Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

تفاوت دستگاه لیزر دایود با دستگاه الکساندرایت

ویژگی های دستگاه لیزر دایود

امروزه دستگاه های متنوعی برای لیزر موهای زائد ساخته شده است. هدف همه ی این دستگاه ها کم کردن موقت یا دائمی موهای زائد می باشد. در این بین مشکلات زیادی مانند تایپ های پوستی متنوع، رنگ پوست یا رنگ موها و میزان نفوذ اشعه به پوست مدنظر می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین تفاوت های دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت بپردازیم. به طور کلی پاسخ این سوال که دستگاه لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت؟ به نیازهای افراد برای لیزر بستگی دارد.

ویژگی دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار میباشد.طول موج این دستگاه حدود 755 نانومتر است و به صورت غیر تماسی تاثیر خود را روی فولیکول مو می گذارد. خطر انتقال بیماری های پوستی با استفاده از این دستگاه کاهش می یابد. برخی از مراجعه کنندگان استفاده از دستگاه الکساندرایت را دردناک می دانند که البته برای این موضوع راه حل هایی وجود دارد. شکستن طول موج به چند قسمت می تواند از میزان درد لیزر بکاهد.

دستگاه لیزر دایود و کاربردهای آن

عملکرد دستگاه لیزر الکساندرایت بدین صورت است که با تخریب فولیکول ها به از بین بردن موهای زائد می پردازد. به همین دلیل وجود مقداری درد طبیعی است. درد لیزر به دلیل وارد شدن مقدار گرمای زیاد به پوست در زمان کوتاه می باشد. به همین دلیل از تکنولوژی های خنک کننده برای برطرف کردن درد استفاده می گردد

ویژگی های دستگاه لیزر دایود

لیزر دایود یکی از دستگاه لیزر موهای زائد است که به صورت تماسی و با استفاده از ژل به رفع موهای زائد کمک می کند. این دستگاه با استفاده از طول موج 808 بر روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و موهای زائد را از بین می برد. یکی از ویژگی های مهم دستگاه لیزر دایود این است که به راحتی بر روی پوست های تیره تاثیر می گذارد. اگر اپراتوری که با دستگاه لیزر دایود کار می کند دارای تجربه و مهارت کافی باشد می تواند نتیجه ی رضایت بخشی را به دنبال داشته باشد.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم، یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

تفاوت های دستگاه لیزر دایود با دستگاه الکساندرایت

تماسی و غیرتماسی بودن

یکی از تفاوتهای مهم بین دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت تماسی و غیر تماسی بودن آن هااست. بدین معنی که هندپیس دستگاه دایود نیاز به تماس با پوست مراجعه کننده دارد. دستگاه لیزر دایود به صورت رولی فرآیند حذف موهای زائد را انجام می دهد و با فرکانس های بالا کار می کند. این در حالی است که دستگاه لیزر الکساندرایت به صورت شاتی عملیات حذف موهای زائد را انجام می دهد. دستگاه الکساندرایت معمولا با فرکانس های پایین کار می کند.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

سیستم خنگ کنندگی

الکساندرایت به سیستم خنک کننده گازی مجهز است اما دستگاه لیزر دایود سیستم خنک کننده تماسی دارد و خنک کننده دستگاه با پوست تماس می یابد.دستگاه لیزر الکساندرایت برای خنک کردن بدن گاز نیتروژن را اسپری می کند. در دستگاه دایود سیستم خنک کننده قدرتمندی وجود ندارد و هیچ گونه گاز مایعی بر روی پوست بدن اسپری نمی گردد.

در لیزر دایود از خنک کننده های تماسی استفاده می شود. اگر در استفاده از دستگاه لیزر دایود از ژل استفاده نشود پوست دچار سوختگی و تاول می شود. در پوست های حساس بهتر است از کرم های بیحسی نیزاستفاده گردد. دستگاه های الکساندرایت برای تحریک سورس از لامپ های مخصوصی استفاده می کنند. اما دستگاه دایود از آر اف برای تحریک سورس کمک می گیرد.

قیمت خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ با برندهای معروف و کیفیت عالی

طول موج دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود جزو لیزرهای نیمه هادی است. پرتویی که از این دستگاه ساطع می شود طول موجی بین 750 تا 1064 نانومتر دارد. لیزر الکساندرایت از لیزرهای جامد محسوب می شود. پرتویی که از این دستگاه ساطع می شود طول موجی برابر 755 نانومتر دارد.

تفاوت عملکرد دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود پرتوهایی را در دامنه نورهای مرئی مادون قرمز تولید می نماید. این دستگاه از فناوری نیمه رسانا استفاده می نماید. به طور کلی لیزر دایود به عمق بیشتری از پوست وارد می شود. به همین دلیل رنگدانه های بیشتری از طریق این دستگاه جذب می شوند. در دستگاه دایود امکان تنظیم نمودن طول پالس وجود دارد. در این دستگاه می توان انرژی را نیز تنظیم نمود.

دایود برای چه نوع طیف پوستی مناسب است؟

دستگاه لیزر دایود برای افرادی که پوست روشن و رنگ موی تیره دارند جوابگویی بهتر و سریع تری دارد. این دستگاه برای این افراد تعداد جلسات کمتری را به دنبال دارد. هر جلسه درمان با دستگاه دایود حدود 30 دقیقه الی 60 دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات مورد نیاز به ناحیه مورد نظر و نوع پوست بستگی دارد اما به طور میانگین به 6 تا 10 جلسه درمانی برای این کار نیاز است.

قیمت دستگاه لیزر دایود

نکته قابل توجه دیگر در مقایسه ی دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه دایود این است که از دستگاه الکس می توان برای درمان مشکلات پوستی دیگر نیز استفاده نمود اما دستگاه دایود فقط برای حذف موهای زائد مورد استفاده است. اثرات درمانی در استفاده از دستگاه الکساندرایت از همان ابتدا ملموس و قابل مشاهده است. در حالی که با استفاده از دستگاه دایود باید بین 8 تا 10 جلسه درمان انجام شود تا نتیجه مشاهده گردد.

قیمت دستگاه لیزر دایود

اگر بودجه ی شما برای انتخاب و خرید دستگاه لیزر بیشتر از 60 هزار دلار باشد و تعداد افرادی که به کلینیک شما مراجعه می نمایند زیاد باشند بهتر است از دستگاه الکساندرایت استفاده نمایید. در غیر اینصورت باید دستگاه لیزر دایود را خریداری کنید.اگر میزان هزینه برای خرید و همچنین تعمیر و نگهداری برای شما مدنظر باشد باید بدانید که دستگاه الکساندرایت بسیار پر هزینه است. قطعاتی که در دستگاه الکساندرایت مورد استفاده قرار می گیرد گران است. هزینه متوسط برای نگهداری این دستگاه ها حدود 500 دلار می باشد.

تفاوت فرکانس

فرکانس به معنی تعداد شاتی است که در واحد زمان توسط یک دستگاه بر روی پوست زده می شود. بهتر است بدانید هر چه فرکانس یک دستگاه بالاتر باشد مدت زمان درمان با آن دستگاه کاهش می یابد. بیشتر دستگاه های دایود شات زنی زیادی دارند. فرکانس این شات ها از 1 تا 20 هرتز می باشد. این عدد در لیزر الکساندرایت بیشتر از 3 هرتز نیست. تنها برخی از مدل های دستگاه الکساندرایت وجود دارند که فرکانس آن ها می تواند تا 10 هرتز نیز برسد. قیمت این دستگاه ها نسبت به نمونه های دیگر بسیار گران است.

قیمت دستگاه لیزر دایود

تفاوت دستگاه های لیزر از لحاظ برند

طبیعتا یکی از مواردی که در مورد دستگاه های لیزر بسیار مورد توجه میباشد مسئله برند است. مشتریان معمولا به دنبال برندی محبوب در بین دستگاه های لیزر هستند. پس اگر موضوع برند برای شما اهمیت دارد بهتر است دستگاه الکساندرایت را برای خرید انتخاب نمایید. در مورد مقایسه دو دستگاه از لحاظ قیمت باید گفت که درمان با دستگاه الکس نسبتا هزینه بر است پس قبل از خرید باید مشتریان خود و میزان بودجه آن ها برای کارهای زیبایی را مد نظر داشته باشید.

با ویژگی های و عملکرد دستگاه لاغری ای ام اس بیشتر آشنا شوید.

جهت دریافت اطلاعات کامل و دقیق درباره دستگاه لیزر دایود یا سایر دستگاه های لیزر با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما