جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

آیا تاثیر لیزر موهای زائد دائمی است؟

آیا لیزر مو دائمی است

لیزر مو دائمی اصطلاحی است که برای از بین بردن موهای زائد به وسیله لیزر به کار می رود. لیزر مو به طور کلی به عنوان یک روش “دائمی” برای کاهش رشد مو تبلیغ می شود. با این حال، مفهوم “دائمی بودن” ممکن است از آنچه برخی افراد انتظار دارند، متفاوت باشد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

عملکرد لیزر روی موها بر اساس فرآیندی به نام فتوترمولیز انجام می شود. لیزرها نوری با طول موج خاص تولید می کنند که می تواند توسط ملانین یا همان پیگمنتی که موها را تیره می کند، جذب شود. این نور به گرما تبدیل می شود که موجب تخریب پیازهای مو شده، بدون اینکه به بافت های اطراف آن آسیب برساند. درمان لیزر مو معمولا نیاز به چندین جلسه تکرار دارد تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید. علت این است که موها باید در فاز رشدشان (فاز اناژن) درمان شوند.

بعد از تکمیل درمان، بسیاری از موها به طور دائم حذف می شوند، اما این نتیجه نهایی نیست. امکان دارد که برخی از موها بازگردند و برخی افراد ممکن است نیاز به جلسات تکمیلی یا به اصطلاح شارژ داشته باشند. به طور کلی، لیزر می تواند به طور قابل توجهی رشد موها را کاهش دهد، اما نمی توان آن را به عنوان لیزر مو دائمی معرفی کرد. همچنین اثربخشی آن می تواند بر اساس عواملی مانند رنگ پوست و مو، سن و حالت هورمونی فرد متفاوت باشد.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

نتایج و ماندگاری لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد:

نوع پوست و مو : نتایج برای افراد با پوست روشن و موی تیره معمولا مدت زمان بیشتری پایدار می ‌ماند.

تعداد جلسه های لیزر : معمولا ۶ تا ۸ جلسه لازم است تا ماندگاری لیزر طولانی ‌تری شود

ناحیه ‌ای که لیزر انجام می ‌شود : برای نواحی مانند صورت و بدن نتیجه، پایداری بیشتری نسبت به سایر قسمت ها مانند ساق پا دارد.

پس از آخرین جلسه لیزر، معمولا ۱ تا ۳ سال نتیجه لیزر پایدار باقی می ‌ماند. بعد از این مدت ممکن است موهایی دوباره رشد کنند اما بسیار کمتر از قبل و ریزتر خواهند بود.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

چه نوع موهایی بیشترین نتیجه به لیزر را دارند؟

موهایی که بیشترین پاسخگویی را به درمان لیزر دارند عبارتند از:

  1. موهای تیره : لیزر روی pigment  (رنگدانه) مو تمرکز دارد. هر چه مو تیره ‌تر باشد، بیشتر رنگدانه داشته و پاسخگویی بهتری نشان می ‌دهد.
  2. موهای کلفت : موهای با سطح مقطع بزرگتر و کلفت ‌تر نسبت به موهای ریز و با مقطع کوچکتر سریع تر از بین می ‌روند.
  3. موهای مردان : معمولا موهای مردان به دلیل ضخامت بیشتر حساسیت بالاتری نسبت به لیزر نشان می ‌دهند.
  4. موهای بدن :این موها به دلیل رنگدانه بیشتر حساسیت بالایی نسبت به لیزر دارند.

بنابراین موهای تیره، کلفت و ضخیم مردانه و موهای روی بدن بیشترین پاسخگویی را به درمان لیزر نشان می ‌دهند.

خرید دستگاه لیزر سایناشور با بهترین کیفیت و کارکرد

علت رشد مجدد موهای زائد پس از لیزر چیست؟

همانطور که می دانید، عملکرد لیزر بر پایه از بین بردن فولیکول های مو می باشد. با این حال، در برخی موارد به دلیل تغییرات هورمونی، افزایش یا کاهش وزن بدن، فولیکول ‌های جدید تشکیل می شوند که منجر به رشد موها می گردند. در این صورت، با مراجعه به پزشک و تشخیص صحیح، می‌ توانید از رشد بیشتر موها جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که دستیابی به نتیجه دلخواه و قابل قبول در لیزر مو دائمی معمولا 6 الی 12 ماه طول می کشد. بنابراین برای دریافت نتیجه مدنظرتان قطعا به بیش از یک جلسه لیزر نیاز دارید.

میزان اهمیت شارژ جلسات لیزر

جلسه های موسوم به شارژ لیزر موهای زائد بسیار اهمیت دارند و برای دستیابی به نتایج دلخواه بسیار ضروری هستند. در ادامه توضیحاتی درباره اهمیت جلسات شارژ لیزر موهای زائد آورده شده است:

  • حذف کامل موهای زائد: هدف اصلی شارژ لیزر، حذف کامل و دائمی موهای زائد می باشد. با انجام جلسات شارژ، احتمال حذف تمامی موها و کمینه کردن رشد آنها در آینده افزایش می‌ یابد.
  • کاهش رشد مجدد موها: یکی از مزایای شارژ لیزر، کاهش رشد مجدد موها در نواحی تحت درمان است. با ادامه جلسات شارژ، تعداد و ضخامت موها کاهش می ‌یابند و نتایج برای طولانی ‌مدت حفظ می ‌شوند.
  • انطباق با نیازهای هر فرد: هر فرد ممکن است نیازهای خاص خود را در خصوص حذف موهای زائد داشته باشد. با انجام جلسات شارژ، به پزشک این امکان را می ‌دهید که برنامه درمانی را بر اساس نیازها و خواسته‌ های شما تنظیم کند.

به طور کلی، جلسات شارژ لیزر مو دائمی برای حذف کامل موها، کاهش رشد مجدد و دستیابی به نتایج دلخواه بسیار اهمیت دارند.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

دستگاه های لیزر مناسب برای لیزر دائمی موهای زائد

برای حذف موهای زائد با استفاده از لیزر، دستگاه‌ های لیزر مو مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده اند. در ادامه، به برخی از دستگاه‌ ها برای لیزر مو دائمی اشاره کرده ایم:

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات 

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات یکی از پیشرفته‌ ترین و بهترین دستگاه‌های لیزری است که امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. در حال‌ حاضر دستگاه‌های لیزر زیادی در کلینیک‌های زیبایی مختلف وجود دارد که هر یک از آن‌ها کارایی خاص خود را دارند. یکی از پیشرفته‌ ترین و بهترین دستگاه‌های لیزری که امکانات فوق‌العاده عالی دارد، دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات است. دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2000 وات دستگاهی کارآمد و پر طرفدار برای رفع موهای زائد است که در سال 2023 ویژگی‌هایی جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

جهت اطلاع از شرایط خرید دستگاه لاغری با کارشناسان نویان طب مانلی در تماس باشید.

دستگاه لیزر دیودی

این دستگاه از لیزرهای دیودی استفاده کرده و انرژی لیزر را به پوست منتقل می‌ کند. دستگاه لیزر دیودی برای موهای تیره روی پوست روشن مناسب بوده و به طور عمومی این نوع موها سریعتر واکنش نشان می ‌دهند.

دستگاه لیزر Nd:YAG

این دستگاه ‌ها از لیزر Nd:YAG استفاده کرده که انرژی لیزر را با طول موج بلندتری به پوست منتقل می ‌کنند. آنها برای موهای تیره و روشن روی پوست تیره مناسب هستند و قابل استفاده برای انواع پوستها می ‌باشند.

دستگاه لیزر Alexandrite

این دستگاه‌ ها از لیزر Alexandrite با طول موج بالا استفاده می‌ کنند. آنها برای موهای تیره روی پوست روشن مناسب هستند و برای نواحی مختلف بدن قابل استفاده می باشند.

دستگاه لیزر IPL

این نوع دستگاه ‌ها از نور با پرتوهای متنوعی استفاده می ‌کنند که قابل تنظیم در طول موج‌ های مختلفی هستند. آنها برای موهای تیره و روشن روی پوست روشن مناسب می باشند.

جمع بندی

لیزر روشی موثر برای حذف موهای زائد و کاهش رشد آنها می باشد. به طور کلی لیزر مو دائمی اصطلاحی است که به این روش اطلاق می شود، زیرا موجب کاهش قابل توجهی از موهای زائد می گردد. نتایج مطلوب معمولا با انجام 6 تا 8 جلسه لیزر به دست می‌آیند. نوع پوست و مو، ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه لیزر مورد استفاده نیز تاثیرگذار هستند

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس: 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.