Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

بهترین روش حذف جای زخم و بخیه بدن

حذف جای زخم و بخیه با دستگاه لیزر کیوسوئیچ

جای زخم و بخیه روی صورت و بدن چیز عجیبی نیست، اما می‌تواند برای برخی از افراد آزار‌دهنده باشد و اعتماد به نفس آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای زخم و بخیه وجود دارد، یکی از بهترین راهکارهای رفع جای زخم و بخیه روی بدن با دستگاه لیزر کیوسوئیچ است. این دستگاه در سال‌های اخیر به‌عنوان یک روش ایمن و موثر برای حذف جای زخم و بخیه محبوبیت پیدا کرده است.

اگر به‌دنبال ترمیم جای زخم خود هستید یا قصد دارید یک دستگاه خوب برای مطب و کلینیک خود خریداری کنید، این مقاله را درباره دستگاه کیوسوئیچ از دست ندهید.

دستگاه کیوسوئیچ چیست؟

دستگاه لیزر کیوسوئیچ نوعی لیزر است که پالس‌های پرانرژی را در مدت زمان کوتاهی تولید می‌کند. این دستگاه معمولا برای پاک‌کردن خالکوبی استفاده می‌شود؛ اما در از بین بردن جای زخم و بخیه نیز موثر است.
دستگاه لیزر کیوسوئیچ ایمن و غیرتهاجمی است و به‌همین دلیل از بهترین راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن محسوب می‌شود.

قیمت دستگاه لیزر دو هندپیس تیتانیوم پرو 2024

نحوه رفع جای زخم و بخیه با دستگاه لیزر کیوسوئیچ

برای حذف جای زخم و بخیه با دستگاه لیزر کیوسوئیچ، از لیزری استفاده می‌کند که امواج آن دارای طول موج‌های 532 و 1064 هستند. امواج تابیده‌شده به ضایعات پوستی، اسکارها و جای زخم، توسط رنگ‌دانه‌های پوست جذب می‌شوند، همچنین، دستگاه کیوسوئیچ می‌تواند رنگ‌دانه‌ها را از داخل منفجر کرده و آن‌ها را به ذرات بسیار کوچک‌تری تبدیل نماید که با گذشت زمان از بین رفته یا دفع می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد، به‌عنوان بهترین راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن، دستگاه لیزر کیوسوئیچ عالی عمل می‌کند. هنگامی‌که پالس لیزر به‌سمت پوست شلیک می‌شود، از لایه‌های بیرونی پوست می‌گذرد و توسط رنگ‌دانه‌های موجود در اسکار یا خالکوبی جذب می‌گردد. پالس پرانرژی، رنگ‌دانه را به ذرات کوچک‌تر تجزیه می‌کند. این رنگ‌دانه‌ها سپس از طریق سیستم ایمنی از بدن دفع می‌شوند.

در طی چند جلسه درمان، جای زخم به‌تدریج محو می‌شود؛ زیرا هربار رنگ‌دانه‌های بیشتری از بین می‌روند. توجه به این نکته ضروری است که دستگاه کیوسوئیچ فقط باید توسط متخصص آموزش‌دیده به‌کار گرفته شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد

رفع جای زخم و بخیه با لیزر

دستگاه سوئیچینگ کیو چیست؟

«سوئیچینگ کیو» تکنیکی است که از فناوری لیزر برای تولید پرتو خروجی پالسی با توان بسیار بالا (بسیار بیشتر از لیزر در حالت موج پیوسته CW) استفاده می‌کند. سوئیچ Q منجر به کمتر شدن نرخ تکرار پالس، بالاتر رفتن انرژی پالس و همچنین بیشتر شدن مدت زمان پالس لیزر می‌شود.

سوئیچینگ کیو با قراردادن یک تضعیف‌کننده متغیر در داخل تشدید‌کننده نوری لیزر به‌دست می‌آید. هنگامی که تضعیف‌کننده عمل می‌کند، نوری که از gain medium خارج می‌شود، نمی‌تواند به بیرون راه یابد. پرتو لیزر تا زمانی که انرژی آن به میزان بسیار بالایی برسد در داخل حفره دستگاه باقی مانده و سپس به سمت بیرون شلیک می‌شود.

انواع لیزر دستگاه کیوسوئیچ

راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: لیزرهای فعال Q-Switched در مقابل لیزرهای غیرفعال. این دو دستگاه کیوسوئیچ، دو پالس کاملا مختلف تولید می‌کنند.
در حالی که لیزرهای دستگاه کیوسوئیچ فعال، مانند Synchro QS4 دارای استاندارد طلایی برای پاک‌کردن خالکوبی و حذف جای زخم و بخیه هستند، لیزرهای غیرفعال Q-switched مانند Luminette Q نیز خالکوبی را برطرف کرده و اثر خوبی در اصلاح کلی پوست نشان داده‌اند.

هر دو نوع راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، قادر به شکستن رنگ‌دانه‌های پوست هستند و باعث می‌شوند که رنگ‌دانه‌ها توسط سیستم ایمنی به تدریج دفع گردند.

مزایای خرید دستگاه هایفو اولترا فورمر

ایمنی دستگاه لیزر کیوسوئیچ

فناوری دستگاه لیزر کیوسوئیچ به‌طور گسترده‌ای ایمن و موثر در نظر گرفته می‌شود. طبق تحقیقات، درصد رضایت بیمارانی که از لیزر کیوسوئیچ استفاده کرده‌اند بسیار بالا بوده و اثرات این دستگاه را در حذف جای زخم و بخیه تایید کرده‌اند.
عکس‌های قبل و بعد بیماران نشان می‌دهند که دستگاه کیوسوئیچ، علاوه‌بر حذف جای زخم و بخیه می‌تواند نقش موثری در کاهش چین و چروک و لک‌های پوستی هم داشته باشد، راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، مورد تایید FDA هستند و معمولا عوارض بسیار کمی مثل قرمزی و تحریک خفیف پوست را در پی دارد که موقتی بوده و تنها چند روز طول می‌کشد.

از بین برد جای زخم و بخیه با دستگاه لیزر کیوسوئیچ

کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ

دستگاه کیوسوئیچ علاوه بر حذف جای زخم و بخیه، برای انواع لکه‌های پوستی مناسب است و برای پاک‌کردن تاتو نیز کاربرد دارد. دستگاه کیوسوئیچ همچنین می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کرده و به آن طراوت و جوانی بدهد. از کاربردهای اصلی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف جای زخم و بخیه
  • رفع تیرگی پوست
  • جوان‌سازی پوست
  • کاهش لکه‌های پوستی
  • درمان عفونت قارچی ناخن
  • رفع چین و چروک پوست
  • رفع تاتو و خال‌های مادرزادی
  • از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست
  • روشن‌کردن ناحیه بیکینی

مراقبت‌های قبل ازرفع جای زخم و بخیه با لیزر کیوسوئیچ

اگر سابقه تبخال یا هرپس سیمپلکس دارید، قبل از استفاده از راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، به پزشک پوست خود اطلاع دهید، زیرا انرژی لیزر دستگاه کیوسوئیچ می‌تواند ویروس را فعال کند،همچنین لازم است در صورت بارداری، به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر نمی‌توانید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، حداقل 2 هفته قبل از درمان با دستگاه کیوسوئیچ، از کرم ضد آفتاب با SPF30+ استفاده کنید.

قیمت خرید دستگاه لاغری با شرایط عالی اقساطی

مراقبت‌های پس ازرفع جای زخم و بخیه با کیوسوئیچ

به مدت 24 ساعت پس از درمان با راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، پوست شما به نور خورشید حساس خواهد بود. بنابراین از اشعه خورشید دوری کنید و در صورت بیرون‌آمدن از خانه، از کرم‌ضد آفتاب با SPF 30+ استفاده نمایید.

تا 48 ساعت پس از درمان، تعریق باعث ایجاد احساس سوزش می‌شود. بنابراین از ورزش شدید خودداری کنید.
تاول‌هایی ممکن است روی پوست ظاهر شوند و بسته به میزان حساسیت تا 2 هفته باقی بمانند. به این تاول‌ها دست نزنید. آن‌ها در حقیقت مثل یک بانداژ از پوست در حال ترمیم زیرین خود محافظت می‌کنند. با خشک‌شدن تاول‌ها، پوست زیرین تشکیل شده و پس از بهبودی تاول، کاملا خشک شده و از بین می‌رود.

علاوه‌ بر موارد بالا، پس از راهکارهای حذف جای زخم و بخیه روی بدن دستگاه لیزر کیوسوئیچ، پوست خود را مرتباً مرطوب کنید.

جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما