Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نحوه استعلام imed از سامانه آیمد ( آی مِد)

imed چیست

imed چیست؟

سامانه imed ، سایت رسمی اداره کل تجهیزات پزشکی کل کشور می باشد، سامانه آیمد، سامانه ثبت و استعلام شرکت های دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور می باشد، در واقع اداره کل تجهیزات پزشکی به نمایندگی از وزارت بهداشت و درمان، مسئولیت نظارت و ارزیابی و احراز اصالت سلامت، کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، اعطای مجوز رسمی آی مد را به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و خدمات پس از فروش دارد.

در این مقاله “نحوه استعلام مجوز imed” قصد داریم به بررسی مرحله به مرحله ورود به سامانه imed ، همچنین بطور کامل با سامانه ایمد و مشاهد مجوز آیمد شرکت نویان طب مانلی آشنا خواهید شد.

مروروی بر تاریخچه سامانه imed

دفتر تجهیزات پزشکی در اوایل سال 1364 توسط وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به منظور رسیدگی به امور تجهیزات پزشکی، شروع به فعالیت نمود، سپس با گسترش فعالیت های پزشکی و پیشرفت فناوری و دانش پزشکی و تجهیزات پزشکی، فعالیت ها و مسئولیت های این سازمان توسعه پیدا کرد و در سال 1376 عنوان آن به اداره کل تجهیزات پزشکی تغییر پیدا کرد، در نتیجه بعدها یکی از وظایف این سامانه ، اعطای مجوز آیمد شد، بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به نحوه بررسی و استعلام imed بپردازیم.

جهت خرید دستگاه لیزر و اطلاع از قیمت دستگاه هایفو با ما در ارتباط باشید.

آیمد چیست؟

مجوز آیمد یا imed، یک مجوز رسمی تحت نظارت وزارت بهداشت کشور است که تمام  آزمایشگاه های پزشکی و دانپزشکی کشور، شرکت های تجهیزات پزشکی به علاوه تمام دستگاه ها و تجهیزات پزشکی تولیدی، وارداتی و صادراتی باید از اداره تجهیزات پزشکی دریافت کنند، تا فعالیت هایشان مورد تایید این سازمان قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر:  میزان درآمد کلینیک های زیبایی

شرایط دریافت مجوز آیمد چیست؟

شرایط اصلی دریافت مجوز آی مد این است که فعالیت های شما در زمینه تجهیزات پزشکی به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط باشد. بنابراین باید بگوییم که نظارت بسیار دقیقی بر این حوزه حاکم می باشد، به همین دلیل متقاضیان ثبت این نوع شرکت ها باید به اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه کنند و مراحل لازم برای اخذ مجوز آیمد را طی نمایند.

علت اهمیت مجوز آیمد برای دستگاه های لاین زیبایی

در این ویدیو به صورت اختصار درباره سامانه آیمد و دلیل اهمیت imed برای کلینیک های پزشکی و زیبایی صحبت میکنیم و در ادامه نحوه استعلام imed را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

معضل های نداشتن آیمد ( imed ) برای دستگاه های پزشکی و زیبایی

اگر دستگاه های پزشکی و زیبایی که در مطب ها و کلینیک های زیبایی استفاده میشود، مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی کشور نباشد یعنی مجوز آی مد را نداشته باشد، پیامدهای فراوانی بهمراه خواهد داشت. بسیاری از سرمایه گذاران در ابتدای راه با عدم اطلاع از این موضوع اقدام به تاسیس کینیک زیبایی خود نموده، اما پس از مدتی با پیامدهای آن مواجه میشوند، که این موضوع هم از لحاظ مالی هم از لحاط کیفیت انجام خدمات، میتواند به ضرر کلینیک داران باشد. استعلام imed از مهمترین کارهایی است که قبل از تهیه دستگاه برای مجموعه پزشکی و زیبایی خود باید انجام دهید.

برای آگاهی از قیمت دستگاه لیزرموهای زائد به صفحه مورردنظر مراجعه نمایید.

پیامد نداشتن مجوز imed دستگاه های لیزر و زیبایی چیست؟

در این ویدیو به معضل های نداشتن آی مد ( imed ) بر روی دستگاه های پزشکی و زیبایی پرداخته ایم.

استعلام imed هم به صورت ویدیویی هم به صورت تصویری برای شما گذاشته شده است، در این ویدیو برای نمونه نحوه استعلام imed شرکت نویان طب مانلی را بررسی نمودیم ، در ادامه نیز میتوانید عکس های قدم به قدم استعلام imed و توضیحات تکمیلی را مشاهده فرمایید.

در این مقاله سعی نمودیم برای راحتی شما سرمایه گذاران و پزشکان عزیز نحوه ورود به سایت imed و مراحل استعلام imed را هم به صورت ویدیویی توضیح دهیم و هم به صورت تصویری مرحله به مرحله برای شما بیان کنیم، تا دغدغه ای جهت خرید یک دستگاه لیزر بدون مجوز نداشته باشید.

آموزش مرحله به مرحله ورود به سامانه imed همراه با تصویر

مرحله 1 : برای استعلام مجوز imed شرکت های تجهیزات پزشکی از جمله شرکت نویان طب مانلی، ابتدا به آدرس سایت آیمد به نشانی www.imed.ir مراجعه کرده، بعد از بالا آمدن کامل سایت بر روی تب “استعلام” کلیک کنید.

استعلام آیمد

مرحله 2 : سپس از بخش استعلام روی منوی “استعلام سریع اصالت شرکت” کلیک کرده که طبق تصویر به بخش زیر منتقل میشوید.

imed چیست

مرحله 3 : در این برگه، کافیست شما نام شرکت/صنف مورد نظر وارد نمایید، به عنوان مثال عبارت “نویان طب مانلی” را به همراه کد امنیتی وارد کرده، سپس دکمه جستجو را بزنید.

سامانه آیمد

مرحله 4 : در نتیجه اگر شرکت مورد نظر شما دارای مجوز آیمد باشد، در این سامانه ثبت است و نتیجه را به شما نمایش می دهد، در این مرحله مانند تصویر میبینید که نتیجه استعلام در پایین صفحه مشاهده میشود.

مرحله 5: اما برای استعلام مجوز رسمی آی مد دستگاه لیزر خریداری شده، از بخش استعلام، روی گزینه واردکنندگان رفته، بعد روی گزینه شرکت های واردکننده مجاز تجهیزات پزشکی کلیک نمایید، در صفحه ای که برای شما باز می شود ابتدا نام شرکت مورد نظر و سپس نام دستگاه را به فارسی یا انگلیسی وارد نمایید تا مجوز آن را مشاهد نمایید.

نحوه استعلام آیمد دستگاه لیزر

خدمات و وظایف اداره کل تجهیزات پزشکی

مهمترین وظایف اداره کل تجهیزات پزشکی کشور عبارت است از:

  1. مسئول نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و اعطای مجوز به متقاضیان در خصوص اقدامات و فرآیندهای گوناگون در عرصه تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه و تهيه و پيشنهاد لوايح ،طرح ها ،آيين نامه ها وضوابط ومقررات درحوزه های یاد شده و بازنگری آنها.
  2. برنامه ريزي به منظور سنجش واصلاح عملكرد فعالان حوزه تجهيزات و ملزومات پزشكی.
  3. اعطای پروانه و شناسنامه فعالیت به شرکت ها و فعالان عرصه تجهیزات پزشکی(تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و اصناف
  4. نظارت بر امر ورود و ترخیص تجهيزات و ملزومات پزشكی ، دندانپزشكی وآزمايشگاهی
  5. نظارت بر امر تولید و صادرات تجهيزات وملزومات پزشكی ، دندانپزشكی و آزمايشگاهی
  6. نظارت و بازرسی بر قیمت و توزیع، عرضه، مصرف، کاربری و نگهداشت تجهيزات و ملزومات پزشكی
  7. نظارت و ارزیابی وضعیت نگهداشت تجهيزات پزشكی ، دندانپزشكی و آزمايشگاهی
  8. نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  9. شبكه سازی واطلاع رسانی به منظور تبادل اطلاعات و تجارب ميان بخش هاي دولتی و غير دولتی جهت خلق و بهره برداری از فرصت هاي تجاری
  10. نظارت و بررسی بر عملکرد کلینیک های زیبایی و دستگاه ها و تجهیزات زیبایی آنها

درباره تبعات خرید دستگاه لیزر بدون مجوز بیشتر بدانید.

شرکت نویان طب مانلی دارای چه مجوزهایی است؟

شرکت نویان طی مانلی دارنده معتبرترین گواهی‌نامه‌های بین المللی در حوزه استاندارد و تجهیزات پزشکی از جمله CE اروپا ، FDA آمریکا و ISO 13485 بوده و همچنین دارای مجوز آیمد ( imed ) از اداره تجهیزات پزشکی کل ایران می باشد.

همچنین با بیش از پنج سال سابقه در حوزه واردات و فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی از جمله انواع دستگاه‌ لیزر موهای زائد ، دستگاه لاغری، دستگاه جوانسازی ، دستگاه هایفو و دستگاه کیوسوئیچ از بهترین کمپانی های جهان می باشد. همچنین این شرکت با داشتن کادری مجرب و متخصص در تمامی مراحل نصب، راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش جزو منحصر به فردترین سیستم های فنی و آموزشی در ایران میباشد.

در این مقاله به پاسخ سوال imed چیست ؟ و نحوه استعلام imed ؟ و دلیل اهمیت آیمد برای دستگاه های زیبایی را به صورت کامل شرح دادیم امیدواریم توانسته باشیم جهت راهنمایی شما عزیزان قدمی برداشته باشیم.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی: @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما