Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نحوه تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد

رشد موهای زائد صورت و بدن بخصوص برای بانوان آزار دهنده است و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌دهند آنها را از بین ببرند، یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین روش‌های حذف موهای زائد، لیزر موهای زائد است، بنابراین دستگاه‌ های لیزر متنوع با برندها و عملکردهای مختلف از نظر نحوه تأثیرگذاری، نوع اشعه لیزر، تعداد طول موج و مناطقی را که می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند، تولید و عرضه شده‌اند که کاملاً غیرتهاجمی است. در نتیجه تعداد جلسات لیزر موهای زائد به طور منظم ، می‌توان به مدت طولانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کرد.

نحوه تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد به چه صورت می باشد؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد به عواملی مختلفی بستگی دارد، از جمله به رنگ و نوع پوست و مو، ژنتیک رشد مو، تعداد جلسات شیو ارتباط مستقیمی دارد و بصورت کلی ۲ الی ۳ هفته بعد از اولین جلسه لیزر درمانی طول می کشد تا کاهش رشد موهای زائد، نازک شدن موها را احساس کنید،  همچنین تعداد جلسات درماان لیزرتراپی برای هر فرد متفاوت است و معمولا بعد از 8 الی 10 جلسه برای گرفتن نتیجه کامل لازم می باشد، البته افراد دارای پوست و موی روشن و بلوند به جلسات بیشتری به نسبت افراد دارای پوست و موهای تیره برای نتیجه گیری مناسب نیاز دارند.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم 2024 با شرایط اقساطی

تعداد جلسات لیزر موهای زائد لازم برای هر فرد بستگی به نوع مو و پوست شخص و این که بخواهد کدام منطقه را تحت درمان قرار دهد دارد. علاوه بر این از آنجا که مناطق مختلف بدن، چرخه رشد مو خاص خود را دارند، بنابراین رفع دائمی موها در هر منطقه بستگی به این دارد که فولیکول‌ها در زمان درمان در چه فازی قرار داشته باشند. ممکن است نیاز باشد 4 تا 8 جلسه درمان انجام شود.

چگونگی تعیین تعداد جلسات لیزر

تفاوت موهای زائد صورت با قسمت های بدن

ناحیه‌ صورت یکی از مناطق حساس بدن است که لیزر موهای زائد آن ایمن است، البته موهای زیر ابرو را نمی‌توان لیزر کرد چون ممکنه چشم شما آسیب ببینید، اما موهای بین دو ابرو را می‌توان لیزر کرد، با توجه به این که شیو صورت برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود و بند انداختن و وکس می‌تواند باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد صورت شود، لیزردرمانی این موها بهترین روش است.

همانطور ذکر کردیم لیزر بهترین روش حذف موهای زائد صورت استت، زیرا شیو و تیغ شاید باعث زخم و خراشیدن پوست صورت شما شود، یا باعثت زخیم شدن موهای صورت شود که اصلا خوشایند نیست، همچنین روش های بند انداختن، وکس و برداشتن موها با موچین، می‌توانند با افزایش خونرسانی به پوست باعث افزایش موهای زائد شوند، بنابراین بهترین راه برای حذف دائمی و بی‌خطر موهای زائد صورت، لیزرتراپی است.

مطالعه بیشتر:  باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

موهای صورت نازک و کرکی هستند و سریعتر رشد می کنند، در نتیجه لیزر آنها سختر است  و معمولا بعد هر 4 هفته نیاز به درمان و شارژ دارد، اما موهای پا به آرامی رشد می کنند و ممکن است هر ۱۲ جلسه نیاز به لیزر و شارژ داشته باشد، فاصله بین جلسات لیزر صورت و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد، برای رسیدن به نتایج بهینه، شش تا هشت جلسه با فواصل تقریبی 6 تا 8 هفته بین جلسات توصیه می‌شود.

نحوه تعیین تعداد جلسات لیزر

تعداد جلسات لیزر فول بادی

تعداد جلسات لیزر موهای زائد فول بادی برای همه افراد برحسب موهای زائد ناحیه درمان متفاوت خواهد بود که معمولاً 6 تا 8 جلسه برای هر فرد در نظر گرفته می شود، باید یادآور شویم که برای لیزر موهای زائد  خود و رفتن به جلسات لیزر منظم باشید تا بتوانید در مراحل مختلف چرخه رشد مو نور لیزر تمامی آنها را هدف قرار دهد، و متوجه خواهید شد که بعد از ریختن مو از جلسه قبلی لیزر، ناحیه صاف و بدون مو خواهد بود، همچنین هنگامی که متوجه رشد موهای جدید شوید، یعنی زمان جلسه بعدی لیزر رسیده است.

اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود چه می شود؟

چنانچه فاصله بین جلسات لیزر طولانی شود، احتمال اینکه موها دوباره وارد فاز بعدی رشد شوند، زیاد است. در نتیجه درمان آنها سختتر خواهد بود و زمان بیشتری طول بکشد و شما مجبور باشید که چند جلسه کار خود را طولانی تر کنید، بنابراین کسانی که جلسه لیزر را به تعویق می اندازند، مجبور می شوند که چند جلسه جبرانی برای لیزر مراجعه کنند، همچنین بعضی از فولیکول های مو هستند که بیش از یک جلسه زمان نیاز دارند تا به طور کامل تخریب شوند که موی جدید نتواند رشد کند.

در چنین مواردی اگر فرد یک جلسه لیزر را به تعویق بیاندازد، فولیکول مو دوباره تولید می شود و همه چیز از نو آغاز می گردد و ممکن است شما در بعضی از قسمت ها شاهد رشد دوباره موها باشید.

مطالعه بیشتر:  آیا میتوان بعد از لیزر موهای زائد پوست را برنزه کرد؟

آیا لیزر موهای زائد دائمی است ؟

فولیکول‌های مو برای ساخت هر تار موی جدید، باید از سه فاز عبور کنند، فولیکول در طی چرخه این سه فا ، یک تار مو را می‌سازد، در نتیجه هر فولیکول مو از ابتدا و تا انتهای عمرش بارها این چرخه را طی می‌کند.، لیزر موهای زائد تنها روی موهایی موثر است که در فاز رشد قرار داشته باشند و چون در آن واحد همه موها در فاز رشد نیستند، نمی‌تواند تمامشان را از بین ببرد.

برای بهبود این وضعیت، دوره‌های درمانی طولانی و فواصل بین جلسات زیاد است، به این ترتیب می‌توانیم بیشتر موهای زائد را حذف کنیم، اما درباره سوال ” آیا لیزر موهای زائد دائمی است ؟ باید بگوییم در هر فرد متفاوت است، ممکن است برای یک شخص دائمی باشد و رشد موهای زائد بدن قطع شود، اما برای فردی دیگر دائمی نباشد و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد.

نحوه تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن

تعرفه های قیمت لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد که متناسب با هر فرد از سمت کلینیک تعیین می شود.
  • اندازه و وسعت ناحیه ای که انتخاب می کنید برای لیزر موها
  • تجربه تکنسین لیزر موهای زائد
  • نوع و برند دستگاه لیزر موهای زائد
  • لوکیشین مرکز لیزر موردنظر

مطالعه بیشتر:  طول موج دستگاه لیزر موهای زائد

برخی از مراکز لیزر، هزینه‌های بالا و نجومی برای لیزرتراپی تعریف کرده اند و با تکنیک‌های تبلیغاتی و وعده‌های غیرواقعی قیمت‌های خود را بالا می‌برند، مثلاً دستگاهی را به عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی می‌کنند یا به شما قول می‌دهند که در طی 3 الی 5 جلسه، روند درمانی را به اتمام برسانند، اما باید بگوییم گول تبلیغات این مراکز را نخورید و سعی مرکز معتبری را انتخاب کنید از لحاظ کیفیت و قیمت مناسب و متعادل باشد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزر موهای زائد با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

    

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما