جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

دلایل ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد

ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد

ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا در این خصوص توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد امری طبیعی بوده و در برخی از موارد ممکن است که اتفاق بیفتد.

هنگامی که لیزر روی پوست قرار می گیرد، اشعه های نوری به موهای زائد ساطع می شوند و آنها را تخریب می کنند. در همین راستا، پوست نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه دچار زخم و جراحت گردد. این زخم ‌ها معمولا به عنوان عوارض جانبی موقت بعد از جلسات لیزر موهای زائد شناخته می شوند و عموما چند ساعت یا چند روز بعد از آن نیز بهبود می یابند. زخم ‌ها ممکن است به همراه با قرمزی، تورم، خارش و درد باشند. با این حال، این عوارض جانبی باید تحت نظر پزشک قرار گیرند. در صورت نیاز، پزشک می تواند درمان مناسب را تجویز کند.

توجه داشته باشید که حتما عوامل خارجی نیز دلایل ایجاد زخم هستند که با انتخاب یک دستگاه لیزر مناسب، احتمال ایجاد زخم روی پوست را کاهش دهید همچنین باید پس از جلسات لیزر، نکات مراقبتی توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید تا عوارض جانبی لیزر کاهش یابند.

چنانچه، اگر متوجه شدید که زخم‌ ها در حال وخیم تر شدن هستند، درد غیر معمولی دارید یا علائم دیگر ظاهر شده اند، بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت تان را ارزیابی کند.

دلایل ایجاد زخم بعد از لیزر

با قیمت انواع دستگاه لیزر آشنا شوید.

علت ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد ممکن است به علت تاثیر لیزر روی پوست و بافت ‌های آن رخ دهد. برخی از علل احتمالی ایجاد زخم ‌ها عبارتند از:

تحریک و سوختگی پوست

همانطور که میدانید لیزر اشعه های نوری قوی را به پوست اعمال می ‌کند از همین رو می ‌تواند باعث تحریک، خراشیدگی و سوختگی پوست شود. این نکته ممکن است باعث ایجاد زخم ‌های سطحی یا عمیق‌ گردد.

حساسیت پوست

برخی افراد ممکن است دچار حساسیت پوستی به لیزر شوند. در این صورت، ممکن است پوست آنها به لیزر واکنش نشان داده و دچار زخم شود.

تنظیم نادرست لیزر

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد با تنظیمات نادرست طول موج لیزر، انتخاب لیزر نامناسب یا استفاده از لیزر با قدرت بالا ممکن است باعث ایجاد زخم ‌های بیشتر شود.

عوامل خارجی ایجاد زخم بعد از لیزر پوست

عوامل خارجی مانند عدم رعایت نکات پس از لیزر، استفاده نادرست از محصولات مراقبتی پوست یا تماس پوست با مواد آلرژی ‌زا می ‌توانند زخم ‌ها را تشدید کنند.

برای جلوگیری از ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد، بهتر است برخی از مراقبت های معمول را رعایت نمایید. در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

پیش از جلسه لیزر

  • از آفتاب گرفتن و رفتن به سولاریوم خودداری کنید تا پوستتان حساسیت کمتری داشته باشد.
  • از محصولات آرایشی که ممکن است پوست را حساس کنند، قبل از جلسه لیزر استفاده نکنید.
  • سعی کنید یک روز قبل از جلسه لیزر، موهای زائد را به وسیله تیغ شیو نمایید.
ایجاد حساسیت پوستی بعد از لیزر

بعد از جلسه لیزر موهای زائد

  • پوست آن قسمت از بدن را که لیزر انجام داده اید، با آب ولرم و ملایم بشویید و آن را آرام پاک کرده و سعی کنید از صابون ‌های ملایم و بدون عطر استفاده نمایید.
  • پوست را به دقت خشک کنید، اما از فشار دادن و سریع پاک کردن پوست خودداری نمایید.
  • استفاده از مرطوب ‌کننده ‌های ملایم و غیر عطری در ناحیه لیزر شده به ترمیم پوست کمک می ‌کنند.
  • از تماس پوست با آفتاب و اشعه مستقیم خورشید خودداری کنید. از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا استفاده نمایید.
  • از محصولات آرایشی یا مراقبتی قوی که ممکن است پوست را تحریک کنند، استفاده نکنید.

دستگاه لیزر تیتانیوم با مناسبترین قیمت خرید

جمع بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا در خصوص علل ایجاد زخم بعد از لیزر موهای زائد و روش های بهبود آن توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. به طور کلی توجه داشته باشید که پوست بدن پس از لیزر موهای زائد حساس تر می شود. به همین دلیل ممکن است به راحتی تحریک شده و ملتهب گردد. از همین رو ایجاد زخم بعد از لیزر امری طبیعی و عادی طلقی می شود. چنانچه زخم های ایجاد شده بعد از گذشت چند روز بهبود نیابند، بهتر است با پزشک خود در این رابطه مشورت نمایید.

رعایت دستورالعمل های بعد از لیزر بسیار مهم می باشد. افرادی که قصد دارند پوست خود را برنزه کنند، بهتر است که این کار را حداقل برای دو هفته به تعویق بیاندازند. نور خورشید موجب تحریک پوست می شود. می توانید از لوسیون ها و ژل های ترمیم کننده برای بهبود زخم ها بعد از لیزر کمک بگیرید.

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.