جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

چه کسانی ممنوعیت انجام لیزر موهای زائد دارند؟

ممنوعیت انجام لیزر

ممنوعیت انجام لیزر برای برخی از افراد وجود دارد. هرچند که از لیزر به عنوان روشی امن و غیر تهاجمی یاد می شود، اما ممکن است برای بعضی از افراد انجام آن مضر باشد. به طور کلی، افراد زیر باید از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند:

چه کسانی نباید لیزر انجام دهند؟

1) خانم های باردار

زمانی که یک خانم باردار است، ممنوعیت انجام لیزر داشته و توصیه می شود از لیزر نمودن موهای زائد خودداری کند. این احتمال وجود دارد که اشعه لیزر بر جنین تاثیر منفی بگذارد، بنابراین بهتر است تا تمام شدن دوره بارداری خود منتظر مانده و سپس اقدام نماید.

2) افراد دارای پوست حساس وآسیب‌ پذیر

افرادی که پوست حساس یا آسیب ‌پذیری دارند، ممکن است به عوارض جانبی مانند التهاب، قرمزی، خارش یا ایجاد لکه ‌های پوستی در پاسخ به لیزر موهای زائد دچار شوند. در این موارد، بهتر است، پیش از انجام لیزر با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد روی پوست تیره ممکن است عوارضی مانند لکه ‌های رنگی بر جای بگذارد. این اتفاق به دلیل تمایز کمتر بین رنگ پوست و رنگ مو رخ می‌ دهد. در این موارد، لیزرهای با طول موج بلندتر مانند Nd:YAG یا لیزرهای Alexandrite مناسب ‌تر می ‌باشند. اما همچنان بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

3) کسانی که مشکلات پوستی و عفونت‌ دارند!

اگر دارای مشکلات پوستی مانند التهاب، عفونت، آکنه و غیره هستید، بهتر است از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. پس از بهبود وضعیت پوست، می توانید روند درمان را ادامه دهید.

چه کسانی ممنوعیت انجام لیزر دارند؟

4) افرادی که داروها و ترکیبات خاص مصرف می کنند.

برخی داروها و ترکیبات می ‌توانند حساسیت پوست را افزایش دهند و در نتیجه ممکن است باعث بروز عوارض جانبی جدی شوند. پیش از انجام لیزر موهای زائد، بهتر است با پزشک خود در مورد داروها و ترکیباتی که در حال استفاده هستید، مشورت کنید.

5) افرادی که به تازگی سولاریوم انجام داده یا حمام آفتاب گرفته اند.

کسانی که اخیرا  پوست خود را به وسیله آفتاب برنزه کرده اند یا از سولاریوم استفاده نموده اند، برای لیزر موهای زائد بهتر است حداقل ۲ تا ۳ ماه صبر کنند تا رنگ پوست آنها به حالت طبیعی خود بازگردد. این مدت زمان لازم است تا تمامی اثرات تابش UV آفتاب یا سولاریوم بهبود یابند.

اگر حتی در حد بسیار کمی هم رنگ پوست تغییر کرده باشد، ممکن است نتیجه لیزر موهای زائد را تحت تاثیر قرار داده و احتمال سوختگی یا تحریک پوست افزایش یابد.

توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد روی پوست های برنزه نیز قابل انجام است، اما برای کسب نتایج مطلوب، پزشک یا تکنسین لیزر می ‌بایست انرژی لیزر را حداقل ۱۷ ژول برای تاثیر بیشتر بر ریشه موها افزایش دهد. پوست های تیره بیشترین مقدار انرژی لیزر را جذب می ‌کنند و این مورد ممکن است منجر به سوختگی یا تحریک پوست گردد.

در نتیجه، در صورت کاهش انرژی لیزر به منظور جلوگیری از سوختگی، تاثیر لیزر روی موهای زائد نیز کاهش یافته و احتمال دارد نتیجه مدنظر به دست نیاید. بنابراین، بهتر است پیش از اقدام به لیزر موهای زائد، صبر کنید تا رنگ پوست به حالت طبیعی خود برگشته و پس از آن لیزر انجام دهید.

برای خرید لیزر بار دستگاه لیزر با بهترین برند با شرکت نویان طب مانلی تماس بگیرید.

6) افرادی که تبخال یا زگیل دارند!

توجه داشته باشید که انجام لیزر با وجود تبخال می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. برای مثال لیزر می تواند باعث تکثیر تبخال شده و آن را به قسمت های دیگر بدن منتقل نماید. از همین رو، پزشک پیش از شروع لیزر موهای زائد از بیمار در مورد سابقه تبخال پرس و جو می کند. در برخی موارد چنانچه فرد دچار تبخال فعال باشد، پزشک قبل و بعد از جلسات لیزر داروهای مخصوصی را تجویز می کند.

این داروها معمولا احتمال انتقال ویروس تبخال به قسمت های دیگر بدن از طریق لیزر را کاهش داده و از عوارض ناخوشایندی مانند تشدید تبخال پس از لیزر جلوگیری می کنند. این نکته بسته به شرایط بیمار و توصیه ‌های پزشک ممکن است متفاوت باشد، بنابراین در صورت داشتن تبخال بهتر است با پزشک مربوطه در این زمینه مشورت کنید.

7) افرادی که سابقه کلوئید روی پوست خود دارند!

کسانی که سابقه کلوئید دارند، لیزر موهای زائد ممکن است باعث سوختگی یا زخمی شدن پوست آنها گردد. پوست این افراد به دلیل تمایل به تولید بیش از حد کلاژن در پاسخ به آسیب، ممکن است پس از زخمی شدن اضافه ‌ای از بافت گوشت (کلوئید) تولید نماید. این موضوع عموما پاسخ طبیعی بدن آنها در برابر آسیب است.

با این حال، میزان و شدت تشکیل کلوئید پس از لیزر موهای زائد ممکن است بین افراد مختلف، متفاوت باشد. این مورد به واکنش بدن، نوع و تنظیمات دستگاه لیزر مو و تجربه و مهارت پزشک می ‌تواند بستگی داشته باشد.

چه کسانی نباید لیزر انجام دهند؟

8) افرادی که دارای زخم های عفونی پوستی

چنانچه روی پوست شما یک زخم عفونی وجود دارد، ممنوعیت انجام لیزر داشته و توصیه می‌ شود انجام لیزر در آن منطقه را به تعویق بیاندازید. لیزر روی زخم های عفونی ممکن است عفونت را به قیمت های دیگر پوست منتقل کند و مشکلات بیشتری را به وجود آورد. از طرف دیگر لیزر روی زخم عفونی می تواند موجب تحریک بیشتر زخم و تشدید عفونت شود

برای اجاره دستگاه لیزر تیتانیوم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا در خصوص ممنوعیت انجام لیزر در افراد مختلف توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. در هر صورت، بهتر است قبل از شروع درمان لیزر موهای زائد، با پزشک یا تکنسین لیزر خود مشورت کرده تا وضعیت شما بررسی شده و توصیه ‌های مناسب به شما داده شود. به طور کلی چنانچه هر یک از شرایط زیر را داشتید، بهتر است از انجام لیزر موهای زائد خودداری نمایید:

  1. اگر باردار هستید.
  2. اگر پوست شما حساس یا آسیب ‌پذیر است.
  3. اگر پوستتان تیره است، زیرا احتمال دارد لکه ‌های رنگی بر جای بماند.
  4. اگر مشکلات پوستی مانند التهاب، عفونت یا آکنه دارید.
  5. اگر داروی خاصی مثل راکوتان مصرف می کنید.

مهم است که قبل از شروع هر نوع درمان لیزری، با پزشک متخصص یا تکنسین مربوطه مشورت نمایید تا وضعیت تان بررسی شده و راهنمایی ‌های مناسب به شما داده شوند.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی@noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

 

 

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.