جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

آشنایی با انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ

آشنایی با انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ

آشنایی با انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با توجه به نیاز خود، دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع دستگاه کیوسوئیچ بپردازیم و نکات مربوط به هرکدام را توضیح دهیم. پیش از هر چیزی لازم است که کمی با دستگاه کیوسوئیچ و نحوه کارکرد آن آشنا شوید:

کیوسوئیچ یک نوع لیزر است که از روشی خاص برای تولید پالس‌ های نوری با بالاترین قدرت و در کوتاهترین زمان استفاده می ‌کند. نام “کیوسوئیچ” به معنای سوئیچ یا کلیدی قابل تنظیم است که امکان برش یا قطع جریان لیزر را فراهم می‌ کند. در دستگاه لیزر کیوسوئیچ، از یک ماده فعال یا یک مدیوم لیزری استفاده می ‌شود که به طور معمول از یک کریستال نیتروژنیم (Nd:YAG) یا روبی (Ruby) تشکیل شده است. در حالت عادی، لیزر کیوسوئیچ دارای یک قسمت سوئیچ شده (Q-switch) است که جریان لیزر را مسدود کرده و انرژی را ذخیره می ‌کند.

بهترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ ناب وی

زمانی که انرژی ذخیره شده در قسمت سوئیچ به حداکثر برسد، سوئیچ در یک زمان بسیار کوتاه (در حد میلی‌ ثانیه یا میکروثانیه) باز می ‌شود و اشعه را در قالب یک پالس لیزری کوتاه و بسیار قوی آزاد می‌ کند. این پالس ‌های لیزری با قدرت بالا و مدت زمان کوتاه می ‌توانند در روند درمان برخی فرایندهای پزشکی، از جمله حذف تاتو، موثر باشند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ به طور گسترده ‌ای برای حذف تاتوها، لکه‌ های پوستی، لکه‌ های خاکستری و برخی از جرم‌ های پوستی دیگر به کار گرفته می ‌شود. برای مثال با تنظیم پارامترهای لیزر، می ‌توان به طور دقیق روی قسمت مورد نظر تمرکز کرده و جوهر تاتو را به طور کامل یا جزئی حذف نمود.

معرفی انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، دستگاه‌ های لیزر کیوسوئیچ از تکنولوژی کیوسوئیچ برای تولید پالس ‌های لیزری با انرژی بالا در مدت زمان کوتاه استفاده می ‌کنند. این دستگاه ‌ها معمولا برای حذف تاتوها، لکه ‌های پوستی، لیزر پلاسما و کاربردهای پزشکی و زیبایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ و استعلام قیمت دستگاه لیزر کیوسوئیچ با مشاوران فروش در ارتباط باشید.

دستگاه لیزر ناب وی

عملکرد درمانی دستگاه لیزر ناب وی به این شکل است که پس از تاباندن لیزر به رنگدانه های تاتو و خالکوبی مورد هدف در کسری از ثانیه بمباران ذرات رنگدانه توسط پالس های لیز صورت می گیرد. این ذرات رنگدانه خرد و ریز شده به وسیله ماکروفاژهای پوستی (سلول هایی با قابلیت بیگانه خواری) فرو می ریزند و از راه سیستم لنفاوی از بدن دفع و خارج می شوند.

دلیل این انفجار این است که پس از تاباندن لیزر ، پرتاپ های پرقدرت و پرنفوذ در کسری از ثانیه سبب اختلاف لحظه ای و سریع در نواحی موردنظر شده و همین اختلاف دمایی و گرمایی موجب بمباران رنگدانه های تاتو و خالکوبی و لک های پوستی خواهد شد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ NdYAG

دستگاه لیزر کیوسوئیچ Nd:YAG

این نوع دستگاه لیزر از کریستال Nd:YAG به عنوان ماده فعال استفاده می‌ کند. به طور معمول، لیزر Nd:YAG کیوسوئیچ برای حذف تاتوها، لکه‌ های پوستی و درمان لیزر پلاسما استفاده می ‌شود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ Ruby

لیزر Ruby کیوسوئیچ از کریستال روبی (Ruby) با کروم و پمپاژ لامپ فلش استفاده می ‌کند. این نوع دستگاه لیزر برای حذف تاتوها و لکه‌ های پوستی گزینه مناسبی می باشد.

