Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

درمان جای جوش با هایفو یا آر اف فرکشنال

هایفو یا آر اف فرکشنال؟

درمان جای جوش با هایفو یا آر اف فرکشنال ؟

روش ‌های درمان جای جوش و آکنه متفاوت هستند که هر یک از آنها دارای ویژگی ‌های خاصی می ‌باشند. درمان جای جوش با هایفو و درمان جای جوش با آر اف به عنوان مهم‌ ترین روش‌ هایی شناخته می‌ شوند که طرفداران زیادی دارند. با مقایسه دو روش نامبرده می ‌توانید متوجه مزیت و عوارض هر یک از آنها شوید.

روش هایفو و آر اف از جمله روش‌ های جوانسازی به شمار می ‌روند که امروزه بسیاری از پزشکان این روش‌ ها را مورد استفاده قرار می ‌دهند. پوست انسان دارای حالت ارتجاعی است و بعد از بالا رفتن سن خاصیت ارتجاعی اش را از دست می‌ دهد. برای اینکه پوست سالم و جوان داشته باشید می‌توانید روش هایفو یا آر اف فرکشنال را انتخاب کنید.

مقایسه روش های درمان جای جوش و آکنه

درمان جای جوش با هایفو یا آر اف فرکشنال

جای جوش روی صورت موجب لکه های پوستی می‌ شود، برای اینکه از روش ‌های درمان جای جوش و آکنه استفاده کنید باید هر یک از روش ‌های هایفو و آر اف را از نظر عملکرد بشناسید، هایفو یکی از روش‌ های جوانسازی پوست به شمار می‌ رود که امواج متمرکز شده‌ ای را برای از بین بردن جای جوش به ناحیه تحت درمان انتقال می ‌دهد، در روش آر اف برای تحریک کردن پوست، امواج رادیویی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

هدف هر یک از روش‌ ها از بین بردن جای جوش است، ولی باید بدانید که فناوری مورد استفاده در هر یک از روش‌ ها با یکدیگر متفاوت می ‌باشد. در نتیجه باید با انواع روش ها آشنایی بیشتری داشته باشید تا طبق نوع جای جوش صورت یکی از بهترین روش ‌ها را انتخاب کنید.

آشنایی با روش آر آف برای از بین بردن جای جوش

درمان جای جوش با دستگاه آر اف فرکشنال یکی از روش‌ هایی است که با امواج رادیویی گرمای زیادی را تولید می‌ کند و این گرما به درون پوست می‌ رود. انرژی و گرما که به لایه ‌های زیرین پوست انتقال پیدا می‌ کنند کلاژن‌ های پوست را افزایش می‌ دهند، کلاژن ‌ها می ‌توانند حالت سفتی پوست را بازیابی کنند. جای جوش که روی صورت وجود دارد با امواج رادیویی از بین می‌ رود.امواج رادیویی روش آر اف با امواج آنتن‌ های موبایل و دستگاه ‌های دیگر فرق می ‌کند.

روش فرکشنال بیشترین اثر را برای از بین بردن جای پوست به لایه میانی دارد. حداکثر حدود ۳ میلیمتر این روش به درون پوست اثر می‌ کند. امواج روش آر اف روی لایه اولیه پوست اثر چندان زیادی ندارد. تحریکی که از این امواج دریافت می ‌شود درون بافت ‌ها و کلاژن سازی خواهد بود.

درمان جای جوش و آکنه با روش هایفو

چگونه جای جوش رو درمان کنیم؟

در بین روش ‌های درمان جای جوش و آکنه، روش هایفوتراپی به عنوان یکی از روش‌ های موج درمانی پوست شناخته می‌ شود. در این روش امواج فراصوت برای تحریک کردن پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این امواج دارای شدت بسیار زیادی هستند. از آنجایی که امواج هایفو شدت زیادی دارند و متمرکز می ‌باشند می ‌توانند به عمق پوست نفوذ کنند. با نفوذ عمیق این روش به لایه‌ های پوست لایه عضلانی تحریک می ‌گردد.

به همین دلیل بدون اینکه لایه رویی پوست شما آسیب جدی ببیند کلاژن‌ ها یک بار دیگر فعال می ‌شوند. این روش بر اساس عمق نفوذ در پوست امکان دارد با یک جلسه نتیجه بسیار عالی داشته باشد. بسیاری از افراد برای اینکه جای جوش صورت خود را از بین ببرند از روش هایفو استفاده می‌ کنند. روش هایفو یکی از روش ‌های استاندارد به شمار می ‌رود که تاثیر زیادی برای از بین بردن جای جوش قدیمی خواهد داشت.

مزایا و عوارض هایفو و آر اف

برای انتخاب کردن روش ‌های درمان جای جوش و آکنه باید مزیت ‌ها و عوارض هر یک از این روش‌ ها را بشناسید. همانطور که بیان کردیم روش‌ هایفو و rf فرکشنال دارای امواج متفاوت هستند. روش درمانی فرکشنال می ‌تواند به عمق لایه میانی پوست شما نفوذ کند. روش هایفو به بخش زیرین لایه‌ های پوست اثر می ‌نماید و تاثیر خود را روی لایه‌ های زیرین می‌ گذارد.

برای درمان افتادگی پوست روش آر اف باید چند جلسه انجام شود. در روش هایفو تنها با یک جلسه می ‌توانید نتیجه مناسبی دریافت کنید. از آنجایی که روش هایفو یکی از روش‌ های درمانی جدید است بسیاری از افراد شاید به این روش اعتماد نکنند. روش فرکشنال سابقه بیشتری دارد و عملکرد خود را به طور کامل نشان داده است.

مدت زمان عملکرد روش هایفو برای درمان جای جوش

برای اینکه با هر یک از روش ‌های درمان جای جوش و آکنه آشنا شوید باید عملکرد روش‌ های مورد نظر را بشناسید. جوانسازی پوست با استفاده از روش هایفو ابتدا با تمیز کردن پوست آغاز می‌ گردد. پس از آن پزشک با استفاده از دستگاه‌ هایفو 7 بعدی می ‌تواند امواج فراصوت را به سمت پوست شما هدایت نماید. هر یک جلسه درمان هایفوتراپی به طور معمول حدود ۳۰ الی ۹۰ دقیقه زمان می ‌برد. بر اساس نتایجی که فرد می‌ خواهد کسب کند امکان دارد افراد بین یک الی ۶ جلسه به درمان نیاز داشته باشند.

مزایای درمان جای جوش با هایفوتراپی

بسیاری از افراد امکان دارد در طول درمان احساس درد نمایند. بر همین اساس پزشک پیش از اینکه درمان را آغاز کند کرم‌ های بی‌ حسی را در ناحیه تحت درمان مورد استفاده قرار می‌ دهد. مصرف مسکن‌ هایی مانند استامینوفن می ‌تواند به درمان درد کمک نماید.

عملکرد روش آر اف برای از بین بردن جای جوش

جهت شناخت عملکرد روش ‌های درمان جای جوش و آکنه باید عملکرد روش آر اف را به طور کامل بشناسید. در این روش امواج دستگاه به بخش عمیق پوست نفوذ می ‌کند و این امواج می‌ توانند حدود ۱۲۲ الی ۱۶۷ درجه پوست شما را گرم کنند. تابش امواج دستگاه حدود ۳ دقیقه طول می‌ کشد تا پروتئین‌ های لایه زیرین آزاد شوند.

بعد از آزاد شدن پروتئین‌ های لایه زیرین پوست، فیبرهای کلاژن تولید می ‌گردند. هر جلسه این روش درمانی به طور معمول کمتر از یک ساعت زمان می ‌برد و درد آن چندان زیاد نیست.

جهت خرید دستگاه هایفو یا آر اف فرکشنال با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما