جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

عوارض شدید آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

آفتاب گرفتن بعد از لیزر

آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد، ممکن است باعث بروز مشکلات و عوارض جدی روی پوست شما شود. لیزر معمولا به طور مستقیم با پوست در تعامل می باشد و می ‌تواند پوست را حساس و ملتهب کند. بنابراین، توصیه می ‌شود از آفتاب گفتن بعد از لیزر خودداری کرده و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید تا دچار عوارض و مشکلات جدی روی پوستتان نشوید.

بعد از انجام لیزر، پوست شما معمولا حساسیت بیشتری نسبت به آفتاب دارد. بهترین راه برای محافظت از پوست پس از لیزر، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا است. از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا و همچنین کلاه و لباس ‌هایی که پوست را از تابش مستقیم آفتاب محافظت می کنند، استفاده نمایید.

به طور کلی، توصیه می ‌شود پس از انجام لیزر حداقل برای چند هفته از آفتاب گرفتن خودداری کنید، تا پوست به طور کامل بهبود یابد و خطر آفتاب‌ سوختگی و عوارض جانبی بعد از لیزر کمتر شود.

چه مدت باید بعد از انجام لیزر نباید آفتاب گرفتن بگیریم؟

همانطور که در بخش قبلی مقاله عنوان شد، افرادی که قصد آفتاب گرفتن بعد از لیزر را دارند، می بایست مدتی را صبر نمایند تا پوست آنها دچار سوختگی و التهاب نشود. مدت زمانی که باید پس از انجام لیزر از برنزه کردن پوست خودداری کنید، به نوع لیزر استفاده شده، ناحیه تحت درمان و پوست شما بستگی دارد. در هر صورت، عموما توصیه می ‌شود حداقل برای 2 تا 4 هفته پس از انجام لیزر، از تابش مستقیم آفتاب اجتناب ورزید.

لیزر می‌ تواند پوست را حساس کرده و به آن آسیب برساند. آفتاب‌ سوختگی، ایجاد لکه ‌های قهوه ‌ای یا هیپرپیگمانتاسیون، التهاب و تحریک پوست می ‌توانند از عوارضی باشند که در صورت تابش مستقیم آفتاب بلافاصله پس از لیزر رخ می ‌دهند. به هر حال، بهتر است با پزشک یا تکنسین لیزر خود در مورد زمان خاصی که باید از آفتاب گرفتن بعد از لیزر خودداری کنید، مشورت نمایید. آنها با توجه به نوع لیزر و شرایط شما، بهترین توصیه ‌ها و راهنمایی ‌ها را ارائه خواهند کرد.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر

پس از انجام لیزر، مراقبت ‌های مناسب از پوست می ‌تواند به بهبود سریعتر و بهتر پوست کمک کند. در ادامه، کمی در خصوص این مراقبت ها توضیح خواهیم داد:

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا به شما کمک می کند تا پوست خود را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارید. این محصول را روزانه، حتی در روزهای ابری، به پوست خود بزنید و آن را هر 2 تا 3 ساعت تجدید کنید.

اجتناب از آفتاب سوختگی

همانطور که گفته شد، حداقل برای 2 تا 4 هفته پس از لیزر، از آفتاب گرفتن و رفتن به سولاریوم خودداری کنید. تابش مستقیم آفتاب و اشعه های دستگاه های سولار می ‌توانند عوارض جانبی مانند آفتاب ‌سوختگی و لکه‌ های قهوه ‌ای را شدیدتر کنند.

استفاده از محصولات تسکین دهنده پوست

پس از لیزر، پوست شما ممکن است تحریک و ملتهب شود. استفاده از مرطوب‌کننده‌ ها و محصولات تسکین دهنده پوست، مانند ژل آلوئه ‌ورا، می ‌توانند به کاهش این عوارض کمک کنند.

عوارض آفتاب گرفتن بعد لیزر

عوارض آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

اگر قصد دارید تا پس از لیزر کردن موهای زائد خود، پوستتان را برنزه کنید، ممکن است این کار عوارضی را برای پوستتان به همراه داشته باشد. پس از لیزر، پوست شما حساس و آسیب ‌پذیر است و برخورد نور خورشید با آن می ‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست تان شود. برخی از عوارض آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد عبارتند از

سوختگی

پوست پس از لیزر حساس می شود و در صورتی که در معرض  نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، احتمالا دچار ‌سوختگی می شود. این مورد می ‌تواند باعث قرمزی، درد، تورم و تحریک پوست شود.

جهت خرید دستگاه لیزر CO2 فرکشنال با کارشناسان ما تماس بگیرید

لکه ‌های قهوه ‌ای

آفتاب گرفتن بعد از لیزر ممکن است موجب ایجاد لکه‌ های قهوه‌ ای روی پوست شود. لیزر می ‌تواند پیگمانتاسیون پوست را تحریک کند و در اثر تابش آفتاب، لکه ‌های تیره رنگ روی پوست ظاهر شوند.

تشدید عوارض جانبی

آفتاب‌گرفتن پس از لیزر ممکن است باعث تشدید عوارض جانبی مانند التهاب، تورم، خارش و حساسیت پوست شود.

دستگاه ‌های لیزر مناسب برای پوست های آفتاب سوخته

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات با بهره گیری از لیزربار و ماژول بار آمریکایی اورجینال کمپانی USA COHERENT LASER  و سیستم کولینگ(خنک کنندگی) ترکیبی TEC به همراه واترپمپ ایتالیایی اورجینال با قابلیت خنک کنندگی تا 20- درجه می تواند درمانی موثر بدون هیچ گونه درد و سوختگی را به ارمغان بیاورد. این دستگاه قابلیت اتصال ۲ هندپیس  با توان بالای 2000 وات برای استفاده همزمان برای ۲ نفر را دارا می‌باشد.

دستگاه Nd:YAG

این دستگاه لیزر برای پوست ‌های تیره و آفتاب سوخته مناسب است. دستگاه لیزرNd:YAG  قابلیت تنظیم پارامترهای مختلف را داشته تا بتواند با پوست شما سازگاری داشته باشد.

دستگاه IPL

در این دستگاه از نور متمرکز پالسی برای درمان آفتاب سوختگی و لکه‌ های پوست استفاده می ‌شود. با استفاده از طیف گسترده از نور، این دستگاه می ‌تواند پیگمانتاسیون پوست را کاهش داده و پوست را بهبود بخشد.

بیشتر بدانید: قیمت دستگاه هایفو

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا در خصوص آفتاب گرفتن بعد از لیزر موهای زائد توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. پزشکان توصیه می کنند جهت جلوگیری از تشدید عوارض جانبی پس از لیزر، حداقل چند هفته پس از انجام آن از آفتاب گرفتن یا رفتن به سولاریوم خودداری نمایید. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از دستگاه لیزر، پوست شما حساس‌ تر و آسیب ‌پذیرتر می‌ شود.

به همین دلیل، بهتر است از آفتاب گرفتن بعد از لیزر خودداری کنید تا پوستتان بهبود یافته و عوارض جانبی آن کاهش یابد. پس از لیزر، حفاظت از پوست در برابر نور خورشید بسیار مهم است. در طول روز، از استفاده از کرم ‌های ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و پوست خود را از اشعه مستقیم خورشید دور نگه دارید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از هر دستگاه لیزر موهای زائد، بهتر است با یک پزشک متخصص پوست مشورت کرده تا دستگاه مناسب برای شرایط پوستی شما را تعیین و راهنمایی های لازم را ارائه دهد. توجه به مراقبت های بعد از لیزر می تواند تا حد زیادی از عوارض جانبی بعد از انجام آن بکاهد.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی@noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس : 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.