جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نکاتی درباره اصلاح و شیو کردن موهای زائد قبل لیزر

شیو کردن موهای زائد قبل و بعد از لیزر

مزایای شیو موهای زائد قبل از لیزر چیست؟ چرا قبل از لیزر موهای زائد حتما باید شیو کرد؟ چون اگر قبل از لیزر، موهای زائد ناحیه های مورد نظر را اصلاح نکرده باشید، انرژی دستگاه لیزر به موهای موجود سطح پوست برخورد می کند و به فولیکول های مو نمی رسد، در نتیجه باعث سوختگی سطح پوست و دیرجواب گرفتن از روش لیزرتراپی می شود،

بنابراین اگر شیو نکرده باشید و موهای زائد ناحیه لیزر بلند باشد باعث سوختگی موهای زائد بلند و ناحیه موردنظر می شود، همچنین جلسه لیزر شما را محدود می کند، چون اپراتور لیزر بیشتر زمان خود را برای شیو کردن موهای زائد شما می گذارد. در صورتی که امکان شیو کردن نداشتید حتما قبل از جلسه لیزر اطلاع دهید که زمان جداگانه برای شیو کردن در نظر بگیرد. بهترین زمان برای شیو موهای زائد قبل از لیزر، 24 ساعت قبل می باشد.

بیشتر بدانید : باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

شیو موهای زائد قبل از لیزر

اگر شما قصد دارید قبل از لیزر برای اصلاح موهای زائد از ژیلت استفاده کنید، باید دقت نمایید که موها را به صورت کامل از سطح پوست بتراشید. در این حالت، برخی از مزایا و معایب این روش به شرح زیر هستند:

مزایای شیو کردن موهای زائد قبل لیزر

  • اثربخشی بیشتر: استفاده از تیغ باعث برداشتن موهای زائد از روی پوست و بافت زیرین می‌شود. از همین رو موها به طور موقتی از بین می‌روند و لیزر به درستی تاثیر خود را روی ریشه موها می گذارد.
  • اقتصادی: استفاده از تیغ برای اصلاح موها معمولاً ارزانتر از سایر روش ها است.
  • عدم سوختگی موهای زائد: اگر شیو نکرده باشید، در حین لیزر موهای زائد و برخودشان با اشعه لیزر باعث سوختگی می شود.
شیو موهای زائد قبل از لیزر

چرا باید شیو قبل از لیزر با تیغ باشد؟

بر شیو کردن قبل از لیزر تأکید بسیاری شده است، قطعا دلیل آن نحوه کار با دستگاه لیزر است. در روش لیزر موهای زائد، فولیکول های مو از بین می رود، اما در صورت وجود مو، پیازچه مو کمتر حرارت دیده و تأثیر کمتری دارد، وقتی مو شیو شود فقط قسمت کمی از موی زائد نزدیک فولیکول مو باقی می‌ماند و پالس‌های بیشتری به فولیکول مو می‌رسد.درحالی‌که اگر مو شیو نشود موهای زائد قسمت بیرونی حرارت را جذب می‌کنند و طول‌موج به پیازچه مو نمی‌رسد؛ در این حالت چون گرما در سطح پوست جذب می‌شود پوست می‌سوزد.

بنابراین برای جوابدهی بهتر لیزر، باید فولیکول مو در زیر پوست وجود داشته باشد؛ اما روش‌هایی مانند اپیلاسیون یا وکس کلاً فولیکول یا پیازچه ی مو را از زیر پوست می کند و لیزر را بی‌اثر می‌کند؛ بنابراین به دلیل لزوم وجود فولیکول حتماً باید شیو قبل از لیزر انجام شود. در صورت استفاده از روش دیگر باید ۲ الی ۳ هفته بگذرد، تا بتوان لیزر انجام داد.

بیشتر بدانید : آیا تغییر دستگاه لیزر ضرر دارد؟

بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر چه موقع است؟

شیو کردن موهای زائد باید حداکثر ۲۴ ساعت قبل از لیزر باشد، بنابراین بهترین زمان شیو موهای زائد قبل از لیزر، شب قبل از جلسه لیزر شما است. باید بین شیو موهای زائد و لیزر فاصله زمانی اندکی وجود داشته باشد؛ یعنی اینکه بلافاصله بعد از شیو لیزر انجام نشود؛ چرا که سطح پوست حساس است و آسیب می‌بیند. همچنین ۲۴ ساعت بیشتر هم از شیو نگذشته باشد، زیرا مو رشد می‌کند.

در ۲۴ ساعت اول فولیکول مو در بهترین و قوی‌ترین حالت و سطح پوست ترمیم شده است، بنابراین در این بازه زمانی جواب‌دهی لیزر بیشتر است.

مزایا و معایب شیو موهای زائد قبل از لیزر

مزایای شیو موهای زائد قبل از لیزر چیست؟

اصلاح موها با تیغ یا ژیلت قبل از استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد بسیار مفید می باشد چون باعث بهبود کارایی و اثربخشی دستگاه لیزر بر روی فولیکول موها می شود. این روش مزایای زیادی به شرح زیر دارد:

  • کاهش طول موها: دستگاه لیزر روی موهای کوتاه‌ تاثیر بهتری دارد. با استفاده از تیغ قبل از لیزر، می‌توانید طول موها را به حدی کاهش دهید که دستگاه لیزر به طور موثرتری بر روی موها عمل کند.
  • هدف‌گذاری بهتر: با شیو موهای زائد از سطح پوست قرار دارند، تاثیرگذاری دستگاه لیزر کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تر و مستقیم‌تر بر روی ریشه موها اثر بگذارد و انرژی لیزر را به ریشه موها منتقل نماید.
  • کاهش خطر سوختگی پوست: موهای بلند می‌توانند به طور ناخواسته انرژی لیزر را به پوست منتقل کنند و ممکن است باعث آسیب و سوختگی پوست شوند. با کوتاه کردن موها، خطر آسیب به پوست کاهش یافته و فرصت بهتری برای اصلاح موها با لیزر فراهم می‌شود.
  • جوابدهی بهتر: با شیوکردن موهای زائد قبل از لیزر، انرژی آن به طور مستقیم‌ و بدون از دست رفتن روی موها اثر می گذارد که می‌تواند به بهبود نتایج لیزر کمک کند.

اگر قصد دارید از دستگاه لیزر تیتانیوم برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید، قبل از آن شیو موهای خود با ژیلت را فراموش نکنید، با این کار، لیزر به طور موثر تری بر روی موهای شما عمل می‌کند و سریعتر جواب می گیرید.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خصوص لیزر صورت زنان

نکاتی درباره شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد با ژیلت

اصلاح مو با تیغ قبل از استفاده از دستگاه لیزر می‌تواند روی بهبود نتایج و افزایش کارایی لیزر مفید باشد. در زیر نکات مهمی را برای اصلاح مو با تیغ قبل از لیزر ذکر می‌کنیم:

  1. کوتاه کردن موها: قبل از استفاده از دستگاه لیزر، مطمئن شوید که موهایتان به اندازه‌ای کوتاه شده باشند که انرژی لیزر به طور مستقیم و بهتر به ریشه موها منتقل شود. معمولاً توصیه می‌شود موها را به طول حدود 1-2 میلیمتر کوتاه کنید.
  2. اصلاح موهای زائد با ژیلت: برای اخذ بهترین نتایج، از ژیلت تیز و تمیز استفاده کنید. تیغ‌های تیزتر به راحتی موها را بریده و اصلاح موها را آسان‌تر می‌کنند.
  3. پوست خشک و تمیز: قبل از اصلاح موها با تیغ، مطمئن شوید که پوستتان خشک و تمیز است. استفاده از یک صابون نرم و آب گرم بهترین روش برای تمیز نمودن پوست قبل از اصلاح موها است. همچنین، قبل از اصلاح، پوست را به طور کامل خشک کنید تا تیغ به خوبی بر روی پوست حرکت کند.
  4. عدم استفاده از تیغ کند: تیغ کند نباید برای اصلاح موها قبل از لیزر استفاده شود. استفاده از تیغ کند ممکن است باعث جراحت و آسیب به پوست شود و بر عملکرد دستگاه لیزر تاثیر منفی بگذارد.
  5. عدم استفاده از شیور : قبل از لیزر برای اصلاح اگر از فوم سیور استفاده نکنید بهتر است، چون یک تاثیر لیزر را کم می کند، فقط سعی از ژیلت استفاده کنید.
شیو کردن موهای زائد قبل و بعد از لیزر

برای دریافت اطلاعات قیمت دستگاه لیزر موهای زائد به صورت نقد و اقساطی با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها