جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

فواید و عوارض لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد، عوارض لیزر موهای زائد بدن با توجه به قدرت بدنی بیمار و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه که مربوط به بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد است را با هم بررسی کنیم تا قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی اطلاعات کامل را در خصوص لیزر موهای زائد داشته باشید.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد بدن با توجه به قدرت بدنی بیمار و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود.

گرمای زیاد و لکه های پوستی: اگر تنظیمات دستگاه لیزر به درستی انجام نگیرد امکان دارد بعد لیزر پوست شما در اثر گرمای زیاد دچار التهاب گردد که همانطور که در بالا اشاره شد فقط کافیست از لوسیون ها و کرم های ضد التهاب استفاده نمایید( مانند کرم زینک اکساید و ژل آلوئه ورا)، لکه های پوستی نیز در مواقعی ممکن است بر روی پوست ظاهر شوند که نگران نباشید بعد از چند روز از بین می روند.

آسیب به چشمها: حتما در زمان لیزر از عینک محافظ استفاده نمایید که اشعه لیزر می تواند برای چشم شما زیان بار باشد.

احساس درد و بی حسی بر روی پوست: اگر احساس درد کردید می توانید از کمپرسور یخ استفاده کنید، احساس بی حسی نیز در مواقعی امکان دارد بروز کند که نگران نباشید بعد از چند ساعت رفته رفته این حس از بین می رود.

سایر عوارض لیزر موهای زائد

  • ورم و التهاب پوست
  • قرمزی
  • احساس سورش پوست
  • زخم
  • سوختگی
  • تاول
  • تغییرات دائمی رنگ پوست در نواحی تحت لیزر
عوارض لیزر موهای زائد با دستگاه بی کیفیت

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی بسیار طبیعی و موقتی هستند، مانند تورم و قرمزی پوست که جزء جدایی ناپذیر درمان ها و خدمات زیبایی هستند و سپس عوارض جانبی مرتبط با آلرژی های پوستی شما.

اما باید توجه ویژه داشت که عوارض خطرناک ناشی از خطای پزشکی یا عدم اعتماد به یک مرکز معتبر است که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. اگر برای انجام لیزر بدن به یک کلینیک معتبر و نزد پزشک متخصص بروید هیچگونه عوارض بیکینی و زیر بغل را تجربه نخواهید کرد.

عوارض لیزر موهای زائد مردان

انجام لیزر موهای زائد مردان و خانم ها نیاز به تجربه و مهارت دارد. اگر اپراتور لیزر مهارتی نداشته باشد ، اثرات لیزر بدن می تواند منجر به سوختگی و لک های پوستی شود. خطر عوارض جانبی و آسیب ناشی از لیزر به طور کلی بسیار کم است و اغلب زمانی دیده می شود که دستگاه لیزر در دست یک اپراتور ناآگاه باشد.

اما اگر لیزر توسط اپراتورهای حرفه ای و زیر نظر متخصص انجام شود، با یکی از کم خطرترین و کم عارضه ترین روش های از بین بردن موهای زائد طرف هستیم و شاید تنها عارضه آن درد خفیفی باشد که برخی از مراجعین تجربه می کنند.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد با نویان طب مانلی در ارتباط باشید.

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری

عمل لیزر موهای زائد در دوران حاملگی توصیه نمی شود. علت آن است که هنوز در مورد عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری، هیچ مطالعه ای به طور مستقیم بر روی انسان انجام نشده است. بنابراین، بی خطر بودن این عمل برای جنین هنوز به اثبات نرسیده است.

امکان دارد برخی از خانم های باردار درخواست انجام لیزر موهای زائد داشته باشند. به دلیل آنکه گاهی اوقات در دوران حاملگی، رشد موهای زائد در بدن مخصوصا در نواحی سینه و معده افزایش می یابد.

عوارض لیزر موهای صورت

لیزر صورت می تواند پوستی بدون مو و بسیار صاف را برای شما بوجود بیاورد، اما عوارض جانبی نگران کننده‌ای دارد. عوارض لیزر صورت عبارت است از:

  • درد خفیف
  • قرمزی صورت
  • تغییر رنگدانه
  • تاول در ناحیه درمانی
  • خراش

لیزر موهای زائد یک روش درمانی خاص برای رفع موهای زائد به مدت طولانی می باشد که حجم موهای زائد، در جلسات اول کاهش پیدا می کند و نازک شده و در نهایت از بین می رود.لیزر برای مدت زمان زیادی خیال شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.

از مهمترین عوامل دستیابی به نتایج مطلوب لیزر موهای زائد دنبال کردن مرتب جلسات و انجام تعداد جلسات مورد نیاز تعیین شده توسط پزشک می‌باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر موهای زائد و فاصله بین آن‌ها با توجه به ویژگی‌های پوست و موی هر فرد و نواحی مختلف بدن متفاوت خواهد بود. در همین راستا مراجعه منظم طبق برنامه شخصی تعیین شده توسط پزشک، تأثیر واضحی در رسیدن به نتیجه دلخواه هر فرد از لیزر موهای زائد خواهد داشت.

عوارض و پیامدهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای انواع رنگ پوست

به طور کلی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های جدید امکان لیزر برای افرادی که موی روشنی دارند نیز مهیا شده است ، اما جلسات لیزر این افراد بیشتر از افرادی است که موهای تیره و پوست روشنی دارند، زیرا هیچ رنگدانه کافی برای لیزر وجود ندارد که به طور موثری مورد هدف قرار گیرد، ولی در کل می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند و نتیجه بگیرند.

افرادی که مو و پوست تیره دارند نیز به لطف پیشرفت دستگاه های جدید می توانند از لیزر موهای زائد بدون هیچ مشکلی استفاده کنند، دستگاه لیزر Nd:YAG بسیار برای این افراد مناسب می باشد که به راحتی می تواند برای افرادی با ترکیب موهای تیره و پوست تیره استفاده شود.

مزیت های لیزر موهای زائد

  1. لیزر موهای زائد با انتشار پالس هایی از نور بسیار متمرکز به طور مستقیم در فولیکول های مو کار می کند. سپس فولیکول ها گرما را از آن نور جذب می کنند ، که این باعث از بین رفتن موها می شود.
  2. لیزر موهای زائد به عنوان روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی برای از بین بردن مو ، فواید زیادی دارد:
  3. در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب و نابود می کند به طوری که به بافت های مجاور آسیبی نمی رسد.
  4. اگرچه مدت زمان درمان در هر فرد بسته به اندازه منطقه مورد نظر متفاوت است، ( به طور مثال زمان لیزر صورت کمتر از زمان لیزر دست ها یا پاها می باشد ) اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از روش های درمانی دیگر همانند اپیلاسیون وکس کردن و شیو می باشد. همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج (نازک شدن و کاهش حجم) را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.
  5. ممکن است شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری برای از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر است زیرا شما برای اپیلاسیون ، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس کردن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به طور منظم هزینه کنید.
  6. لیزر درمانی طولانی مدت است بعد از اتمام جلساتی که کلینیک برای شما تعیین می کند شما فقط کافیست هر چند ماه یکبار فقط برای تمدید به کلینیک مراجعه نمایید که خود در دراز مدت هزینه ی زیادی را برای شما صرفه جویی خواهید کرد.
  7. درد کمی حس خواهید کرد: پس از شروع درمان شما دیگر نیازی به مقابله  کردن با موهای  ناخوشایند مانند آنچه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید، همین امر در مورد تیغ نیز وجود دارد، در افراد مختلف شدت درد متفاوت می باشد و اینکه در بعضی نقاط بدن ممکن است درد بیشتری را حس نمایید.
  8. در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد: شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید : صورت ، پاها ، پشت ، زیر بغل ، خط بیکینی یا هر جای دیگری که موهای زائد دارید.

در دستگاه های جدید لیزر موهای زائد، این درد به صفر رسیده است و در باقی دستگاه های دیگر نیز همانند ضربه ی یک کش لاستیکی است که با کولینگ قوی دستگاه ها و استفاده از کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس خواهید کرد یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.

نویان طب مانلی را در اینستاگرام دنبال کنید

عوامل تأثیر گذار در تعداد جلسات لیزر موهای زائد

معمولاً برای زنان 6 جلسه و برای مردان 8 جلسه لیزر لازم است؛ در نتیجه دوره ی درمان شما بعد از 6-9 ماه کامل خواهد شد. با توجه به این نکته، اکثر مراکز، پکیج ددرمانی 8 جلسه ای را با 4 جلسه شارژ، ارائه می دهند.

همانند سایر درمان های زیبایی، نتایج لیزر موی زائد، بر اساس ویژگی های منحصر به فرد بدنی افراد، متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع، تعداد جلسات لیزر موی زائد به عوامل زیر بستگی دارد:

ویژگی های بدنی فردی 

برای افراد مبتدی باید بگوییم که همه ی ما مقدار متفاوتی مو روی بدنمان داریم. همچنین، میزان رشد موهای شما با افراد دیگر، متفاوت خواهد بود. در نتیجه تعداد جلسات لازم برای لیزر موی زائد نیز در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.اگر موهایتان سریع رشد می کند، تعداد جلسات بیشتری لازم خواهید داشت. در برخی موارد ممکن است بیش از 8 جلسه، نیاز باشد.

چرخه های رشد مو 

پزشک تا جای ممکن سعی می کند جلسات لیزر موی زائد را با توجه به فاز رشد موی شما تنظیم کند. 4 چرخه ی رشدی که باید اینجا ذکر کنیم عبارتند از:

  1. آناژن (رشد): در این مرحله، مو بیرون از پوست فعال و در حال رشد است.
  2. کاتاژن (انتقال): در این مرحله، مو از حالت فعال به حالت استراحت می رود.
  3. تلوژن (استراحت): مرحله ی تلوژن، مرحله ی استراحت کامل است. در این مرحله، مو در پوست می ماند و فولیکول مو در لایه های زیرین در حال ایجاد موی جدید است.
  4. اگزوژن (ریزش): در این مرحله، موی بدن به طور طبیعی می ریزد. همچنین در این مرحله، رشد مو و حرکت آن به سمت لایه های دیگر پوست، سریع می شود.
فواید لیزر موهای زائد

با توجه به نکات بالا، نتیجه می گیریم که موهای شما از نظر مرحله ی رشدی که در آن قرار دارند، متفاوت اند. در حالی که ممکن است موهای بخشی از بدنتان در حال ریزش باشد، موهای دیگر تازه دارند رشد می کنند تا به سطح پوست برسند. با این روند رشد، بدن مطمئن است که همیشه مو روی پوست هست.

اما این امر چگونه مشخص می کند که برای لیزر موی زائد دائمی چند جلسه لازم است؟ بهتر است که مو در مرحله ی آناژن باشد. این حالت باعث می شود که احتمال آسیب به فولیکول مو بیشتر شود.این امر دلیل این را نشان می دهد که چرا جلسات لیزر موی زائد باید با فاصله ی هفتگی تنظیم شوند. در نتیجه پزشک شما می تواند بخش های مختلفی از مو را در فاز آناژن، تحت درمان قرار دهد. معمولاً 8 جلسه لازم است تا این نتیجه حاصل شد.

لیزر موهای زائد مناسب چه افرادی است؟

لیزر موهای زائد تقریباً برای هر کسی امکان پذیر است، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید لیزر این امکان برای تمامی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند لیزر موهای زائد را انجام دهند،  کاندیدای ایده آل دارای خصوصیات زیر هستند:

  • پوست به نسبت روشن
  • موهای تیره و زخیم
  •  موی قرمز
  •   موی بلوند
  •   موهای طلایی سرخ گون
  •   موی سفید

قیمت دستگاه لیزر ناب وی با قدرت درمان ضایعات پوستی

نکاتی که باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید!

  1. 24 ساعت قبل از جلسه لیزر توصیه می شود منطقه مورد نظری که می خواهید لیزر بر روی آن انجام شود را اصلاح و شیو نمایید.با انجام این کار بخش عمده ای از موهای سطح حذف می شود ، ( که به نوبه خود احتمال سوزش پوست را کاهش می دهد) ،  اما باید به گونه ای باشد که به تکنسین اجازه  دهد تا به اندازه کافی فولیکول مو را ببیند تا بداند که چه مناطقی را باید مورد هدف لیزر قرار دهد  در صورتی که منطقه مورد درمان به درستی تراشیده نشود، مشاهده دقیق محل رشد فولیکول ها روی پوست سخت تر خواهد بود.
  2. وَکس کردن  قبل از لیزر ایده خوبی نیست و بهتر است محصولات مراقبت پوستی  مانند کرم ها و یا روغن را استفاده نکنید، 4 تا 6 هفته قبل از لیزر، اپیلاسیون و یا وکس کردن ممنوع! زیرا با این روش ها فولیکول مو از جای خود کنده شده و دیگر چیزی برای لیزر کردن باقی نمی ماند بهترین روش همانطور که در بالا ذکر شد شیو و اصلاح کردن با تیغ و ژیلت می باشد که فولیکول مو نیز در جای خود باقی می ماند و آماده است تا توسط لیزر حذف گردد.
  3. با متخصص لیزر و پزشک خود قبل از شروع درمان مشورت و صحبتی داشته باشید، پزشک بعد از بررسی پوست و موی شما تعداد جلسات شما را تعیین می کند، همچنین اگر حساسیت یا بیماری های پوستی در گذشته یا الان دارید را به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. قبل از مراجعه برای لیزر موهای صورت خود، حتما صورت خود را با شوینده مخصوص بشورید و کاملا تمییز برای لیزر موهای زائد مراجعه نمایید.
  5. اگر قبل از لیزر پوست خود را برنز کرده اید یا آفتاب گرفته اید نگران نباشید یا می توانید از دستگاه Nd Yag استفاده کنید که مخصوص پوست های تیره می باشد.البته توصیه می شود قبل از لیزر آفتاب نگیرید و در معرض آن نباشید چون حساسیت پوست بالا می رود اما اگر باز هم برنزه کردید و مایل به انجام لیزر هستید فقط کافیست از کلینیک مورد نظر خود سوال بپرسید که آیا دستگاه نامبرده شده بالا را دارند و یا دستگاه آن ها برای پوست برنزه شما مناسب است یا خیر!
  6. اگر در پوست خود دچار افتاب سوختگی یا تاولی شده اید بهتر از لیزر را به زمان دیگری موکول کنید چون لیزر امکان دارد این سوختگی چند برابر کند و اصلا تاثیری بر روی موی شما نگذارد.
  7. از مصرف آنتی بیوتیک ها قبل از لیزر خودداری کنید ، زیرا آنها حساسیت به نور ایجاد میکنند ، به این معنی که پوست شما را به نور حساس می کند و منجر به سوزاندن پوست شما می شود.
  8. بیست و چهار ساعت قبل از درمان ، الکل ننوشید.
  9. قبل از جلسه لیزر نوشیدنی ها کافئین دار ننوشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله قبل از ليزر موهاى زائد کافئين ننوشید مذاجعه نمایید.
effects laser hair removal

هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد بدن

در گذشته قیمت لیزر را با توجه به تعداد شات‌های دستگاه محاسبه می‌کردند. امروزه قیمت گذاری با توجه به ناحیه‌ی تحت درمان و جنسیت تعیین می‌شود. مثلاً هزینه لیزر موهای زیر بغل خانم‌ها با هزینه لیزر موهای زیر بغل آقایان تفاوت قیمت دارد.

عوامل موثر بر هزینه لیزر امروزه به سه عامل کلی بستگی دارد: دستگاه لیزر، مهارت و تجربه‌ی کادر درمانی و همچنین ناحیه‌ی تحت درمان. دو مورد اول باعث تعیین قیمت پایه‌ای برای لیزر هر ناحیه می‌شود.

معرفی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

به جرات می‌توان گفت دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس شرکت دراگون فلای در بازار ایران یکی از بهترین دستگاه‌های حال حاضر موهای زائد بدن است که از چند جهت حائر اهمیت است.

اولین و شاید مهمترین دلیل اینکه دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدن در ایران است، قیمت آن بوده که برای کلینیک داران در کنار کیفیت بسیار بالایی که دارد، قیمت مناسبی نیز داراست.

اکثر دستگاه‌های رفع موهای زائد از یک نوع خاص از طول موج لیزر استفاده می‌کنند. رایج ترین این طول موج‌ها، طول موج‌های لیزر الکس یا 755 نانومتر، طول موج دایود یا 808 نانومتر و طول موج ND:YAG 1064 نانومتر هستند.

هر یک از اینها ویژگی‌های منحصر به فرد و سطوح جذب متفاوتی در ملانین دارند. ملانین کروموفوری است که رنگ پوست و موی فرد را تعیین می‌کند. جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد همه این طول موج‌ها را به طور همزمان ترکیب می‌کند که آنها را برای انواع پوست مناسب می‌کند.

اما مهمترین ویژگی که به دستگاه تیتانیوم پلاس اضافه شده است، طول موج چهارم یا 904 نانومتر است که برای سفید کنندگی پوست مفید است؛ پس همزمان با یک دستگاه دو خدمت متفاوت به مخاطبان خود ارائه دهید.

لیزر تیتانیوم پلاس از امکانات فوق‌ العاده‌ای برخوردار است که از جمله مهم ترین این امکانات می‌توان به سیستم خنک‌ کننده اشاره کرد. در واقع از سیستم خنک کننده برای جلوگیری از سوختگی پوست و کاهش درد استفاده می‌کنند و افرادی که از این دستگاه بهره بگیرند، هیچ گونه ناراحتی یا دردی نخواهند داشت.ظاهر زیبا و استایل مدرن دستگاه تیتانیوم پلاس یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه جدید است.

سیستم عامل اندروید دستگاه تیتانیوم پلاس نسبت به نسل قبل خود کاملاً به‌روز شده و در کنار سیستم عامل، مانیتور فوق‌العاده با کیفیت دستگاه تیتانیوم پلاس نسبت به نسل قبل خیلی ملموس است.

و در نهایت، در نسل جدید دستگاه لیزر تیتانیوم شما می‌توانید از راه دور خیلی راحت بر روی دستگاه خود مدیریت داشته باشید.در یک جمله، اگر بخواهیم تفاوت عمده‌ی دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس را با نسل قبلی در چند کلمه بیان کنیم، باید گفت دستگاه تیتانیوم پلاس قوی‌تر، سریع‌تر و باهوش‌تر از نسل قبلی است.

سوالات متداول

آیا 3 جلسه لیزر موی زائد کافی است؟

پاسخ این سؤال به نیازهای فردی شما بستگی دارد؛ اما اکثر افراد می توانند با 4-6 جلسه، درمان شوند. پس از اتمام جلسات، می توانید از مزایای بیشمار بدنی بدون موی زائد، لذت ببرید.

چقدر باید بین جلسات لیزر موی زائد فاصله باشد؟

بسته به مو، نوع پوست و ناحیه ی تحت درمان، نیاز به جلساتی با فواصل 4-6 هفته ای دارید. برای ناحیه ی صورت، درمان می تواند در فواصل 2-4 هفته ای انجام شود.

آیا در فاصله ی بین جلسات لیزر، می توان از ژیلت استفاده کرد؟

بله. شما می توانید در فاصله ی بین جلسات لیزر از ژیلت استفاده کنید. در طول درمان می توانید موهایی که روییده اند را شیو کنید. بعد از اولین جلسه ی لیزر موی زائدتان، متوجه می شود که مثل قبل نیازی به شیو کردن ندارید. بعد از 2-3 جلسه، ممکن است هر 4-6 هفته یکبار لازم باشد موها را شیو کنید.

در صورتی که فاصله ی بین جلسات زیاد باشد، چه می شود؟

در صورتی که فاصله ی بین جلساتتان زیاد شود، فولیکول مو به قدری که دیگر مو تولید نکند آسیب نخواهد دید. ممکن است کمی مو نازک شود، اما این اثر از بین خواهد رفت و اندکی بعد رشد عادی مو مجدداً شروع خواهد شد.

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.