جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

دستگاه لیزر مناسب لیزر موهای زائد سفید

دستگاه لیزر مناسب لیزر موهای زائد سفید

لیزر موهای زائد سفید (لیزر موهای خاکستری یا رنگ روشن) در مقایسه با موهای تیره، به دلیل کمبود پیگمنت یا ماده رنگی در موها، چالش ‌های خاصی دارد. در ادامه به مزایا و معایب لیزر موهای زائد سفید و معرفی دستگاه لیزرمناسب لیزر موهای زائد سفید می پردازیم، همراه ما باشید.

لیزر بهترین نتایج را روی موهای تیره و با پیگمنت قوی تر ارائه می ‌دهد. موهای سفید پیگمنت کمتری دارند.  بنابراین انرژی لیزر به خوبی جذب آنها نمی ‌شود. به همین دلیل، کارایی لیزر در کاهش موهای سفید معمولا محدودتر است و جلسات بیشتری برای کسب نتایج مطلوب نیاز می باشد.

طول موج مناسب برای لیزر موهای زائد سفید

برای موهای سفید، لازم است از لیزر مناسبی استفاده شود. لیزرهای با طول موج طولانی ‌تر و بلندتر معمولا برای موهای سفید موثرتر هستند. طول موج لیزر الکس مناسب ترین ممکن است برای کاهش موهای سفید بهترین گزینه‌ ها باشند.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

تفاوت در قدرت

ممکن است نیاز به لیزری با قدرت بیشتر برای کاهش موهای سفید باشد. این نکته به دلیل کمبود پیگمنت در موهای سفید است. لذا، لازم است در خصوص لیزر موهای سفید، تجهیزات قدرتمندتری استفاده شود

خطر ایجاد آسیب به پوست

موهای سفید مقاومت کمتری دارند و بنابراین، در صورت استفاده نامناسب از لیزر، خطر بیشتری برای آسیب به پوست وجود دارد. این خطر می‌ تواند شامل سوختگی، تحریک پوست و تغییرات رنگ پوست باشد.

دستگاه لیزر مناسب لیزر موهای زائد سفید

مشاوره پزشکی

قبل از استفاده از لیزر برای کاهش موهای سفید، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما می ‌تواند شرایط را بررسی کند و راهنمایی دقیقی درباره امکانات و گزینه ‌های درمانی مناسب برای شما ارائه دهد.در کل، لیزر موهای سفید چالش ‌های خاص خود را دارد. بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و راهنمایی ‌های او را درباره گزینه‌ های مناسب برای خود دنبال کنید.

دلایل سفید شدن موهای صورت و بدن

سفید شدن موهای صورت و بدن می ‌تواند به علت عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. در ادامه، برخی از دلایل شایع سفید شدن موهای صورت و بدن را ذکر خواهیم کرد:

همچنین برای خرید دستگاه هایفو 7 بعدی و اطلاع یافتن از قیمت دستگاه هایفو با مشاوران ما تماس بگیرید.

افزایش سن و پیری

یکی از عوامل عمده سفید شدن موها، روند طبیعی پیر شدن است. با افزایش سن، تولید ملانین توسط سلول های پوستی کاهش می ‌یابد و موها به تدریج سفید می ‌شوند

دلایل ژنتیکی

ژنتیک نقش مهمی در رنگ موها دارد. برخی افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی موهای سفید تری داشته باشند و این ویژگی به طور طبیعی به نسل بعد منتقل شود.

نحوه جوابدهی لیزر موهای زائد سفید

استرس و فشار روحی

استرس و فشار روحی می ‌توانند اثرات منفی بر سلامت موها داشته باشند. برخی مطالعات نشان داده ‌اند که استرس می ‌تواند تولید ملانین را کاهش داده و باعث سفید شدن موها شود.

بیماری ‌های مرتبط

برخی بیماری ‌ها می ‌توانند عامل سفید شدن موها باشند.

عوامل محیطی

برخی عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، قرارگیری در معرض مواد شیمیایی قوی، تابش نور آفتاب و استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم می ‌توانند منجر به سفید شدن موها شوند.

کمبود ویتامین

کمبود برخی ویتامین‌ ها و مواد مغذی مهم مانند ویتامین B12، روی و مس نیز می ‌تواند باعث سفید شدن موها شود.

بیشتر بدانید: نکات مهم در هنگام خرید لیزر بار دستگاه

لیزر موهای سفید چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای سفید معمولا با استفاده از تکنولوژی لیزر یا IPL  انجام می ‌شود. روند کلی برای لیزر موهای سفید به شرح زیر می باشد:

مشاوره اولیه

در این مرحله، با پزشک متخصص یا تکنسین لیزر ملاقات می ‌کنید. او سوابق پزشکی تان را بررسی می ‌کند و نوع پوست و موهای شما را ارزیابی می نماید تا بهترین روش برای کاهش موهای سفید را تعیین کند.

آماده سازی پوست

قبل از جلسه لیزر، پوست باید آماده شود. معمولا موهای بلند با استفاده از تیغ، ریش‌تراش یا کرم های موبر برداشته می ‌شوند. همچنین، پوست نباید حاوی مواد آرایشی یا کرم ضد آفتاب باشد.

نتیجه جوابدهی لیزر موهای زائد سفید

جلسه اول

در این مرحله، دستگاه لیزر موهای زائد یا IPL روی منطقه مورد نظر قرار می ‌گیرد و پالس‌ های نوری به موهای سفید فرستاده می ‌شوند. این پالس ‌های نوری به پیگمنت موهای سفید برخورد نمی کنند، بلکه روی شاخصه ‌های دیگر مانند ساختار مو و ریشه آن تاثیر می‌ گذارند.

نکات پس از انجام لیزر

پس از اتمام جلسه لیزر، پوست قابلیت تحریک بالایی داشته و می بایست از لوسیون های خنک کننده جهت التیام پوست استفاده شود. همچنین، بهتر است از آفتاب‌ گرفتن و استفاده از محصولات آرایشی تا زمانی که پوست بهبود یابد، خودداری کنید.

تکرار جلسات

برای از بین بردن موهای سفید، معمولا چندین جلسه لیزر لازم است. این جلسات عموما با فاصله چند هفته تا چند ماه انجام می ‌شوند. تعداد جلسات مورد نیاز به نوع موها، رنگ پوست، واکنش پوست به لیزر و سایر عوامل بستگی دارد.

چه دستگاه لیزر مناسب لیزر موهای زائد سفید است؟

دستگاه های لیزر موهای سفید معمولا بر اساس نوع لیزری که استفاده می‌کنند، دسته‌ بندی می ‌شوند. برخی از دستگاه های مناسب برای از بین بردن موهای سفید عبارتند از

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات

تیتانیوم پلاس

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات یکی از پیشرفته‌ ترین و بهترین دستگاه‌های لیزری است که امکانات فوق‌العاده‌ای دارد.در حال‌ حاضر دستگاه‌های لیزر زیادی در کلینیک‌های زیبایی مختلف وجود دارد که هر یک از آن‌ها کارایی خاص خود را دارند. یکی از پیشرفته‌ ترین و بهترین دستگاه‌های لیزری که امکانات فوق‌العاده عالی دارد، دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات است.

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات دستگاهی کارآمد و پر طرفدار برای رفع موهای زائد است که در سال 2023 ویژگی‌هایی جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

لیزر Nd:YAG

این نوع لیزر، از طول موج بلند 1064 نانومتر استفاده می ‌کند و برای حذف موهای سفید در پوست های تیره کاربر دارد.  لیزر Nd:YAG به خوبی موهای با رنگ سفید یا خاکستری را از بین می برد.

لیزر دیود

لیزرهای دیودی نیز می ‌توانند برای حذف موهای سفید موثر باشند. در این دستگاه طول موج های مختلفی در دسترس است و  انتخاب طول موج مناسب برای از بین بردن رنگ موهای سفید در آن امکان پذیر می باشد

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت از طول موج 755 نانومتر استفاده می‌ کند و برای حذف موهای سفید و رنگی در پوست های روشن موثر است. این دستگاه به خوبی با پوست هایی که موهای سفید دارند، سازگاری دارد.

نتیجه جوابدهی لیزر موهای زائد سفید

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا در خصوص لیزر موهای سفید و نکات مهم مربوط به آن توضیحاتی را خدمتتان عنوان کنیم. به طور کلی برای کاهش موهای سفید می بایست از دستگاه های لیزر خاصی استفاده نمود. به دلیل اینکه موهای سفید فاقد ملانین هستند، دستگاه های معمول قادر به تشخیص آنها نمی باشند.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی@noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس : 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.