتی که هندپیش به شدت داغ می شود احتمالا لنز آن سوخته و باید برای تعمیر هندپیس لیزر اقدام نمایید. برای تعمیرات مربوط به لیزر موهای زائد حتما از مراکز معتبر و باسابقه کمک بگیرید. این نکته در نحوه نگهداری از دستگاه لیزر مو به کم کردن هزینه های آینده شما کمک میکند.

نوسانات برق

از عوامل دیگری که باعث وارد شدن آسیب جدی به دستگاه لیزر موهای زائد می شود نوسانات برق می باشد. بهتر است از استبلایزر یا ups برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده کنید.

نحوه درست تنظیم درجه دستگاه

در ابتدای کار سعی کنید از درجه ی بالا استفاده نکنید و با درجات پایین شروع کنید تا دستگاه گرم شود. در غیر این صورت فلش لامپ دستگاه لیزر می شکند.

تداخلات فرکانسی

تداخلات فرکانسی یکی دیگر از عواملی است که به دستگاه آسیب وارد می کند بهتر است دستگاه لیزر را از تجهیزات با فرکانس بالا دور نگه دارید. توجه داشته باشید هیچ زمانی گوشی همراه را به دستگاه نزدیک نکنید.

نحوه استفاده صحیح از دستگاه لیزر

  • هنگام کار با دستگاه لیزر موهای زائد توجه داشته باشید لوله های هندپیس دچار پیچ خوردگی نشده باشند. همچنین از قرار دادن یکباره ی سری ها و هندپیس های دستگاه در جای خود یا بر روی میز خودداری کنید.
  • محل تماس کریستال با پوست را بوسیله الکل پزشکی (قبل ، بعد و حین درمان) تمیز نمایید.
  • در استفاده صحیح از هندپیس و ضربه نخوردن مراقبت های لازم مبذول گردد.
  • اگر دستگاه لیزر شما از فیبر نوری استفاده میکند سعی کنید با جابجایی دستگاه به سمت بیمار،از تنش در لوله هندپیس جلوگیری نمایید.
  • لنزهای خارجی دستگاه را روزانه بررسی کنید و با الکل خالص تمیز کنید چون در صورت کثیف بودن، به مرور زمان لک دائمی خواهد شد.
  • در صورت لک روی لنز حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

آب مناسب دستگاه لیزر مو

بصورت روزانه نشانگر (فیزیکی یا در صفحه نمایش) آب دستگاه را چک کنید.
نداشتن آب آسیب جدی به دستگاه وارد خواهد کرد.
قبل از اتمام آخرین گالن آب نسبت به خرید آن اقدام کنید.
بسته به مقدار استفاده از دستگاه هر ۱۵ الی ۳۰ روز آب دستگاه کاملا تخلیه و آب جدید جایگزین شود
توصیه موکد میشود از آب دیونیزه استفاده نمایید.یادتان باشد هر آب مقطری حتی ۴ بار تقطیر آب دیونیزه نیست.
آب دیونیزه را از جای معتبر تهیه نمایید.
در صورت جابجایی حتما آب تخلیه شود.
جهت جلوگیری از انسداد لوله های آب سعی کنید لوله هندپیس پیچ نخورد.
فیلتر های آب را سالانه تعویض نمایید.
افزایش طول عمر دستگاه لیزر مو های زائد

کلام آخر

نکات گفته شده در نحوه نگهداری از دستگاه لیزر مو های زائد بسیار پراهمیت هستند. علاوه بر این نکات انتخاب دستگاه لیزر مناسب و باکیفیت نیز در افزایش طول عمر دستگاه لیزر مو ، مهم است. خرید دستگاه لیزر تیتانیوم این امکان را به شما میدهد تا برای مدت طولانی از هزینه کردن جهت تعمیرات و تعویض قطعات در امان باشید. جهت دریافت اطلاعات از مشخصات دستگاه لیزر و انواع دستگاه های لیزر به وبسایت نویان طب مانلی سر بزنید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

 

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما