Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

مراحل و فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یکی از روش های درمانی است که به منظور رشد موها و تقویت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش درمانی مواد مغذی به پوست سر تزریق می گردد تا موها را تغذیه نماید. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید و عوارض مزوتراپی مو صحبت کنیم. ابتدا پزشک متخصص با بررسی نیازهای فرد تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی مو و جزئیات آن را مشخص می نماید.

در این روش مواد معدنی مانند منگنز، آهن، مس، روی، کلسیم و پتاسیم به صورت مستقیم در پوست سر تزریق می گردد. با روش مزوتراپی می توان ریزش موها را نیز درمان نمود. موهایی که بعد از این روش بر روی سر رشد می کنند معمولا قوی تر و درخشان تر هستند.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم با بهترین شرایط اقساط و نقدی

مراحل و روش مزوتراپی مو

مزوتراپی مو معمولا باید چند جلسه انجام شود تا تاثیر قابل توجهی داشته باشد. هر جلسه از مزوتراپی حدودا بین 20 تا 40 دقیقه زمان میبرد. این کار چند بار درهفته انجام می گیرد. نتیجه ی مزوتراپی چند هفته پس از انجام آن قابل مشاهده است. ابتدا پزشک با بررسی شرایط موهای فرد به مشاوره می پردازد. در این مرحله نیازهای مو به طور دقیق مشخص شده و برنامه ی دقیقی برای انجام مزوتراپی ترتیب داده می شود. در مرحله بعد آماده سازی پوست سر و ایجاد شرایط لازم برای تزریق انجام می گیرد. این مرحله شامل تمیز نمودن پوست سر می باشد.

مراحل انجام مزوتراپی مو

در مرحله بعد تزریق مواد مغذی با استفاده از سوزن های نازکی انجام می گردد. این مواد می تواند شامل پروتئین ها، روغن های طبیعی و ویتامین ها باشد. پس از انجام مزوتراپی لازم است برخی مراقبت ها از موها و پوست سر انجام شود. این نکات توسط پزشک به فرد توضیح داده می شود.

میزان تزریق محلول در مزوتراپی مو

میزان تزریق دارو در مزوتراپی مو به شدت ریزش موها بستگی دارد. معمولا سوزن مزوتراپی به عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست فرو می رود و با هر بار فرو رفتن در پوست قطره ای کوچک از محلول را به پوست سر تزریق می نماید. انتخاب یک پزشک ماهر و مورد اعتماد که بتواند این کار را به خوبی انجام دهد تاثیر زیادی در روند بهبودی دارد. پزشک می تواند با توجه به شرایط موها از مقدار مشخص و مورد نیاز دارو برای هر بار تزریق استفاده نماید. این روش می تواند تعادل هورمونی مناسب را برای فولیکول های مو و اطراف آن فراهم نماید.

ویژگی های مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو احتیاجی به بیهوشی ندارد. این روش یکی از درمان های قطعی برای ریزش مو محسوب می شود. بهبودی پس از این عمل به سرعت اتفاق می افتد. فولیکول های مو در روش مزوتراپی تقویت می شوند. افزایش رشد مو در این روش به افزایش حجم موها کمک می کند. مزوتراپی نسبت به روش های دیگر ریسک کمتری دارد. این روش آسان است و غیر تهاجمی میباشد. قیمت مزوتراپی مو نسبت به روش های درمانی دیگر که برای قطع ریزش و رشد مجدد موها استفاده می شود مقرون به صرفه است.

عملکرد مزوتراپی چگونه است؟

در مزوتراپی مو سلول های بنیادی به شکل مستقیم در فولیکول های مو تزریق می شوند. این روش باعث می شود در یک بازه زمانی مشخص از ترشح هورمون DHT در بدن جلوگیری شود. بدین ترتیب رشد موها با سرعت بیشتری انجام می شود. مواد اصلی که در مزوتراپی مو به پوست سر تزریق می شوند شامل آنتی اکسیدان گلوتاتیون، فاکتور رشد فیبروبلاست و فاکتور رشد اندوتلیال می باشد. این مواد به تحریک سلول های رشد و رشد مجدد موها کمک می کنند.

مواد تزریقی مزوتراپی مو چیست؟

قیمت خرید بهترین دستگاه جوانسازی rf فرکشنال با یک سال وارنتی و تعویض دستگاه

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو فواید زیادی دارد. این روش باعث تقویت موها، ضخیم تر شدن آنها و کم شدن ریزش می گردد. موادی که به پوست سر تزریق می شود می تواند به رشد مجدد موها و تقویت آنها کمک کند. یکی از فواید مهم این روش کاهش ریزش مو می باشد. با استفاده از مزوتراپی ضخامت موها افزایش می یابد و این مسئله به بهتر شدن ظاهر موها کمک می کند.

مزوتراپی همچنین می تواند به کاهش چربی مو کمک نماید. با انجام این روش میزان چربی پوست سر به حد اعتدال می رسد و موها ظاهر زیباتری پیدا می کنند. مزوتراپی مو اکسیژن رسانی به فولیکول های مو را افزایش می دهد. این روش درمانی همچنین می تواند به درمان شوره سر کمک نماید. درمان شوره از طریق کنترل چربی پوست سر انجام می شود و بسیار موثر است.

معایب مزوتراپی مو

در انجام مزوتراپی باید از آمپول های مخصوص با سوزن های استریل استفاده شود. این سوزن ها تاثیر زیادی در گردش خون پوست سر دارند. تنها مشکلی که ممکن است در هنگام تزریق برای فرد وجود داشته باشد درد در هنگام تزریق است. این درد شدید نیست و قابل تحمل می باشد. عارضه ی جدی و خطرناکی پس از این روش گزارش نشده است. ممکن است در محل تزریق تورم و کبودی رخ دهد که چند روز پس از انجام این کار برطرف می شود. اگر سوزن ها استریل نباشند می توانند در محل فرو رفتن عفونت ایجاد نمایند.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

قیمت مزوتراپی مو تعیین شده و مشخص نیست و به عوامل مختلفی وابسته است. یکی از این عوامل میزان کم پشت بودن موها و تعداد جلساتی است که برای درمان مورد نیاز است. تجهیزات موجود در مطب یا کلینیک و تجربه ی پزشک می تواند بر قیمت مزوتراپی تاثیر داشته باشد.

چرا باید برای کلینیک زیبایی خود باید دستگاه CO2 فرکشنال بخریم؟

سخن پایانی

چنانچه موهای کم پشت یا ریزش شدید مو دارید و دوست دارید جان تازه ای به موهای خود بدهید، ما روش درمانی مزوتراپی مو را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم، این روش هم برای موهای آقایان و هم برای بانوان بسیار موثر و کاربردی می باشد. در هر صورت اگر در رابطه با مزوتراپی مو، جوانسازی پوست با هایفو، لیزرموهای زائد، حذف تتو بدن با لیزر و لاغری سریع با دستگاه های لاغری، سوال یا ابهامی داشتید، لطفا با کارشناسان فروش نویان طب مانلی تماس بگیرید.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما