Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

برای جوانسازی صورت، هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی ؟

هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟ کسانی که به دنبال روش های لیفت و جوانسازی پوست صورت هستند، شاید به این بن بست رسیده اند که کدام روش را انتخاب کنند، هایفوتراپی نسبت به مزوتراپی از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است، از جمله مزایای این روش در جلسات کوتاه و سریع، دوره نقاهت کوتاه و بدون ایجاد زخم و جراحت در سطح پوست است. اما هنوز سوال است که هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

مزیت های هایفوتراپی نسبت به مزوتراپی

هایفوتراپی می تواند به صورت سرپایی هم انجام شود اما عمل مزوتراپی کلاینت حتما باید روی تخت دراز کشیده و با استفاده از بی حسی انجام شود، مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی نسبت به مزوتراپی بیشتر است، به صورت کلی بهترین روش جوانسازی، روشی است که پزشک متخصص پوست برای درمان پوست شما مناسب می داند.

در روش جوانسازی پوست صورت از طریق مزوتراپی کیفیت مواد تزریقی اهمیت بسیار زیادی در نتیجه ی نهایی دارد، به همین دلیل در صورت استفاده از کیفیت و غلظت نادرست مواد تزریقی، انجام مزوتراپی نتیجه بخش نخواهد بود، با در نظر گرفتن این موضوع که در هایفوتراپی تزریقی صورت نمی گیرد، هایفوتراپی روشی امن تر و تاثیرگذارتر برای جوانسازی پوست نسبت به مزوتراپی می باشد.

جوانسازی پوست در روش هایفوتراپی از طریق امواج فراصوت سونوگرافی است که کاملا بی ضرر می باشد، و طبق مشاهدات انجام شده، با طی کردن یک یا دو جلسه در سال می توان به نتیجه ی مورد نظر رسید، اما مزوتراپی از طریق تزریق سوزن به پوست انجام می شود و یک روش نیمه تهاجمی است که ممکنه با درد و سوزش، کبودی و حتی خونریزی همراه باشد.

خرید دستگاه آر اف فرکشنال با قیمت مناسب

دستگاه هایفو چیست و چه مزایایی دارد؟

دستگاه هایفو برپایه امواج فراصوت یا اولتراسوند متمرکز است، که به صورت متمرکز به لایه‌ خاصی از پوست وارد می شود و دمای این لایه را به سرعت افزایش می دهد، این افزایش دما، سبب می شود که سلول‌ های پوستی به دمای بالایی برسند و سلول های مرده و نابود شده پوست را از بین می برد، این آسیب سلولی، زمینه ساز تحریک و تولید فراوان ترین پروتئین‌ موجود در پوست با نام کلاژن می شود، بعد از کلاژن سازی سلول هایی جدید ایجاد می شود که باعث شادابی و طراوت پوست می گردد.

هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی (HIFU – High intensity Focused Ultrasound) نوعی سونوگرافی با امواج اولتراسوند متمرکز و باشدت بالا است، هایفو یک فناوری زیبایی پیشرفته که به صورت قابل توجهی، پوست قسمت‌های مختلف صورت و بدن را لیفت می کند، علائم پیری، چین و چروک، شلی و افتادگی را کاهش و رنگ پوست روشن و شفاف می سازد.

هایفوتراپی چیست ؟

مزایای هایفوتراپی و مدت ماندگاری هایفو

بر اساس تحقیقات انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا میانگین عمل‌های انجام شده در سال‌های2012 الی 2017، 64.7 درصد افزایش داشته است، اما در سال های اخیر روش های زیبایی زیادی جایگزین عمل جراحی شده است، یکی از این روش ها، هایفو یا هایفوتراپی است که علاوه بر غیر تهاجمی بودن آن، زمان کمتر، دوره نقاهت کوتاهتر، از مزایای آن است، اما هایفوتراپی مزیت های دیگری دارند که در زیر به آنها می پردازیم.

  • کاهش چین و چروک
  • سفت و لیفت کردن پوست
  • بلند کردن گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • بهبود و زاویه سازی خط فک
  • صاف کردن سطح پوست
  • از بین بردن سلولیت پوست
  • کاهش چربی های سطح پوست
  • تحریک کلاژن سازی پوست

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ روی ۳۲ شرکت کننده کره‌ای نشان داد که هایفو به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه‌ها، پایین شکم و ران‌ها را پس از ۱۲ هفته بهبود می‌بخشد. در یک مطالعه بزرگتر روی ۹۳ نفر، ۶۶ درصد از کسانی که تحت درمان با هایفو قرار گرفتند، بعد از ۹۰ روز متوجه بهبود ظاهر پوست صورت و گردن شدند.

تعداد جلسات هایفوتراپی

تعداد جلسات هایفوتراپی برای لیفت صورت یا از بین بردن ترک های پوستی به عوامل متعددی از جمله نوع دستگاه، نوع پوست، سن فرد و هم‌چنین اهداف فرد مراجعه کننده هایفوتراپی بستگی دارد، درمان چین و چروک‌های سطحی ممکن است به تعداد جلسه کمتر، برای لیفتینگ عمیق‌تر به جلسات بیشتر نیاز باشد، اما برای تعیین تعداد جلسات هایفوتراپی با پزشک متخصص مشورت کنید. تعداد جلسات هایفو از یک جلسه تا حداکثر سه جلسه متفاوت است، اما مدت زمان بین جلسات هم باید به گونه‌ای تعیین شود که به پوست فرصت کافی برای ترمیم و بازسازی داده شود.

قیمت دستگاه هایفو در نویان طب مانلی چند است؟

هزینه هر جلسه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه ‌هایفوتراپی به عوامل متفاوتی بستگی دارد، از جمله نوع دستگاه هایفو، سن و وزن فرد مراجعه کننده، میزان چروک و نوع پوست، تعداد شات های استفاده شده، موقعیت جغرافیایی کلینیک مورد نظر، تخصص پزشک مورد نظر وغیر، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که هایفوتراپی یک عمل جوانسازی کم هزینه است و می‌تواند بهترین انتخاب برای کلاینت های بالای سی سال باشد، معمولا نرخ هر جلسه هایفوتراپی در ایران از 2.500.000 تومان شروع شده تا 7.000.000 تومان تعرفه دارد.

معرفی دستگاه مزوتراپی

دستگاه مزوتراپی نوعی دستگاه کاربردی برای تزریق مواد مغذی به پوست و مو است، این دستگاه دارای سه حالت مزونیدلینگ یا مزوگان، میکرونیدلینگ و تزریق با سوزن‌های کوچک می‌باشد. انتخاب نوع دستگاه با توجه به کاربرد آن متفاوت است، هدف اصلی استفاده از این دستگاه، تزریق مواد لازم برای جوانسازی، تحریک رشد مو و سایر مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست و مو، به صورت کنترل شده می‌باشد، تکنیک مزوتراپی در مقایسه با سایر درمان‌ها دارای اثربخشی بهتری است. مزوتراپی، دستگاهی نیمه اتوماتیک با سوزن‌های بسیار ریز است که کاربرد زیادی دارد.

مزوتراپی چیست؟

مزایای مزوتراپی چیست؟

افرادی که به دلایل مختلف پوست صورتشان افتاده و چروکیده شده است ، در واقع کلاژن سازی لایه های زیرین پوست کاهش یافته که موجب خالی شدن زیر پوست و درنهایت شکستی و چروک می گردد، برای درمان یا جلوگیری از چین و چروک زودرس می توانید یکی از روش های جوانسازی پوست را انتخاب کنید تا پوست زیبا و جوان داشته باشید، یکی از این روش ها مزوتراپی پوست است که به راحتی و در کمترین زمان می توان چروک های صورت را از بین ببرید.

همچنین مزوتراپی برای رشد، تقویت و جلوگیری از ریزش مو نیز کاربردی و موثر است، افراد بسیاری. برای درمان ریزش موی خود، داروهای خوراکی ، گیاهی و روغنی زیادی را استفاده می کنند که ممکن است نتیجه چندانی نداشته باشد، اما مزوتراپی مو روشی است که که تمام مواد معدنی که لازم است به صورت خوراکی مصرف گردد مستقیما به زیر پوست تزریق کرده و مستقیما به تقویت فولیکولهای مو می پردازد.

اجاره دستگاه لیزر با شرایط عالی و حمل و نقل رایگان

کاربردهای مزوتراپی

  1. جوانسازی پوست
  2. تحریک کلاژن سازی پوست
  3. لیفت صورت وسفت کردن پوست
  4. رفع چین و چروک های پوستی
  5. حذف چربی های پوستی
  6. تقویت ریشه مو
  7. درمان کم پشتی مو به جهت رشد مجدد موها
  8. رفع لک های پوستی
  9. برطرف کردن خطوط و تیرگی اطراف چشم
  10. درمان استریا
  11. رفع ملاسما و لک حاملگی
  12. درمان سلولیت ایجاد شده در اندام
  13. رفع غبغب زیر چانه و گردن
  14. درمان چاقی موضعی صورت وبدن
  15. برطرف کردن منافذ باز پوستی

تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی پوستت

عداد جلسات مزوترابی با توجه به ناحیه مورد نظر پوست و نوع درمان توسط پزشک مشخص می شود.

هزینه هر جلسه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی به نوع و تعداد جلسات درمان بستگی دارد ولی بطور معمول در ایران هر جلسه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم هر روش مزایا و کاربردهای خود را دارد، مهم این است که پزشک متخصص پوست شما کدام روش را به شما پیشنهاد می دهد، ممکن است پوست شما با یک جلسه مزوتراپی نتایج عالی دریافت کند و ممکن با 3 جلسه هایفو هنوز اون نتیجه مطلوب را دریافت نگردد، بنابراین به طور قطع نمی توان گفت که کدام روش، برتری دارد.

مزایای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

تفاوت های هایفوتراپی و مزوتراپی

  • هایفوتراپی یک روش جوانسازی سریع است و بیمار بعد از 1 الی 3 جلسه به نتیجه می رسد، ولی در مزوتراپی، تعداد جلسه های مورد نیاز برای درمان و رسیدن به نتیجه ی دلخواه حدود 8 الی 12 جلسه می باشد.
  • روش هایفوتراپی ایمن تر و غیرتهاجمی تر از روش مزوتراپی می باشد، چون هیچ گونه عارضه و مشکلی را برای مراجعه کننده ندارد، هایفوتراپی دارای تاییدیه FDA می باشد و تحقیقات بسیار گسترده ای بر روی آن انجام شده است. ولی تحقیقات ثابت شده ای در مورد روش مزوتراپی بطور رسمی وجود ندارد.
  • روش هایفوتراپی برای درمان چین و چروک های سطحی پوست مناسب است و این روش بیشتر در افرادی بین ۳۰ تا ۴۰ سال که از چروک های سطحی با عمق کم برخوردار هستند، پاسخگو خواهد بود. ولی مزوتراپی بیشتر برای درمان چروک های کوچک و کم عمق به کار می رود و بیشتر برای افراد زیر ۳۰ تا ۳۵ سال توصیه می شود..
  • بهترین سن برای کسب نتیجه ی دلخواه در هایفوتراپی میانگین ۳۰ تا ۴۰ می باشد ولی در روش مزوتراپی، بهترین سن برای گرفتن نتیجه کمتر از ۳۵ سال است.

جهت دریافت و کسب اطلاعات لازم درباره دستگاه هایفو با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس کارشناس فروش : 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی: @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما