Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

دستگاه لیزر تیتانیوم داری چند طول موج است؟

انواع طول موج دستگاه لیزر موهای زائد

طول موج دستگاه لیزر موهای زائد، امروز ما در حال بررسی چهار فناوری محبوب طول موج لیزر مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر موهای زائد هستیم؛ اگر از روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد صورت یا بدن خود راضی نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است گزینه‌ای باشد که ارزش آن را برای حذف دائمی موهای زائد در نظر بگیرید.

تمایل بی پایان مصرف کنندگان برای بدون مو بودن بدن، نوآوری را تقویت می کند و محبوبیت درمان های لیزر موهای زائد را افزایش می دهد. لیزر موهای زائد یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی است که انجام می‌شود و نور بسیار متمرکزی را به فولیکول‌های مو می‌تاباند؛ این عمل رنگدانه در فولیکول های نور را جذب می کند و در نتیجه مو را از بین می‌برد.

خرید دستگاه هایفو 7D جوانسازی

بهترین نکته‌ای که در مورد لیزر موهای زائد باید گفت این است که این عمل درمان حرفه‌ای است که به از بین بردن دائمی موهای زائد در 3 تا 7 جلسه کمک می کند. با وجود دستگاه های زیادی در بازار، درک تفاوت های کلیدی بین فناوری های مورد استفاده توسط این دستگاه ها مهم است.

انواع طول موج دستگاه لیزر تیانیوم

امروز ما در حال بررسی چهار فناوری محبوب طول موج لیزر مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر موهای زائد هستیم؛ طول موج الکساندریات، طول موج دایود، طول موج ND:YAG (گارنت آلومینیومی ایتریم با دوز نئودیمیوم) و طول موج چهارم یا 940.

طول موج دستگاه لیزر موهای زائد

1.طول الکساندرایت (755)

طول موج الکساندریت کوتاه ترین از این چهار طول موج است. این طول موج اجازه می دهد تا بیشترین جذب کروموفور ملانین را داشته باشد.

طول موج الکساندرایت بهترین راه حل را برای طیف وسیعی از انواع و رنگ های مو، به ویژه موهای نازک و روشن ارائه می دهد.لیزر موهای زائد الکساندرایت از کریستال الکساندریت به عنوان منبع لیزر خود استفاده می کند. دارای طول موج 755 نانومتر است که به گرما تبدیل می شود و به آسیب فولیکول های مو کمک می کند. لیزر موهای زائد با طول موج الکساندرایت باعث آسیب دقیق می شود و اطمینان می دهد که بافت اطراف آسیب نمی بیند.

این طول موج می تواند منطقه بسیار بزرگ تری را پوشش دهد و سرعت تکرار بالاتری دارد. بنابراین، لیزر موهای زائد الکساندرایت یک گزینه کارآمد برای از بین بردن موهای زائد است.

دستگاه لاغری و دستگاه لیزر موهای زائد در نویان طب مانلی

نکات مثبت طول موج الکساندریت

  • لیزر طول موج الکساندرایت برای پوشش سطوح بزرگتر طراحی شده است.
    این طول موج دارای نرخ نفوذ عالی است که تضمین می کند که درمان های کمتری مورد نیاز است.
  • نرخ تکرار پالس بالا برای درمان سریعتر.
    زمانی که نوبت به درمان موهای نازک می رسد، موثرتر است.

معایب طول موج الکساندرایت

درمان به دلیل نرخ نفوذ می تواند نسبتاً ناراحت کننده باشد، برای بیمارانی که پوست تیره یا برنزه دارند مناسب نیست زیرا لیزر ممکن است به ملانین پوست آسیب برساند و باعث ایجاد تاول شود.

طول موج چهارم لیزر

2. طول موج دایود (808) لیزر تیتانیوم

طول موج دایود روی پوست های تیره تر بسیار موثر است اما روی موهای روشن و ظریف‌تر تاثیر کمتری دارد. سطوح نفوذ عمیق طول موج دایود بهترین نتایج را برای انواع پوست I تا IV ارائه می دهد. لیزر موهای زائد با طول موج دایود در مورد ملانین میزان ریزش بسیار بالاتری دارد. انرژی لیزر ریشه فولیکول را از بین برده و فوراً رشد مو را برای همیشه از بین می برد.

این گزینه بسیار جدیدتر از طول موج الکساندرایت در بازار است و به استاندارد طلا تبدیل شده است. اکثر لیزرهای دایود از سیستم‌های خلاء برای فهرست کردن پوست قبل از انتشار یک پالس نور استفاده می‌کنند تا درمان راحت‌تری ارائه دهند.

مزایای طول موج دایود

  • طول موج دایود به پزشکان اجازه می دهد فرکانس بسیار بالاتری را ارائه دهند.
  • مطالعات نشان می دهد که لیزر موهای زائد دایود گزینه بسیار ایمن تری برای انواع پوست است.
  • از آنجایی که لیزرهای دایود در اندازه های مختلف در دسترس هستند، درمان ها را می‌توان در نواحی کوچکتر و بالاتر بدن انجام داد.
  • پرتو لیزر دایود به عمق پوست نفوذ می کند که در صورت استفاده روی پوست تیره تر، موثرتر می شود.
  • طول موج دایود برای موهای زبر و تیره بهترین عملکرد را دارد.

معایب طول موج دایود

  • این طول موج روی موهای روشن تر یا نازک تر چندان موثر نیست.
  • برخی از خطرات هیپوپیگمانتاسیون و اسکار هنوز در هنگام درمان بیماران با پوست تیره وجود دارد.
  • به دلیل نفوذ عمیق تر، لیزر موهای زائد دایود ممکن است کمی دردناک باشد، اما بیشتر شبیه یک نیشگون گرفتن از پوست است.
طول موج دستگاه تیتانیوم پلاس

3.لیزر موهای زائد با طول موج ND:YAG (1064)

لیزر موهای زائد ND:YAG نیز یک گزینه محبوب است، این طول موج متکی به استفاده از کریستال گارنت آلومینیوم ایتریوم دوپ شده با نئودیمیم است، این  عمل دو طول موج تولید می کند. طول موج کمتر در درمان موهای نازک‌تر موثر است، در حالی که طول موج بالاتر می‌تواند به فولیکول‌های عمیق‌تری برسد که موهای انتهایی بیشتری دارند، طول موج سوم ایمن ترین گزینه برای استفاده در رنگ پوست تیره در نظر گرفته می‌شود.

مزایای طول موج ND: YAG

  • ND:YAG برای از بین بردن موهای ضخیم و درشت بسیار موثر است.
  • از اپیدرم تیره رنگدانه محافظت می کند.
  • تمام رنگ های پوست را درمان می کند.

معایب طول موج ND: YAG

  1. برای درمان بیماران با پوست تیره احتیاط لازم است.
  2. فرکانس بالاتر می تواند درمان را نسبتاً ناراحت کننده کند.

اما طول موج جدیدی که سرکت نویان طب مانلی در دستگاه تیتانیوم پلاس خود ارائه کرده است، طول موج چهارم یا 940 نانومتر است که به دستگاه خود افزوده است.

دستگاه تیتانیوم پلاس

4. طول موج 940 یا وایتینیگ چیست؟

طول موج چهارم یا طول موج ۹۴۰ نانومتر در روشن سازی پوست کاربرد دارد که در حین انجام لیزر کار خود را انجام می‌دهد.با توجه به طیف رنگ پوست انتخابی و تنظیمات دستگاه ولتاژ های مورد نیاز به لیزر بار اعمال میشود و ۴ طول موج با هم ترکیب شده و همزمان به پوست اعمال می‌شوند.

پس مهمترین مزایای طول موج چهارم یا طول موج 940 نانومتر دستگاه تیتانیوم پلاس این است که دیگر نیازی به روشن کردن پوست پس از لیزر موهای زائد نیست و این دستگاه با استفاده از طول موج چهارم یا طول موج 940 خود عمل روشن سازی پوست را به نحو احسن انجام می‌دهد.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی@noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

 

 

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما