جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

اهمیت خرید رول روتختی برای کلینیک‌های زیبایی

خرید رول روتختی یکبار مصرف

در کلینیک‌های زیبایی، بهداشت و ایمنی بیمار در اولویت قرار دارد و خرید رول تختی، درجه بالایی از بهداشت و ایمنی را تضمین می‌کند. رول‌های روتختی یک بار مصرف که معمولا از جنس غیر‌بافته (non-woven) ساخته شده‌اند را می‌توان با قیمت بسیار مناسب برای هر بیمار باید تعویض شود تا علاوه‌بر تضمین سلامت بیمار یا کلاینت ها، می توان سطح بهداشت کلینیک را نیز ارتقاء داد. این رول‌های روتختی برخلاف پارچه دارای تار و پود نیستند، بلکه الیافت آن به روش‌های مختلف مکانیکی و شیمیایی در جای خود ثابت شده است.
ما در این مقاله اطلاعاتی را که درباره اهمیت خرید رول‌ روتختی، کاربرد و مزایای آن‌ها برای کلینیک های زیبایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس با بالاترین کیفیت و خرید اقساطی

رول روتختی چیست؟

رول تختی به ملحفه رولی یک‌بارمصرف نبافته یا (disposable non woven bed sheet) گفته می‌شود. این رول‌ها از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن، SMS، مواد میکرو متخلخل و مواد غیر بافته شده spunlace ساخته شده‌اند.
پارچه نبافته یک ماده قوی و بادوام است که در برابر پارگی مقاوم است و به‌همین دلیل هم برای محیط‌های پزشکی کاملا مناسب است. این رول‌ها سبک و قابل تنفس هستند و خوابیدن روی آن‌ها راحت است. می‌توانند به خشک نگه داشتن بیمار کمک کنند. رول تختی، ضدآلرژی است و برای افرادی که دارای پوست حساس یا آلرژی هستند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

منسوجات نبافته با درهم آمیختن یا درهم تنیدگی ساخته نمی‌شوند، بلکه با اتصال به یکدیگر با استفاده از فرآیندهای حرارتی، شیمیایی یا مکانیکی، یا ترکیبی از این تکنیک‌ها ساخته می‌شوند. الیاف یا رشته‌های اجزای پارچه‌های نبافته را می‌توان به‌صورت تصادفی یا انتخابی جهت‌دهی کرد. روش ساخت شامل تشکیل یک شبکه با الیاف یا رشته‌های تشکیل‌دهنده و سپس اتصال مکانیکی، حرارتی یا شیمیایی این الیاف است.

امروزه در بازار انواع رول روتختی یا رول ملحفه یکبار مصرف وجود دارد، که برای بهداشت فردی در بیمارستان ها، هتل ها، کلینیک های زیبایی، آرایشگاه ها و اتاق های ماساژ کاربرد دارد، این ملحفه های رولی هم به صورت متری و هم به صورت عددی و آماده به فروش می رسد، برخی از رول های روتختی کش دار و آماده موجود می باشد، این نوع ملحفه های رولی یکبار مصرف مناسب می باشد چون از روی تخت جمع نمی شود و باعث اذیت شدن بیمار نمی شود.

خرید رول روتختی | خرید رول های روتختی

کاربردهای رول تختی یکبار مصرف

رول های روتختی استفاده‌های متعددی در کلینیک‌های زیبایی و سایر مراکز پزشکی و غیر پزشکی دارد. در اینجا استفاده‌های رایج از این پارچه را آورده‌ایم:

