جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

تفاوت لیزر پیکوشور و لیزر کیوسوئیچ در چیست؟

لیزر پیکوشور

اگر به فکر خلاص شدن از شر خالکوبی هستید، ممکن است به زودی با اصطلاحات لیزر گیج شوید. حذف خالکوبی با لیزر پیکوشور Picosure در مقابل پیکوسکند مقایسه ای است که احتمالاً با آن روبرو خواهید شد.در گام اول باید بدانید هر دو دستگاه پیکوشور و پیکوسکند از نوع لیزرهای کیوسوئیچ شده نانوثانیه هستند که کاربردهای اصلی آن‌ها شامل بحث تتو ریمووال و جوانسازی پوست از طریق پیلینگ کربن است، اما سوال پیش میاید که آیا لیزر پیکوشور بهتر است یا کیوسوییچ؟ برای پاسخ این سوال ما را همراهی نمایید.

موضوع مهمی که در بررسی تفاوت‌ این دو دستگاه باید مورد توجه قرار بگیرد، مشخصه‌های فنی آن‌ها است. دستگاه کیوسوئیچ پیکوشور و پیکوسکند هر دو از فناوری لیزر کیوسوئیچ شده ان دی یاگ بهره می‌برند. بنابراین هر دو آن‌ها قابلیت تولید لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر را دارند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از هارمونیک دوم آن‌ها، لیزر سبز یا همان ۵۳۲ نانومتر را نیز داشته باشند.

ابتدا باید توضیح دهم که پاک کردن تاتو با لیزر چگونه کار می کند تا اصول اولیه را درک کنید.

q switch 1

آِیا لیزر پیکوشور بهتر است یا کیوسوییچ؟ چرا؟

عملکرد درمانی این سیستم به این شکل است که پس از تاباندن لیزر به رنگدانه های تاتو و خالکوبی مورد هدف در کسری از ثانیه بمباران ذرات رنگدانه توسط پالس های لیز صورت می گیرد. این ذرات رنگدانه خرد و ریز شده به وسیله ماکروفاژهای پوستی (سلول هایی با قابلیت بیگانه خواری) فرو می ریزند و از راه سیستم لنفاوی از بدن دفع و خارج می شوند.

دلیل این انفجار این است که پس از تاباندن لیزر ، پرتاپ های پرقدرت و پرنفوذ در کسری از ثانیه سبب اختلاف لحظه ای و سریع در نواحی موردنظر شده و همین اختلاف دمایی و گرمایی موجب بمباران رنگدانه های تاتو و خالکوبی و لک های پوستی خواهد شد.

تفاوت‌ دو دستگاه لیزر پیکوشور و دستگاه لیزر کیوسوئیچ پیکوسکند چیست؟

برای انجام این کار، سیستم ایمنی بدن شما باید سالم باشد و به خوبی کار کند. اگر بیمار هستید یا سیستم ایمنی خود را با سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر به خطر می اندازید، کل این روند طولانی تر خواهد بود. بنابراین سرعت حذف همیشه به لیزر بستگی ندارد بلکه به بدن شما بستگی دارد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست؟

دستگاه لیزر نانوثانیه ای کیوسوئیچ همیشه به عنوان استاندارد طلایی پاک کردن خالکوبی قبل از ظهور لیزرهای Picosecond در نظر گرفته می شد. سوئیچینگ Q به روشی اشاره دارد که نور به عقب نگه داشته و سپس آزاد می شود و باعث می شود که واقعاً قدرتمند باشد. آب را تصور کنید که در یک رودخانه جاری است؛ با این حال، اگر آب را به طور موقت نگه دارید و سپس ناگهان آن را رها کنید قدرتمندتر می شود. این در اصل کاری است که لیزر کیوسوئیچ انجام می‌دهد.

بیشتر این لیزرها از پالس های نانوثانیه ای استفاده می کنند. اینها 1 میلیاردیم ثانیه هستند نه یک تریلیونم ثانیه. با این حال، اگر این لیزر را با لیزر «پیکو» مقایسه کنید، سرعت آن چندان متفاوت نیست. این به این دلیل است که حتی اگر لیزرهای «Pico» از اصطلاحات «Picosecond» استفاده می‌کنند، اما در واقع پالس‌های Picosecond را ارائه نمی‌کنند.

تفاوت دستگاه پیکوسکند و پیکشور

لیزر پیکوشور در مقابل دستگاه پیکوسکند

تفاوت بین برخی از لیزرهای پیکوثانیه و برخی لیزرهای نانوثانیه ناچیز است. به عنوان مثال، تفاوت بین ثانیه و دقیقه را مقایسه کنید. می توان گفت تفاوت 60 ثانیه است. اما در واقعیت تفاوت بین 59 ثانیه و 1 دقیقه در واقع فقط 1 ثانیه است! این همچنین در مورد تفاوت بین برخی از لیزرهای نانوثانیه و لیزرهای پیکوثانیه اما با استفاده از واحدهای مختلف زمان صادق است.

بهترین دستگاه های از بین برنده ی تاتو عبارت اند از: دستگاه ناب وی و دستگاه سایناشور

این فقط پیکو در مقابل نانو نیست – طول موج نیز مهم است

سرعت پالس لیزر یک موضوع است – اما رنگ طول موج نور موضوع کاملاً دیگری است.می‌توانید چندین «رنگ» لیزر را در پیکوثانیه و نانوثانیه دریافت کنید و به این معنی نیست که به طور موثر خالکوبی شما را پاک می کند.

به عنوان مثال، برند Picosure در حذف بیشتر رنگ‌های جوهر خالکوبی، به غیر از رنگ قرمز که واقعاً مشکل دارد، عالی است. بنابراین یک لیزر نانوثانیه ای ND Yag Q Switch بسیار بهتر عمل می کند.شما باید رنگ های خالکوبی خود را وزن کنید و ببینید کدام لیزر بهترین کارایی را دارد.

لیزر پیکوشور

تعداد جلسات درمان لیزر پیکوشور و پیکوسکند

واقعیت این است که لیزر پیکوسکند Picosecond ممکن است جوهر خالکوبی شما را کمی سریعتر از بین ببرد (مگر اینکه لیزر رنگی نامناسب برای رنگ جوهر شما باشد.) به جای 7 یا 8 جلسه به 6 جلسه درمان نیاز باشد. اما شما 3-4 برابر پول بیشتری پرداخت خواهید کرد. از مشتریانی که با استفاده از هر دو سیستم به من مراجعه کرده‌اند، «پیکوشور» را به‌عنوان یک برنده آشکار اعلام نکرده‌اند.

برای خرید دستگاه کیوسوئیچ ، خرید دستگاه پیکوسکند و خرید دستگاه پیکوشور با کارشناسان نویان طب مانلی در تماس باشید.

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

نویان طب مانلی را در اینستاگرام دنبال کنید…

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.