Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن و اروپایی

دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن و اروپایی

برای کسب نتایج بهتر در رابطه با از بین بردن موهای زائد، برای انواع تیپ های پوستی، دستگاه های لیزر خاص با طول موجود خاص، در بازار موجود می باشد. دستگاه‌های مختلف لیزر از نظر طول موج (رنگ نور)، عرض پالس (سرعت شاتر)، اندازه نقطه (معمولاً در میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود) و فلوئنس (قدرت) با هم فرق دارند،بنابراین برای لیزر موهای زائد پوست های روشن و تیره باید دستگاه لیزر با طول موج سازگار آن پوست باشد.

آیا می دانستید که دستگاه لیزر در بازار موجود است که همه طول موج ها را در یک دستگاه دارا می باشد، در واقع 4 طول موج را دارا می باشد و برای همه نوع پوستی مناسب است. در ادامه به بررسی دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن و اروپایی با موهای بور می پردازیم.

لیزر چگونه باعث حذف موهای زائد می شود؟

فناوری لیزر یا LASER (light amplification by stimulated emission of radiation) با ساطع‌کردن طول موج‌های نوری پرانرژی عمل می‌کند. این نور وقتی روی پوست متمرکز می‌شود، گرما ایجاد کرده و فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. طول موج دستگاه لیزر موهای زائد بر حسب نانومتر (nm) اندازه‌گیری می‌شود.

قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2024 با شرایط خرید اقساطی

چند نوع طول موج داریم؟

در بازار جهانی و داخلی در کل 4 یا 5 نوع دستگاه وجود دارد که تک طول موج و یا دو طول موج با برندهای مختلف می باشد، 3 طول موج لیزر داریم که به معرفی آنها می پردازیم:

طول موج الکساندرایت با انرژی 755 نانومتر برای رفع موهای زائد پوست های روشن و اروپایی مناسب می باشد، طول موج لیزر دایود با انرژی 810 نانومتری برای پوست‌های سبزه و گندمی نتیجه می دهد و پوست‌های تیره‌تر آفریقایی با موهای زبر و تیره به طول موج Nd-Yag با انرژی 1064 نانومتری پاسخ می‌دهند. همچنین ما در این مقاله، درباره مناسب‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد مناسب پوست‌های روشن و اروپایی بررسی خواهیم کرد.

دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن و اروپایی

چه دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن و اروپایی است؟

فرق دستگاه لیزر موهای زائد مناسب پوست‌های روشن و اروپایی (لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری) با دیگر لیزرها، محیطی است که پرتو لیزر را تولید می‌کند. محیطِ لیزر، یک طول موج خاص را هنگام عبور از محیط تقویت کرده و در نهایت منجر به آزاد‌شدن یک فوتون می‌شود. لیزر الکساندرایت از کریستال الکساندریت به‌عنوان منبع یا محیط لیزر استفاده می‌کند.توجه به این نکته ضروری است که یک دستگاه لیزر با کیفیت باید توسط یک اپراتور ماهر به‌کار گرفته شود تا نتایج بهتری ایجاد کند.

علاوه بر این، الکساندرایت طول موج و شدت مشخصی دارد که کاربردهای آن را اختصاصی می‌کند. این دستگاه، طول موج خاصی را در طیف مادون قرمز (755 نانومتر) تولید می‌کند. از آنجا که طیف نور، مادون قرمز است، این لیزر، «لیزر نور قرمز» در نظر گرفته می‌شود.

الکساندرایت به دو صورت دستگاه لیزر موهای زائد و دستگاه کیوسوئیچ تولید می‌شود. Q-switching به تکنیکی اطلاق می‌شود که در آن لیزر، یک پرتو با شدت بالا را در پالس‌های بسیار کوتاه تولید می‌کند.

دستگاه لیزر تیتانیوم با طول موج الکساندرایت

یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدن، دستگاه لیزر تیتانیوم با 4 طول موج می باشد، که اخیر جای خود را در بین دستگاه های لیزر در کلینیک های زیبایی باز کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است، این دستگاه لیزر به طور همزمان 4 طول موج الساندرایت، دایود، ان دیاگ و وایتنینگ را دارا می باشد، بنابراین دیگر نگران این نباشید که کلاینت شما دارای پوست زیادی روشن و یا زیادی تیره است، چون این دستگاه جوابگوی تمامی تیپ های پوستی می باشد.

خرید دستگاه هایفو 7 بعدی مناسب جوانسازی پوست و رفع غبغب

ویژگی‌های دستگاه لیزری مناسب پوست های روشن

پوست‌های روشن و اروپایی معمولا دارای موهای نازک،روشن و بور هستند و با پوست‌های تیره که موهای روییده روی آن‌ها اغلب تیره و ضخیم است، متفاوت‌اند. پوست روشن و اروپایی به دستگاه لیزری نیاز دارد که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

طول موج لیزر (رنگ نور)

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، پوست‌های روشن‌ به لیزر الکساندرایت 755 نانومتری پاسخ می‌دهند. به‌طور کلی، موهای ریزِ رنگ روشن، نیاز به لیزری با میزان بالای جذب رنگدانه ملانین، مانند لیزر الکساندرایت دارند.

پهنای پالس لیزر (سرعت شاتر)

امکان انتخاب پهنای پالس دستگاه ضروری است؛ زیرا اپراتور دستگاه را قادر می‌سازد موهایی با قطرهای مختلف را هدف قرار دهد. موهای ریز به‌سرعت گرم می‌شوند اما قادر به نگه‌داشتن گرما نیستند؛ به همین دلیل به پهنای پالس کوتاه (معمولاً در محدوده 5-10 میلی‌ثانیه) نیاز دارند. این پهنای پالس در دستگاه لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری یافت می‌شود.

دستگاه لیزری مناسب موهای روشن و بور

اندازه نقطه لیزری ناحیه موردنظر

نقطه لیزری کوچک برای از بین بردن فولیکول‌های سطحی ریز موثر است؛ درحالی‌که نقطه‌های لیزری وسیع‌تر برای فولیکول‌های عمیق‌ ایده‌آل هستند. هرچه اندازه نقطه لیزری بزرگ‌تر باشد، اشعه لیزر به عمق بیشتری نفوذ می‌کند. همچنین برای موهای نازک، معمولا از نقاط لیزری کوچک استفاده می‌شود.
دستگاه الکساندرایت نقاط لیزری با اندازه مناسب را برای از بین بردن موهای نازک عمیق و سطحی فراهم می‌کند.

توان خروجی لیزر بار دستگاه لیزر(فلوئنس)

هرچه توان خروجی دستگاه لیزر موهای زائد قوی‌تر باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت. هر چه کم‌توان دستگاه لیزر کمتر باشد، قیمت آن ارزانتر خواهد بود، توان خروجی دستگاه های لیزر تیتانیوم از 1000وات الی 2400 وات می باشد، به عنوان مثال دستگاه لیزر 1000 وات، در تعداد جلسات بیشتر، جوابدهی دارد، اما برای از بین رفتن دائمی موهای زائد به دستگاهی باکیفیتر و توان خروجی بیشتر نیاز است تا انرژی بیشتری را برای گرم‌کردن فولیکول تا 65 الی 70 درجه سانتی‌گراد تولید کرده و فولیکول مو را از بین ببرد.

لیزر الکساندرایت چگونه کار می‌کند؟

نور پرانرژی ساطع‌شده از دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت، در تماس با پوست به انرژی گرمایی تبدیل شده و به ناحیه مورد نظر آسیب وارد می‌کند،به‌عبارت دیگر، لیزرهای الکساندریت از فرآیندی با نام «فتوترمولیز»(photothermolysis) استفاده می‌کنند و در طی این فرآیند، نور برای گرم‌کردن (thermo) یک منطقه خاص کار رفته و آن را تخریب می کند.
لیزر الکساندرایت باعث تخریب بسیار دقیق فولیکول مو می‌شود؛ اما در عین حال هیچ آسیبی به بافت‌ها اطراف آن وارد نمی‌کند، این ویژگی سبب می‌شود که پوست دچار آسیب بسیار کمی شده و تنها فولیکول‌های مو از بین بروند.

قیمت دستگاه لیزر کیوسوئیچ سایناشور برای رفع تاتو و خال های مادرزادی

تنظیمات دستگاه لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری

همان‌طور که گفتیم لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتری برای پوست‌های روشن و اروپایی مناسب است. با این حال، طول و پهنای موج و سایر ویژگی‌های این دستگاه لیزر موهای زائد را می‌توان تا حدی تغییر دارد. تغییر تنظیمات براساس نوع مو و پوست، عمق فولیکول، محل درمان و جلسه درمان مشخص می‌شود.

برای مثال، فولیکول‌های مو می‌توانند در عمق 2 تا 7 میلی‌متری سطح پوست قرار گیرند. برخی از فولیکول‌های مو سطحی هستند (مثلاً فولیکول‌های لب بالایی) و برخی دیگر در عمق بسیار بیشتری قرار دارند (مانند فولیکول‌های ناحیه بیکینی). به همین دلیل نتایج بهینه نیازمند تغییر طول موج‌ لیزر است. با تغییر طول موج، اپراتور می‌تواند موها را در عمق‌های مختلف هدف قرار داده و از بین ببرد.

همچنین با پیشرفت جلسات لیزر موهای زائد، فولیکول‌ها اغلب کوچک شده و موها ظریف‌تر می‌گردند. به همین دلیل برای اطمینان از درمان مؤثر، نیاز به‌کاهش عرض پالس الکساندرایت است. پالس‌ها کوتاه با حداکثر توان، انرژی را به فولیکول‌های کوچک‌تر مو محدود می‌کند. در مقابل، پالس‌های طولانی با حداقل توان برای گرم‌کردن آهسته فولیکول‌های موی بزرگ‌تر مناسب است.

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت

تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای روشن و بور

لیزر موهای زائد برای پوست‌های روشن و اروپایی، به چندین جلسه (3 تا 6 جلسه یا بیشتر) نیاز دارد. تعداد جلسات بستگی به ناحیه تحت درمان، میزان سفیدی پوست، درشتی مو، بیماری‌های زمینه‌ای مانند تخمدان پلی کیستیک و جنسیت دارد.
پزشکان به‌طور کلی توصیه می‌کنند که بین 3 تا 8 هفته د جلسه لیزر فاصله باشد، بسته به ناحیه موردنظر، حدود 6 الی 8 هفته پس از اتمام جلسات درمانی لیزر، پوست کاملاً تمیز و صاف خواهد بود. با این حال ممکن است پس از این زمان، نیاز به جلسات یاداوری باشد تا موهایی که مجددا شروع به رشد کرده‌اند، با کمترین صرف وقت و انرژی از بین بروند.

سخن آخر

دستگاه لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارد. برخی از انواع آن برای پوست‌های روشن و اروپایی مناسب هستند و برخی دیگر برای پوست‌های تیره. برای مثال، دستگاه الکساندرایت برای پوست‌های روشن و اروپایی بسیار مناسب است. این دستگاه، طول موج، پهنای موج، نقطه لیزری و توان مناسبی را برای هدف قرار دادن موهای روییده روی پوست روشن تولید می‌کند. همچنین با تنظیمات بیشتر می‌توان دستگاه را در برای بخش‌های مختلف پوست و جلسات مختلف درمان، تبدیل کرد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما