جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

هایفوتراپی در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟

عوارض هایفوتراپی در دوران بارداریبارداری

عوارض هایفوتراپی در دوران بارداری

زمان بارداری یکی از دوره هایی است که خانم ها دچار تغییر و تحولات هورمونی زیادی می شوند، یکی از این تغییرات این است که پوست صورت بسیاری از خانما در دوران بارداری دچار لک و تیرگی می شود، به همین دلیل خانما به دنبال رفع این مشکلات پوستی خود هستند و یکی از گزینه های انتخاب زیبایی آنها هایفوتراپی است،اما باید بدانید که دستگاه هایفو هم نوعی لیزر است و هنوز عوارض آن روی جنین کاملا مشخص نشده، بنابراین توصیه می شود که در دوران بارداری خود از روش هایفوتراپی استفاده ننمایید.

اگر از معایب هایفوتراپی در زمان بارداری اطلاع داشته باشید می‌ توانید بهترین روش را برای جوانسازی پوست خود به کار بگیرید. دوران بارداری از جمله دوران‌ هایی است که تغییرات زیادی در زندگی مادران به وجود می‌ آورد. مادر در برابر سلامت جنین خود مسئولیت دارد و باید توصیه‌ های پزشکی را رعایت نماید.

هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک بخش‌ های متفاوت بدن مزیت زیادی دارد. مزایای این روش نسبت به معایب آن بیشتر است. اگر وضعیت بدنی فرد متقاضی در حالت نرمال باشد می ‌تواند مزیت ‌های زیادی از این روش دریافت کند.

عوارض هایفوتراپی در دوران بارداری

انواع معایب هایفوتراپی در زمان بارداری

اگر شما به عنوان مادر باردار می ‌خواهید هایفوتراپی را انجام دهید باید معایب هایفوتراپی در زمان بارداری را بدانید. ابتدا باید بدانید هایفوتراپی چیست و می ‌تواند چه عوارضی برای شما داشته باشد. با شناخت عوارض هایفوتراپی در دوران بارداری می ‌توانید آگاهی بیشتری برای جوانسازی پوست خود داشته باشید. برخی از مهم‌ ترین عوارضی که مربوط به هایفوتراپی در دوران بارداری هستند عبارتند از:

1. ایجاد درد در ناحیه مورد نظر

یکی از مهمترین عوارض هایفوتراپی در زمان بارداری ایجاد درد در ناحیه تحت درمان می‌ باشد. به طور کلی باید بدانید در بازه زمانی طولانی مدت، درد موجب آزار شما خواهد شد. دلیل درد به وجود آمده امواج فراصوتی است که وارد پوست بیمار می‌ گردد. در فرد باردار سلول‌ های عصبی بیشتر تحریک می ‌شوند.

در شرایط نرمال پس از مدتی درد تمام می‌ شود و عوارض جانبی به وجود نمی‌ آید. در برخی از مواقع درد به وجود آمده افزایش پیدا می‌ کند و آزار بیمار را طولانی‌ تر خواهد کرد. بر همین اساس مادران باردار باید در مورد درد هایفوتراپی اطلاعات کافی کسب کنند و سپس از این روش زیباسازی استفاده نمایند.

خرید دستگاه لیزر در شیراز

2. متورم شدن و التهاب پوست

یکی دیگر از معایب هایفوتراپی در زمان بارداری، شروع متورم شدن و التهاب پوست در بخش مد نظر است. تورم و التهاب مهمترین عارضه‌ ای است که در دوران بارداری بعد از هایفوتراپی به وجود می‌ آید. یکی از علائم جدی که مربوط به آسیب پوست است، تورم و التهاب می ‌باشد. زمانی که تورم و التهاب شدت پیدا کند، سیستم ایمنی شخص دچار مشکل می‌ گردد.

پس از انجام دادن روش زیبایی مورد نظر جریان خون در بافت پوست بیشتر می ‌گردد و آب میان بافتی به بخش بالایی پوست می ‌رود. پس از آن علائم را به صورت ورم مشاهده می‌ کنید. اگر بیمار باردار نباشد تورم بعد از یک روز از بین خواهد رفت. کبودی پوست به دلیل استفاده بیش از اندازه دستگاه هایفو می‌ باشد. در صورتی که متخصص این اقدام را انجام دهد مشکلی به وجود نمی‌ آید.

هایفوتراپی در زمان بارداری چه عوارضی دارد؟

3. مهمترین عوارض هایفوتراپی قرمزی پوست

قرمزی پوست یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی در زمان بارداری می ‌باشد. دلیل قرمزی پوست تحریک سلول لایه‌ های متفاوت پوست است. اگر آسیب به هر یک از سلول‌ ها بسیار کم باشد قرمزی چندان زیاد نمی‌ گردد. در صورت زیاد شدن قرمزی پوست باید بدانید سلول‌ ها بیش از اندازه تحریک شده ‌اند و التهاب بافت پوست افزایش پیدا کرده است.

تحریک سلول ‌ها به وسیله هایفوتراپی موجب جمع شدن انواع سلول ‌های ایمنی می‌ گردد. پس از آن بافت پوست قرمز می‌ شود و التهاب پوست افزایش پیدا می‌ کند.

4. بی حس شدن پوست

بی‌ حس شدن پوست یکی دیگر از معایب هایفوتراپی در زمان بارداری است. زندگی شخص باردار بر اثر هایفوتراپی و بی ‌حس شدن پوست تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. بخش‌ هایی متفاوت از بدن از سیستم عصبی ظریف تشکیل شده ‌اند و تراکم اعصاب در هر یک از این بخش‌ ها بالا است. این سلول‌ ها در مقایسه با انواع دیگر سلول‌ های تشکیل دهنده باید در عمق بیشتری باشند و احتمال آسیب رسیدن به آنها بسیار کم است.

امواج صوتی در فرایند هایفوتراپی می ‌توانند به عمق بیشتری بروند. به همین دلیل به سلول‌ های پوستی فردی که باردار است آسیب جدی وارد می‌ شود. چنین آسیب ‌هایی امکان دارد در بازه زمانی طولانی مدت زندگی مادر را مختل نمایند تا جایی که جهت بهبود نیاز است مادر از دارو استفاده کند.

جهت خرید دستگاه هایفو 7 بعدی با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

5. افزایش رنگدانه های پوستی در زمان بارداری

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی در زمان بارداری، افزایش رنگدانه‌ های پوستی است. یکی از سلول ‌هایی که در ساختار پوست هر یک از افراد وجود دارد ملانوسیت می ‌باشد. وظیفه ملانوسیت این است که ملانین تولید کند. در فرایند هایفوتراپی بعد از تابش امواج صوتی، ملانین بیشتری تولید می ‌گردد . تولید ملانین بیشتر یک امر طبیعی است. سلول ‌ها بعد از تولید ملانین بیشتر احساس می‌ کنند که در معرض نور خورشید هستند.

بنابراین تولید ملانین بیش از اندازه موجب آسیب پوست می‌ گردد. تولید ملانین به تیره شدن پوست کمک خواهد کرد. در برخی از موارد تغییر پوست دائمی می‌ شود و برای رفع آن باید از روش ‌های دیگر استفاده شود. بنابراین مادرانی که باردار هستند به هیچ عنوان نباید از روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند. اگر روش هایفوتراپی برای جوانسازی پوست مادران باردار مورد استفاده قرار بگیرد رنگ دانه‌ های پوستی بیشتر می‌ شوند.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.