جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

تکنولوژی لیزر پیکوسکند چیست؟

دستگاه پیکوسکند

دستگاه‌های لیزر اکنون یکی از همه کاره‌ترین ابزارهای موجود در سالن‌ها یا کلینیک‌های زیبایی هستند. آخرین پیشرفتی که برای این قالب مناسب است، لیزر پیکوسکند یا پیکوثانیه است.این دستگاه‌ها پهنای پالس کمتر از یک نانوثانیه ساطع می‌کنند و به همین دلیل به عنوان «نسل بعدی» در فناوری لیزر پالس فوق‌کوتاه توصیف شده‌اند.

اگرچه فناوری لیزر پیکوسکند یا پیکوثانیه برای چندین دهه در خارج از محیط زیبایی در دسترس بوده است، استفاده از لیزرهای پیکوثانیه بر روی پوست هنوز در مراحل اولیه است.

نویان طب مانلی را در اینستاگرام دنبال کنید…

پتانسیل فناوری لیزر پیکوسکند برای اولین بار در اواخر دهه 1990 در مجلات بالینی مورد بحث قرار گرفت، با تمرکز بر این که آیا لیزرهای آزمایشی پیکوسکند کارایی بیشتری نسبت به پیشینیان نانوسکند خود در زمینه تخریب هدفمند جوهر خالکوبی نشان دادند یا خیر؟

امروزه تقریباً دو دهه از آن فرضیه‌های اولیه می‌گذرد تا اینکه اولین لیزر پیکو ثانیه‌ای PicoSure از Cynosure در سال 2012 مورد تأیید FDA برای کلینیک‌های زیبایی در دسترس قرار گرفت.

فناوری پیکوسکند1

در دنیای فیزیک، فناوری پیکوسکند یا پیکوثانیه قطعا چیز جدیدی نیست. با این حال، آنچه که یک گام رو به جلو است، این واقعیت است که صنعت زیبایی موفق شده است لیزرهای پیکوسکند یا پیکوثانیه را در حال حاضر تجاری کرده و آنها را مقرون به صرفه کند. یکی از مشکلات لیزرهای قدیمی پیکو این بود که توان متوسط آن خوب نبود، بنابراین اندازه‌های نقطه بسیار کوچک بودند. پیشرفت در فناوری و بهبود در اپتیک به میانگین توان بالاتر اجازه داده است، و اندازه نقطه بزرگتر را در پیکو پالس می دهد و آن را در کاربردهای بالینی قابل دوام تر می کند.

خرید دستگاه لیزر سایناشور

مزیت پالس های لیزر پیکوسکند برای کلینیک ها و سالن ها زیبایی چیست؟

از آنجایی که این دستگاه‌ها توانایی رساندن انرژی به بافت را در زمان کوتاه‌تری نسبت به فناوری‌های قبلی دارند، این امر باعث می‌شود که چگالی انرژی بالاتر، هدف‌گیری دقیق‌تر ذرات کوچک‌تر، تحویل کارآمدتر انرژی و انتشار حرارتی کمتر به بافت‌های اطراف باشد.برای سالن ها و مشتریان این به معنای درمان دقیق تر و سریع تر با آسیب کمتر به مناطق اطراف است.

پیکوسکند1 1

کاربرد Picosecond برای رفع خالکوبی های قدیمی

در سال‌های اخیر حذف خالکوبی به طور فزاینده ای محبوب شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Syneron Candela برای حمایت از راه اندازی دستگاه PicoWay، حدود 20٪ از زنان و 8٪ از مردان در بریتانیا قبلاً تحت عمل پاک کردن خالکوبی قرار گرفته اند. این بدان معناست که بازار بالقوه برای پاک کردن خالکوبی بزرگ است و این فضایی است که فناوری پیکوثانیه در آن رونق می گیرد.

حذف خالکوبی با استفاده از لیزر واقعاً با تکامل لیزرهای کیوسوئیچ Q-Switched که مدت زمان پالس را به نانوثانیه کاهش داد، به وجود آمد. فناوری Picosecond با کاهش آن به زیر نانوثانیه از این هم فراتر می رود.معرفی لیزرهای پیکو ثانیه ای واقعاً اولین اتفاق هیجان انگیزی است که برای مدت طولانی در پاک کردن خالکوبی یا تاتو رخ داده است. آنها حدود 10 برابر سریعتر از لیزرهای Q-Switched هستند.

قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم

پالس ها آنقدر سریع هستند که اثر شکستن رنگدانه بسیار کارآمدتر است و گرمایی که ما در پوست تولید می کنیم بسیار کمتر است. «این بدان معناست که ما می‌توانیم تعداد درمان‌ها را کاهش دهیم، که واقعاً مفید است، زیرا پاک کردن خالکوبی می‌تواند زمان زیادی طول بکشد.

همچنین به این معنی است که اگر بخواهیم می‌توانیم درمان‌ها را نزدیک‌تر به هم انجام دهیم. این بدان معناست که فناوری پیکوسکند نسبت به هر چیزی که قبلاً وجود داشته است، حذف بسیار کارآمدتر و در نتیجه سریع‌تر را به ما می‌دهد، که هیجان‌انگیز است.»

Cynosure می‌گوید در حالی که لیزرهای نانوثانیه‌ای سنتی عمدتاً بر عملکرد فتوترمال تکیه می‌کنند و گرما را به رنگدانه و بافت اطراف می‌رسانند، PicoSure از فناوری «PressureWave» برای خرد کردن جوهر هدف به ذرات ریز استفاده می‌کند که به راحتی توسط بدن از بین می‌رود. ادعا می کند که این به دستگاه اجازه می دهد تا با درمان های کمتر و بدون آسیب به پوست اطراف، پاکسازی بهتری را ارائه دهد.

picosure.4 1

لیزر پیکوسکند یا پیکو ثانیه برای جوانسازی

اگرچه لیزرهای پیکوثانیه تا حد زیادی از نظر کاربرد آنها در پاک کردن خالکوبی گزارش شده است، روش‌های جدیدی برای استفاده از آنها در زمینه‌های دیگر، مانند جوان‌سازی پوست، اصلاح اسکار و حذف رنگدانه‌ها، اکنون در حال بررسی هستند.فناوری PicoSure منحصربه‌فرد است زیرا ما شاهد بهبود جهانی در کیفیت کلی پوست در سال 2016 از طریق لیزر غیرابلیتیو هستیم که عملاً هیچ زمان بهبودی برای بیماران باقی نمی‌گذارد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره دستگاه لیزر پیکورشور با کارشناسان نویان طب مانلی تماس بگیرید.

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.