  1. درازکشیدن بیمار: هرجایی که نیاز به درازکشیدن بیمار باشد، رول تختی می‌تواند کاربرد داشته باشد. این رول‌ها علاوه‌بر تخت معاینه، بر روی تخت‌هایی که برای اپیلاسیون، ماساژ، کایروپراکتیک و سایر اقدامات پزشکی و بهداشتی استفاده می‌شوند، گسترده می‌گردند. آن‌ها مایعات مختلف مانند خون، آب و واکس اپیلاسیون را به خود جذب کرده و مانع از آلودگی تخت، بدن و لباس بیمار می‌شوند.
  2. تخت جراحی: رول تختی به‌شکل رایجی روی تخت‌های عمل بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. این رول‌ها، محیطی استریل، راحت و در عین حال جاذب را برای عمل جراحی فراهم می‌کنند.
  3. قراردادن تجهیزات بهداشتی: رول تختی می‌تواند برای قرار‌دادن تجهیزات بهداشتی، مانند وسایل اتاق عمل، وسایل پانسمان، وسایل ماساژ و… یک سطح تمیز و نرم ایجاد کند. با توجه به قیمت کم این پارچه‌ها، تعویض آن‌ها راحت و مقرون‌به‌صرفه است.
  4. استفاده‌های دیگر: ملحفه روتختی یکبار مصرف علاوه‌بر استفاده‌های پزشکی، در هتل‌ها، مسافرت و حتی در خانه استفاده می‌شود تا سطحی تمیز و بهداشتی را برای خواب و سایر فعالیت‌ها فراهم سازد.
  5. محافظت از ملحفه: یکی دیگر از کاربردهای این رول‌ روتختی کش دار، ایجاد پوشش برای ملحفه پارچه‌ای و پتو و جلوگیری از آلودگی آن‌ها است. به‌عبارت دیگر می‌توان از رول تختی به‌عنوان لایه زیرین ملحفه و پتو استفاده کرد.

قیمت دستگاه هایفو 12 بعدی 2024 در سبد محصولات نویان طب مانلی

مزایای خرید رول روتختی یکبار مصرف

خرید رول روتختی برای کلینیک‌های زیبایی، مراکز درمانی و سایر مراکز بهداشتی، با مزایای زیر همراه است.

  • وزن سبک: رزین پلی پروپیلن، ماده اولیه اصلی برای تولید بسیاری از انواع رول های تختی است؛ ماده‌ای با وزن مخصوص تنها 0.9 که تنها سه پنجم پنبه وزن داشته و بسیار سبک و راحت است.
  • نرمی: ملحفه رولی یکبار مصرف از الیاف ریز (2-3D) تشکیل شده‌اند و روش ساخت آن‌ها به‌گونه‌ای است که محصول نهایی، نسبتا نرم و راحت است.
  • ضدآب و قابل تنفس: تراشه‌های پلی پروپیلن غیرجاذب هستند و محتوای آب آن‌ها صفر است. محصول نهایی، دارای خواص ضدآب است و از 100٪ فیبر تشکیل شده است؛ متخلخل است و قابلیت تنفس خوبی دارد. به همین دلیل به‌راحتی می‌توان پارچه رول تختی را خشک نگه داشت و حتی شست‌و‌شو داد.
  • غیرسمی و غیرتحریک‌کننده: برخی از محصولات رول تختی با مواد اولیه غذایی FDA تولید شده‌اند و معمولا حاوی مواد شیمیایی دیگر نیستند، آن‌ها پایدار، غیرسمی و بدون بو بوده و پوست را تحریک نمی‌کنند.
  • ضدباکتری و ضدمواد شیمیایی: مواد سازنده رول تختی از جمله پلی پروپیلن، غیرفعال هستند، خورده نمی‌شود و می‌توانند مانع از عملکرد باکتری‌ها و حشرات شوند.
    ضدکپک: از آنجا که مواد سازنده رول تختی، آب را در خود نگه نمی‌دارند، ضد کپک بوده و مانع از رشد انواع قارچ می‌شوند.
  • خواص فیزیکی خوب: استحکام این محصول بیشتر از محصولات بافته شده با الیاف است. در رول‌های تختی، استحکام غیرجهتی و استحکام در جهت عمودی و افقی همگی با هم مشابه است. به‌عبارت دیگر، این رول، از تمام جهات در برابر کشیدن و پاره‌شدن، مقاومت می‌کند.
  • حفاظت از محیط زیست: ماده اولیه مورد استفاده برای اکثر رول‌های تختی پلی پروپیلن است. این در حالی است که ماده اولیه کیسه‌های پلاستیکی پلی اتیلن است. اگرچه این دو ماده نام‌های مشابهی دارند، اما از نظر ساختار شیمیایی، از یکدیگر فاصله زیادی دارند. ساختار مولکولی شیمیایی پلی اتیلن کاملاً پایدار است و تجزیه آن بسیار دشوار است؛

بنابراین 300 سال طول می‌کشد تا کیسه پلاستیکی تجزیه شود. در مقابل ساختار شیمیایی پلی پروپیلن قوی نیست، و زنجیره مولکولی آن را می‌توان به‌راحتی شکست. به‌همین دلیل، این رول‌ها تخریب شده و وارد چرخه محیطی بعدی می‌شود. یک رول تختی می‌تواند در عرض 90 روز به‌طور کامل تجزیه شود. علاوه‌بر این، رول‌های تختی را می‌توان بیش از 10 بار استفاده مجدد کرد و آلودگی زیست محیطی پس از دفع تنها 10٪ از کیسه‌های پلاستیکی است.

اهمیت خرید رول های روتختی برای کلینیک های زیبایی

سایز استاندارد رول‌های تختی یا ملحفه های یکبار مصرف

رول‌های تحتی معمولا در پهناهای مختلف تولید می‌شوند. رایج‌ترین عرض برای این رول‌ها 60 و 80 سانتی متر است و طول آنها نیز معمولا 20 الی 80 متر است. این رول‌ها در رنگ‌های مختلف سفید، صورتی و آبی ارائه می‌شوند و می‌توانند ضخامت‌های متفاوتی داشته باشند، در نتیجه سایز استاندارد رول روتختی 200*80 سانتی متر می باشد.

قیمت رول روتختی یکبار مصرف

قیمت رول های روتختی یکبار مصرف بسیار مناسب می باشد، با خرید یک رول ملحفه های یکبار مصرف می توانید چندین بیمار را ساپورت کنید، در نتیجه خرید این رول های روتختی یکبار مصرف علاوه بر رعایت بهداشت فردی کلاینت ها، برای پرستیژکاری و رعایت بهداشت محیطی کلینیک ها نیز بسیار ضروری می باشد، معمولا قیمت ملحفه روتختی از 30 هزار تومان الی 200 هزار تومان موجود میباشد، این تفاوت قیمت به جنس، کیفیت، عرض ملحفه و رنگ های آن بستگی دارد.

خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ ناب وی با کاربرد حذف تاتو و خالکوبی های عمیق و تیره

سخن آخر

ملحفه رولی یا همان رول تختی در سال‌های اخیر ساخته شده و در مدت کوتاهی جایگاه مهمی در صنایع محتلف از جمله بهداشت و درمان پیدا کرده‌اند. آن‌ها علاوه‌بر اینکه بهداشت بیمار را فراهم می‌کنند، نازک و نرم بوده و مانع از ایجاد حساسیت بر روی پوست می شوند. ابن ملحفه‌ها به‌شکل رولی ارائه شده در کلینیک‌های زیبایی، هتل‌ها و سایر مراکز قابل استفاده هستند.

خرید رول‌های تختی برای کلینیک زیبایی، می‌تواند شما را از دردسر شست‌و‌شوی ملحفه‌های پارچه‌ای، همچنین از قیمت بالای ملحفه‌های یک‌بار مصرف آسوده کند. ملحفه‌های یک‌بارمصرف، ضخیم‌تر و گران‌تر از انواع رول‌های تختی هستند و استفاده و تعویض آن‌ها نیز مشکل است. به‌همین دلیل بهتر است هرگونه ملحفه‌ای را که در مطب و یا کلینیک خود به کار می‌برید با انواع رول تختی جایگزین کنید تا بهداشت و راحتی را در یک قاب گرد اورید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید رول روتختی یکبار مصرف به سایت نویان طب مانلی مراجعه نمایید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

  اینستاگرام نویان طب مانلی :@noyanteb_manely

قیمت رول روتختی یکبار مصرف
کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها