جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

پلاسما جت چیست؟ پلاسماتراپی چه کاربردهایی دارد؟

پلاسما جت چیست ؟

یکی از روش هایی زیبایی و جوانسازی که امروزه در بسیاری از کلینیک های پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، روش پلکسر یا پلاسماجت است. امروزه پیشرفت تکنولوژی، باعث به وجود آمدن روش هایی غیر تهاجمی شده است که به کمک این روش ها به زیباسازی و جوان سازی پوست بپردازید. در این مطلب به بررسی سوال پلاسما جت چیست؟ عملکرد پلاسماجت چیست؟ چه کاربردها و مزایایی دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

پلاسما جت چیست؟

پلاسماجت چیست؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، بهتر است ابتدا معنی پلاسما جت یا پلاسماتراپی بدانیم. پلاسما تراپی، یک تکنیک یا روش ایمن برای جوان سازی پوست است. پزشکان و متخصصان پوست یا زیبایی برای انجام دادن پلاسما تراپی از دستگاهی به نام دستگاه پلاسما جت، استفاده می کنند. می توان گفت که روش پلاسما جت، جهت لیفت یا سفت کردن پوست بدون جراحی کردن انجام می شود.

همچنین از پلاسما تراپی جهت برداشتن خال، رفع چین و چروک های پوست و از بین بردن زگیل نیز استفاده می کنند. پزشکان یا متخصصان پوست یا زیبایی در روش پلاسما تراپی از دستگاهی قلم مانند استفاده می کنند که این قلم از طریق نوعی بار الکترونی به صورت مستقیم روی پوست، آن را اسکن می کند. این امر نهایتأ منجر به زیبا سازی پوست خواهد شد.روش پلاسما جت، تنها برای جوانسازی پوست صورت نیست؛ بلکه برای زیباسازی پوست نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاسما جت چیست؟

نحوه ی عملکرد دستگاه پلاسما جت

در دستگاه پلاسما جت از ماده ای به نام پلاسما استفاده می شود. پلاسما یکی از انواع حالات ماده بعد از حالات مایع، جامد و گاز است. این ماده نوعی گاز یونیزه شده است که رسانا بوده و از آن برای انتقال دادن الکترون ها استفاده می شود. عملکرد دستگاه یا روش پلاسما جت، بدین صورت است که ابتدا این دستگاه به آرامی نزدیک پوست شده و سپس پرتوهای پلاسما به نواحی مقاوم پوست نفوذ می کنند.

این پرتوها قادرند که نواحی آسیب دیده ی پوست را هدف قرار داده و پوست اضافه را حذف کنند و در نهایت، موجب جوان سازی آن ناحیه از پوست شوند. استفاده کردن از روش پلاسما تراپی ، کمترین آسیب و ضایعه را برای پوستتان ایجاد خواهد کرد. این امر نیز به این دلیل است که هدف گیری یک نقطه جهت درمان به کمک روش پلاسما تراپی ، بسیار دقیق است. امروزه از روش غیر تهاجمی پلاسما تراپی برای درمان بیماری ها و مشکلات پوستی ای استفاده می شود که این موارد در گذشته، تنها از طریق عمل های جراحی و تهاجمی رفع یا درمان می شدند.

لیست قیمت خرید دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم پلاس

کاربردهای پلاسماجت چیست؟

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از افراد در رابطه با روش پلاسما جت اهمیت دارد، کاربردهای پلاسما تراپی است. اکنون ما در این بخش، قصد داریم که به بررسی این کاربردها بپردازیم. کاربردهای روش پلاسما تراپی را می توان به طور کلی به صورت زیر بیان کرد:

  • درمان کردن جوش
  • کاهش دادن نقاط قرمزی که روی پوست ایجاد شده اند
  • کم کردن تعداد خال های رنگی یا لکه های ناشی از پیری
  • رفع یا کاهش چین و چروک ها در نقاط مختلف بدن مانند گردن و صورت
  • درمان کردن افتادگی پلک ها بدون جراحی کردن آن ها
  • حذف زگیل یا فیبروم
  • کاهش دادن رنگدانه های پوستی
  • بهبود بخشیدن جای زخم آکنه
  • جوان سازی پوست نقاط مختلف بدن مانند پوست دست
  • برگرداندن خاصیت ارتجاعی به پوست و لیفت یا سفت کردن آن.
مزایای پلاسماتراپی چیست؟

مزایای پلاسماتراپی یا پلکسر چیست؟

ما در بخش قبل، کاربردهای روش پلاسما جت را شرح دادیم. اکنون قصد داریم تا به بررسی برخی مزایای مهم این روش بپردازیم. این مزایا، شامل موارد زیر هستند:

  1. تحریک کردن سلول های مختلف پوست برای کلاژن سازی
  2. مناسب بودن روش پلاسما تراپی برای انواع پوست ها
  3. مناسب بودن روش پلاسما تراپی برای نواحی کوچک
  4. عدم نیاز به استفاده کردن از بی حسی در روش پلاسما جت
  5. داشتن دوام و ماندگاری بالا و نسبتأ خوب
  6. داشتن تأثیر مثبت بر طیف وسیعی از بیماری ها یا مشکلات پوستی و….

قیمت دستگاه آر اف فرکشنال جهت جوانسازی و رفع لکه ها و اسکار پوست

روش پلاسما جت برای چه کسانی مناسب است؟

برای این که بتوانید از روش پلاسما جت استفاده کنید، لازم است واجد شرایطی باشید. پلاسما تراپی نیز مانند بسیاری از روش های درمانی دیگر، گزینه ی مناسبی برای تمام افراد نیست. افرادی که در هر یک از گروه های زیر قرار بگیرند، قادر خواهند بود که به راحتی از روش پلاسما جت استفاده کنند:

  • افرادی که به دنبال روش های کم عارضه ای هستند که دوره ی نقاهت کوتاهی نیز دارند.
  • کسانی که افتادگی پلک داشته و قصد ترمیم کردن آن را دارند.
  • کسانی که پلکشان را جراحی کرده اند اما از نتیجه ی آن راضی نیستند.
  • اشخاصی که به دلیل ترس از عمل های جراحی و تهاجمی و یا ترس از بیهوشی، عمل های زیبایی خودشان را به تأخیر انداخته اند.
  • افرادی که به دنبال دریافت نتایج مطلوب و مثبت در کمترین و سریع ترین زمان ممکن هستند.
پلاسماجت چیست ؟

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی دستگاه پلاسما جت و روش پلاسماتراپی برای جوانسازی صورت و بدن پرداختیم. فهمیدیم که روش پلاسما تراپی ، یکی از بهترین روش ها برای جوان سازی و زیباسازی پوست است که امروزه مورد استقبال بسیاری از پزشکان و مراجعین قرار گرفته است. همچنین پی بردید که روش پلکسر یا پلاسماتراپی ، کاربردهای مختلفی داشته و مزایای بسیار خوبی نیز دارد. دانستید که تمام اشخاص نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند؛ مگر این که واجد شرایط خاصی باشند.

بهتر است قبل از انتخاب این روش برای جوان سازی پوست یا از بین بردن مشکلات پوستی خود، ابتدا با یک متخصص یا پزشک مشورت کنید. یک پزشک یا متخصص حرفه ای، کسی است که نوع پوستتان، روش درمانی مناسب و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار داده و بهترین روش درمانی را به شما توصیه می کند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع دستگاه دستگاه جوانسازی با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

  اینستاگرام نویان طب مانلی :@noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها