جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان راهکاری است که موجب از بین رفتن همیشگی موها به صورت دائمی می شود. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که لیزر موهای زائد تنها مختص بانوان می باشد، اما این طرز تفکر کاملا اشتباه است. امروزه بسیاری از آقایان برای خلاص شدن از شر موهای زائد خود، اقدام به لیزر آنها می کنند. در لیزر موهای زائد مردان، اشعه‌ نوری قدرتمند و غیر قابل مشاهده ای به پوست تابیده می‌ شود تا به فولیکول ‌های مویی که در عمق پوست وجود دارند، نفوذ کند.

این اشعه لیزر با جذب رنگدانه ‌های مو در فولیکول، گرما ایجاد کرده و باعث مختل شدن ساختار فولیکول و توقف رشد مو می ‌شود. در حالت کلی، لیزر موهای زائد برای مردان نیز تقریبا به همان شکلی است که برای بانوان انجام می شود. با این حال، برخی نکات مهم مربوط به لیزر موهای زائد مردان وجود دارند که در ادامه به آنها پرداخته می شود:

مزایا و تاثیر لیزر موهای زائد مردان

  • ضخامت و رنگ مو: موهای مردان معمولا ضخیم ‌تر و تیره ‌تر از موهای زنان هستند. به دلیل وجود رنگدانه بیشتر در موهای تیره، لیزر به‌ طور موثرتری در حذف موهای مردان عمل می ‌کند.
  • نواحی تحت درمان: مردان معمولا برای حذف موهای زائد از نواحی مختلف بدن خود اقدام می ‌کنند، این قسمت ها شامل، صورت، گردن، سینه، پشت، شکم و پاها می شوند. بنابراین، ممکن است نیاز به تنظیمات پارامترهای مختلف در دستگاه لیزر باشد تا متناسب با قسمت های مختلف بدن گردد.
  • نیاز به  تکرار جلسات: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حذف موهای زائد، لازم است چندین جلسه لیزر را در بازه زمانی مشخص انجام دهید. این نکته با توجه به چرخه رشد موها و ترکیب رنگدانه‌ ها در فولیکول‌ ها می ‌باشد.
  • درمان توسط متخصصین: برای انجام لیزر موهای زائد مردان، توصیه می ‌شود به متخصصین مجرب در حوزه پوست و زیبایی مراجعه کنید. آنها با تجربه و دانش لازم می ‌توانند نوع و تنظیمات مناسب دستگاه لیزر موهای زائد را برای شما مشخص کنند.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

عوارض لیزر موهای زائد مردان

استفاده از لیزر موهای زائد می ‌تواند در برخی موارد عوارض کوتاه مدتی به همراه داشته باشد، اما در کل این روش ایمن است. در هر صورت، برخی از عوارض ممکن عبارتند از

التهاب و قرمزی پوست

پس از جلسات لیزر موهای زائد، ممکن است پوست در ناحیه تحت درمان قرمز و ملتهب شود. این عارضه موقتی بوده و در عرض چند ساعت یا چند روز بهبود می‌ یابد. استفاده از ژل ‌های خنک کننده و ضد التهاب ممکن است به کاهش این عوارض کمک کنند.

امکان تحریک پوست مردان

پوست ممکن است به طور موقت دچار حساسیت شده و تحریک شود. احتمال دارد خارش، سوزش و تورم موقت را در آن قسمت تجربه نمایید. این عوارض معمولا پس از مدت کوتاهی خود به خود کاهش می‌ یابند.

تغییر رنگ پوست

در برخی موارد، ممکن است رنگ پوست در نواحی تحت درمان تغییر کند. این عوارض معمولا در پوست ‌های تیره‌ تر و با رنگدانه بیشتر شایع است. این تغییرات امکان دارد به طور موقت یا برای مدت طولانی باقی بمانند. در نادرترین موارد، ممکن است تغییر دائمی رنگ پوست ایجاد شود.

خطر سوختگی و آسیب به پوست

اگر دستگاه لیزر به طور اشتباه تنظیم شود یا برای موارد خاص مانند پوست حساس یا رنگ پوست تیره بدون توجه استفاده گردد، خطر سوختگی و آسیب به پوست وجود دارد. به همین دلیل، مهم است که این روش توسط متخصصین مجرب پوست و زیبایی انجام شود.

همچنین برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد و اطلاع یافتن از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیگر عوارض لیزر برای مردان

برخی از عوارض دیگر لیزر موهای زائد مردان ممکن است شامل تورم، تغییر در الگوی رشد موها، عفونت، ایجاد نقاط قرمز روشن یا تیرگی پس از جلسات لیزر باشند. این عوارض نادر بوده اما احتمال رخ دادن آنها وجود دارد.

لیزر موهای زائد مردان

فواید لیزر موهای زائد در مردان

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در مردان دارای فواید زیادی می باشد. در ادامه، به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد

کاهش رشد موهای بدن

لیزر می ‌تواند به طور موثر رشد موها را کاهش دهد. با انجام جلسات مکرر، این موها در مناطق مورد نظر کمتر و نازک‌ تر شده و در برخی موارد ممکن است به طور دائمی از بین بروند

عدم نیاز به اصلاح مداوم

با استفاده از لیزر موهای زائد، مردان می‌توانند از اصلاح یا تمیز کردن موهای بدن خود در مواردی مانند صورت، گردن، سینه و پشت برای مدتی طولانی بی ‌نیاز شوند

نتایج دائمی

با انجام جلسات لیزر، شاهد تاثیرات دائمی بر رشد موها خواهید بود. با تکرار جلسات به دستور پزشک، موهای زائد به طور کامل از بین رفته و رشد آنها متوقف می شود.

مراقبتهای قبل و بعد لیزر موهای زائد مردان

مراقبت ‌های قبل و بعد از جلسات لیزر موهای زائد در مردان به طور کلی شامل موارد زیر می ‌شود:

لیزر موهای زائد مردان

نکاتی قبل از جلسات لیزر موهای زائد مردان

مشاوره با متخصص: قبل از هر چیزی، بهتر است با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا ویژگی‌ های پوست و موهای شما را بررسی نماید.

جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی: قبل از درمان باید از آفتاب ‌سوختگی و سولاریوم خودداری کنید.

اجتناب از روش ‌های موقت: قبل از جلسات لیزر، بهتر است از روش‌های موقتی مانند وکس و شمع اجتناب کرده تا پوست تان ملتهب نشود.

نکات بعد از جلسات لیزر موهای زائد مردان

محافظت پوستی : پس از جلسات لیزر، پوست شما حساس می‌ شود. بنابراین، باید از ضد آفتاب استفاده کرده و در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید

استفاده از مرطوب‌ کننده : پوست، پس از جلسات لیزر ممکن است خشک و حساس شود. استفاده از مرطوب‌ کننده‌ های ملایم و ضدالتهاب می ‌تواند به بهبود و آرامش پوست کمک کنند.

اجتناب از عوامل تحریک ‌کننده: پس از لیزر، نباید از صابون ‌ها و محصولات تحریک‌ کننده روی پوست خود استفاده کنید. همچنین، از  رفتن به حمام گرم، سونا و جکوزی نیز پس از جلسات لیزر خودداری نمایید

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ برای رفع و پاک کردن انواع لکه های پوستی

جمع بندی

مهم است که قبل از شروع درمان لیزر موهای زائد، با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا ویژگی ‌های پوست و موهایتان را بررسی کند. لازم به ذکر است که مراقبت‌ های قبل و بعد از لیزر موهای زائد ممکن است بر اساس نوع دستگاه لیزر، ویژگی ‌های پوستی و توصیه های پزشک شما متفاوت باشند.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس با کارشناس: 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.