خرید پمپ آب دستگاه لیزر با نصب و اسال رایگان

دستگاه لیزر کیوسوئیچ Alexandrite

لیزر Alexandrite کیوسوئیچ از جوهری مخصوص به عنوان ماده فعال استفاده می‌ کند. این دستگاه به طور کلی برای حذف موهای زائد و کاهش تیرگی پوست استفاده می‌ شود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ Nd:YAP

کیوسوئیچ از کریستال Nd:YAP (Nd:YAlO₃) به عنوان ماده فعال استفاده می ‌کند. این دستگاه معمولا برای حذف تاتوها، لکه‌ های پوستی و درمان لیزر پلاسما مورد استفاده قرار می گیرد.

در هر نوع دستگاه لیزر کیوسوئیچ، نور لیزری درون ماده فعال تولید می ‌شود و سپس با کیوسوئیچ کردن جهت نور، پالس‌ های لیزری با قدرت و انرژی بالا تولید می‌ گردند. این پالس ‌های لیزری معمولا بسیار کوتاه هستند و به طور مداوم تکرار می ‌شوند تا به بافت هدف دستگاه هدایت شده و عملیات مورد نظر را انجام دهند.

آشنایی با انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ

آشنایی با بهترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ

انتخاب بهترین دستگاه لیزر بین لیزر Nd:YAG Q-Switched، لیزر Ruby Q-Switched و سایر مدل ‌ها، به نیازها، کاربردها و محدودیت ‌های شما بستگی دارد. هر یک از این دستگاه ‌ها ویژگی ‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر، توصیه می ‌شود با یک تکنسین ماهر در این زمینه مشورت کنید. این افراد می ‌توانند نیازها و هدف تان را بررسی کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند تا متوجه شوید کدام دستگاه برای شرایط و نیاز خاص شما مناسب ‌تر است.

تفاوت بین دستگاه لیزرهای کیوسوئیچ و دستگاه لیزرهای معمولی

تفاوت اصلی بین لیزرهای Q-Switched و لیزرهای معمولی در قابلیت تولید پالس ‌های کوتاه و با شدت بالا است. لیزرهای معمولی به طور کلی به صورت پیوسته (Continuous Wave) عمل کرده و نور را به شکل مداوم تولید می ‌کنند. از طرف دیگر لیزرهای Q-Switched قادر به تولید پالس‌ های بسیار کوتاه و با شدت بالا هستند.

در لیزرهای Q-Switched، از یک کارد (کیوسوئیچ) استفاده می‌ شود تا انرژی لیزر را در یک بازه زمانی کوتاه و به صورت پالسی آزاد کند. این کارد به طور فعال قدرت لیزر را متوقف می‌ کند و سپس به صورت ناگهانی آن را آزاد می نماید، که منجر به تولید پالس ‌های بسیار کوتاه و قوی می ‌شود. این پالس ‌ها معمولا به مدت نانوثانیه (1 بیلیون متر) و با انرژی بسیار زیادی تولید می ‌شوند.

لیزرهای Q-Switched برای کاربردهایی مانند حذف تاتو، درمان پیگمانتاسیون پوست، درمان لیزری چشم و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می ‌شوند. این موارد نیاز به پالس‌ های بسیار کوتاه و قوی دارند. در مقابل، لیزرهای معمولی برای کاربردهایی که نیاز به نور پیوسته دارند، مانند برش، درمان لیزری پوست به صورت پیوسته و برخی کاربردهای دیگر مناسب ‌تر هستند.

برای اطلاع از شرایط اجاره و رنت دستگاه لیزر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی انواع دستگاه کیوسوئیچ بپردازیم. به عنوان یکی از تکنولوژی‌ های لیزری پیشرفته، لیزرهای Q-Switched کاربردهای زیادی دارند. توجه داشته باشید که هر دستگاه ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را داشته و می بایست با توجه به نیاز و هدف تان مناسب ترین دستگاه کیوسوئیچ را انتخاب نمایید. با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، می ‌توان تاتوها را حذف کرد، پیگمانتاسیون پوست را درمان نمود، آکنه و جوش های پوستی را بهبود بخشید و موهای زائد را از بین برد.

این نوع دستگاه ها به دلیل توانایی تولید پالس ‌هایی با انرژی بالا و دقت زیاد، برای کاربردهایی که نیازمند پالس ‌های بلند و قدرتمند هستند(موارد عمیق)، بسیار مناسب می باشند. توصیه میکنیم پیش از هرگونه اقدام، با فردی متخصص و با تجربه مانند پزشک زیبایی یا یک اپراتور لیزر حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

شماره تماس ب کارشناس: 091209096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.