Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

مزایای کربوکسی تراپی پوست

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی پوست را به عنوان یکی از روش‌ های جوانسازی پوست می ‌شناسند که در این روش از دی اکسید کربن استفاده می ‌شود. این روش برای درمان تیرگی زیر چشم، درمان سلولیت، تخریب رسوب چربی، ترمیم کلاژن و … کاربرد زیادی دارد. در این روش جریان خون افزایش پیدا می‌ کند و حلقه تیره دور چشم در کمترین بازه زمانی بهبود می ‌یابد. بسیاری از پزشکان این روش را برای درمان سندروم رینود یا اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می ‌دهند.

به طور معمول برای کاهش چربی و همچنین درمان سلولیت از این روش استفاده می‌ شود چرا که غیر تهاجمی است و خطر کمتری دارد. در این روش باید دی اکسید کربن به پوست تزریق گردد. استفاده از دی اکسید کربن برای رفع چربی موضعی بسیار مفید است.

کربوکسی تراپی چیست؟

دستگاه کربوکسی تراپی پوست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد کربوکسی تراپی پوست اهمیت دارد این است که نحوه کار دستگاه کربوکسی را بشناسید. نحوه کار بر اساس قسمت مورد نظر بدن که می‌ خواهد تحت درمان قرار بگیرد متفاوت می‌ باشد. به طور کلی باید بدانید مکانیسم روش کربوکسی تا حدودی یکسان است. در این روش مخزن دی اکسید کربن را به لوله پلاستیکی وصل می‌ کنند و پزشک میزان جریان گاز را طبق نوع ناحیه تحت درمان تنظیم می ‌نماید. گاز به وسیله تنظیم کننده جریان در کمترین بازه زمانی به لوله استریل انتقال می‌ یابد.

در انتهای لوله استریل، فیلتری قرار گرفته که ناخالصی ‌های بدن را جدا می‌ کند پس از آن گاز از فیلتر رد می ‌شود و با یک سوزن بسیار ریز به پوست تزریق می ‌گردد. این روش بدون درد می ‌باشد و بسیاری از پزشکان از بی‌ حس کننده برای انجام این روش استفاده نمی‌ کنند. درمان با استفاده از دی اکسید کربن به عنوان یکی از روش ‌های سرپایی شناخته می‌ شود که انجام دادن آن تنها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌ برد.

روش های کربوکسی تراپی پوست

برای اینکه بدانیم کربوکسی تراپی پوست چیست باید انواع روش ‌های کربوکسی را بشناسیم. کربوکسی دارای مزیت ‌های زیادی است و در نواحی گوناگون بدن کاربرد دارد. پزشک متخصص پوست و مو بر اساس ناحیه مد نظر و همچنین شرایط بیمار قادر است از این روش استفاده کند. یکی از انواع روش‌ های کربوکسی، برای صورت می ‌باشد. از این روش جهت رفع خطوط پیشانی، خطوط اطراف دهان و … استفاده می‌ گردد. یکی دیگر از روش‌ های کربوکسی برای زیر چشم است.

حلقه تیره دور چشم با استفاده از این روش از بین می ‌رود. در روش کربوکسی واژن، مشکلات واژن که مربوط به افزایش سن، شیمی درمانی، بارداری، یائسگی، استرس و … هستند درمان می ‌شوند.

کربوکسی تراپی برای مو نیز انجام می‌ گردد تا گردش خون در ناحیه سر بیشتر شود. بسیاری از پزشکان از کربوکسی تراپی برای از بین بردن چین و چروک اطراف پیشانی و ابرو استفاده می ‌نمایند. با تزریق کردن دی اکسید کربن در این نواحی پوست ابرو و پیشانی صاف می‌ شود. یکی دیگر از روش‌ های کربوکسی تراپی برای درمان ترک پوستی است. علت ترک‌ های پوستی متفاوت می ‌باشند که با دی اکسید کربن از بین می ‌روند. کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، لاغری، از بین بردن چربی شکم و … نیز کاربرد دارد.

اجاره دستگاه لیزر با تمام امکانات، ارسال و نصب رایگان و پشتیبانی 24 ساعته

کربوکسی تراپی و مزایای آن

مزایا ها و معایب روش کربوکسی تراپی

برای اینکه با روش درمانی کربوکسی تراپی پوست آشنا شوید باید مزایای کربوکسی تراپی و معایب کربوکسی تراپی را بدانید. درمان با استفاده از دی اکسید کربن نسبت به دیگر روش ‌ها مزیت‌ های بی ‌نظیری دارد. این روش را به عنوان یک روش جدید می‌ شناسند که بیشتر پزشکان برای درمان مشکلات پوستی از آن استفاده می ‌نمایند. یکی از مهمترین مزیت ‌های کربوکسی تراپی این است تهاجمی نیست.

در نواحی متفاوت بدن و صورت مانند گردن، واژن، اطراف چشم، باسن، پلک و … از این روش استفاده خواهد شد. بافت چربی و سلولیت با استفاده از روش کربوکسی کاهش می‌ یابد. ترک‌ های پوستی و جای زخم با روش کربوکسی برطرف می‌ شوند. برای پسوریازیس این روش بسیار موثر می‌ باشد. دوره نقاهت در این روش وجود ندارد. شما بعد از ۲۴ ساعت پس از تزریق به راحتی می ‌توانید شنا کنید و ورزش نمایید.

برخی از معایب کربوکسی تراپی کبودی، خارش، تورم، ایجاد زخم و مقداری درد در ناحیه تزریق می ‌باشد. به طور کلی این معایب بسیار زودگذر هستند و چندان به چشم نمی ‌آیند. در مقابل مزیت ‌هایی که از روش کربوکسی تراپی دریافت می ‌کنیم باید بدانیم که این معایب چندان مهم به شمار نمی ‌روند.

درمان با استفاده از دی اکسید کربن یک روش بدون خطر است و عوارض جانبی برای افراد متقاضی نخواهد داشت. امکان دارد در محل تزریق بیمار دچار کمی کبودی گردد. این کبودی بعد از یک هفته محو می‌ شود. البته باید بدانید کبودی در صورتی ایجاد می‌ گردد که سوزن کربوکسی تراپی به رگ ‌ها برخورد کند و احتمال برخورد سوزن به رگ بسیار کم است.

هزینه های کربوکسی تراپی پوست

هزینه های کربوکسی تراپی پوست یکی از مهمترین نکاتی است که افراد به آن توجه دارند. به طور کلی هزینه ‌ای که شما باید برای انجام روش کربوکسی تراپی پرداخت کنید به نوع آن بستگی دارد. پزشک بر اساس شرایط بیمار و نوع عارضه ‌ای که می‌ خواهد درمان کند هزینه متفاوتی را از بیمار دریافت می‌ نماید. بعد از اینکه پزشک بیمار را معاینه می‌ نماید هزینه دریافتی را به بیمار می ‌گوید.

بر همین اساس پیش از معاینه بیمار توسط پزشک نمی‌ توانیم هزینه قطعی و مشخصی را برای کربوکسی تراپی عنوان نماییم. البته باید بدانید روش کربوکسی تراپی نسبت به بسیاری از روش ‌های زیبایی دیگر هزینه کمتری را به خود اختصاص می ‌دهد. افرادی که می‌ خواهند از روش کربوکسی تراپی پوست استفاده کنند باید کاندید مناسبی برای این روش باشند.

اگر شما سلولیت ‌های پوستی زیادی دارید و چین و چروک ‌های پوست تان افزایش یافته است می‌ توانید از روش کربوکسی تراپی پوست استفاده کنید. همچنین افراد برای درمان حلقه تیره دور چشم، پف زیر چشم، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک اطراف لب، درمان گونه افتاده و … می ‌توانند روش کربوکسی تراپی را انتخاب کنند.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم 2024 از شرکت نویان طب مانلی

جهت دریافت راهنمایی درباره دستگاه کربوکسی با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما