Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

خواص سم بوتولینوم برای رفع چین و چروک

خواص سم بوتولینوم برای رفع چین و چروک

خواص سم بوتولینوم چیست؟

سم بوتولونیوم و تزریق آن یک روش زیبایی است که برای درمان چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق این سم درمانی غیر تهاجمی محسوب می‌شود. برخی افراد به خاطر وجود این سم در بوتاکس از تزریق آن می‌ترسند. باید بدانید که تزریق بوتاکس باعث رفع چین و چروک صورت می‌شود و این موضوع می‌تواند زیبایی بیشتری به چهره بدهد. تزریق سم بوتولونیوم امروزه برای خانمها و آقایان انجام می‌شود. با استفاده از این سم می‌توان چهره ای زیبا و جوان داشت.

قبل از تزریق بوتاکس باید هر فرد اطلاعاتی را در مورد آن به دست آورد. بهتر است بدانید که چین و چروک‌های صورت با استفاده از فلج کردن عضلات صورت از بین می‌رود. این سم برای اولین بار در درمان چشم‌های چروکیده مورد استفاده قرار ‌گرفت. کاربرد سم بوتولونیوم برای افرادی بود که پلک زدن‌های غیر طبیعی داشتند.

تزریق سم بوتولینوم

سم بوتولونیوم یکی از سم های قوی است که از ماده ای به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. مشکلی که در اثر مصرف این سم در انسان پدیدار می شد با نام بوتولیسم شناخته می شد. اما امروزه درمان برخی بیماری ها با این سم ممکن شده است. بسیاری از افرادی که از تزریق این دارو برای درمان مشکل خود استفاده می کنند رضایت زیادی دارند.

درمان چین و چروک های مختلف با بوتولونیوم

به طور کلی دو نوع چین و چروک در صورت هر فرد وجود دارد. برخی از چین و چروک ها بر اثر حرکت نمودن ماهیچه های صورت بر روی پوست ایجاد می شوند. این چروک ها در اثر خندیدن و اخم کردن در اطراف چشم و دهان و حتی پیشانی به وجود می آیند. این چروک ها را میتوان با تزریق سم بوتولونیوم درمان کرد.

اما برخی چروک های ریز به دلیل تابش آفتاب و یا نازک شدن پوست پدید می آیند. این چروک ها معمولا با بوتاکس درمان نمی شوند. استفاده از هیالورونیک اسید می تواند تاثیر بهتری بر روی این موارد پوستی داشته باشد. برای بسیاری از افراد ترکیب بوتاکس و فیلر نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت و همه ی چروک های پوستی را درمان خواهد کرد.

مطالعه بیشتر : درآمد کلینیک زیبایی چقدر است؟

کاربردهای مختلف سم بوتولونیوم

امروزه پزشکان دریافته اند که استفاده از سم بوتولونیوم می‌تواند چین و چروک‌های پوست را از بین ببرد. البته باید بدانید استفاده از این سم در کنار مزیت‌هایی که دارد می‌تواند دارای عوارضی نیز باشد. سم بوتولینوم از مواد طبیعی ساخته شده است. امروزه تزریق دوز معینی از این دارو خاصیت درمانی دارد.

در واقع این سم ابتدا در مواد فاسد کشف شد. پس از کشف این سم محققان دریافتند که این ماده می‌تواند بر روی سیستم عصبی تاثیر زیادی داشته باشد. باکتری‌های سازنده این سم به نام بوتولیسم شناخته می‌شوند.

مطالعات بر روی سم بتولنیوم ادامه پیدا کرد تا در نهایت برای تعیین مکانیزم اثر این سم تست آن بر روی حیوانات انجام شد. اولین بار از این سم برای درمان لوچ بودن چشم استفاده شد. به دلیل موفقیت این دارو در درمان برخی افراد سازمان غذا و دارو سم بوتولونیوم را تایید کرد و در آمریکا از این سم برای درمان بلفارواسپاسم و استرابیسم استفاده گردید.

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس وارداتی از معتبرترین شرکت تجهیزات پزشکی

مزایای بوتاکس بوتولینیوم برای رفع چین و چروک

بهترین سم بوتولینوم برند بوتاکس

پس از مدت زمانی شرکت آلرگان سم بوتولونیوم را با نام بوتاکس BOTOX برای درمان گرفتگی‌های عضلات مطرح نمود. امروزه نیز از این دارو برای اسپاسم های عضلانی بسیار شدید، استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۰ سازمان غذا و دارو استفاده از این ماده را برای درمان چین و چروک صورت در افراد ۱۸ الی ۶۵ ساله تایید نمود. پس از آن در سال ۲۰۰۴ از این سم برای درمان تعریق بیش از حد در برخی نقاط بدن استفاده شد. امروزه از سم بوتولونیوم می توان برای افزایش حجم در قسمت‌هایی از صورت و بدن نیز استفاده نمود. بسیاری از افراد برای زیبایی خود تزریق این ماده را انجام می‌دهند.

مقدار مورد نیاز تزریق سم بوتولونیوم برای هر فرد چقدر است؟

قبل از تزریق سم باید پزشک مقدار مورد نیاز از سم را برای هر فرد مشخص نماید. با تزریق این ماده عضلات صورت برای مدت زمان مشخصی فلج می‌شوند و به مرور زمان خطوط صورت از بین می‌رود. در واقع این سم باید تحت نظر پزشک و در نواحی از پوست تزریق شود که احتیاجی به حرکت آنها وجود ندارد.

بوتاکس نوع A و B برای درمان های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی ۸ نوع بوتاکس وجود دارد که نوع A از سم بوتولونیوم ساخته می‌شود. از معروف‌ترین برندهای بوتاکس می‌توان به دیستون، مصپورت و دیسپورت اشاره نمود. همه این برندها مقداری از سم بوتولونیوم را در خود دارند.

خواص سم بوتولینوم

مزایای تزریق سم بوتولینوم

تزریق سم بوتولونیوم درمانی موثر برای رفع چین و چروک پوست محسوب می شود. این روش درمانی می تواند جایگزین خوبی برای جراحی به حساب آید. معمولا تزریق بوتاکس جلسات درمانی کوتاهی دارد. دوره نقاهت این تزریق نیز به قدری کوتاه است که می توان گفت اصلا به استراحت و گذراندن آن نیازی نیست. خطرات بوتاکس نسبت به جراحی بسیار کمتر است.

مکانیزم اثر و ماندگاری سم بوتولینوم

در واقع سم بوتولونیوم پس از تزریق توسط عضلات صورت جذب می شود. این سم در قسمت انتهایی اعصابی که فرمان حرکت را صادر میکنند قرار می گیرد. بدین ترتیب این ماده از آزاد شدن استین کولین در آن اعصاب جلوگیری به عمل می آورد. این ماده یک واسط شیمیایی است که مسئولیت منقبض نمودن عضلات را بر عهده دارد. به همین جهت دستور منقبض شدن دیگر به عضله مورد نظر نمی رسد و باعث فلج موقت آن می گردد. این زمان می تواند از 3 تا 6 ماه به طول انجامد.

قیمت دستگاه هایفو فورمر با کاربرد عالی جوانسازی و کلاژن سازی پوست 

عوارض تزریق سم بوتاکس چیست؟

به طور کلی تزریق سم بوتولونیوم عوارض جدی بر روی فرد ایجاد نمی کند. اما تزریق نادرست سم توسط پزشک می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نظیر دوبینی، افتادگی پلک و بالا رفتن بیش از حد ابروها شود. گاهی اوقات قرینه نبودن ابروها پس از تزریق می تواند مشکلاتی را در زیبایی فرد بوجود آورد. البته بیشتر این عوارض مربوط به تزریق در مکان نادرست و یا تزریق بیش از حد سم می باشد. بهتر است برای اطمینان از نتیجه بخش بودن تزریق بوتاکس به مراکز معتبر مراجعه شود. مراجعه به یک پزشک با تجربه و خوشنام نیز می تواند تا حد زیادی از بروز مشکل در تزریق بوتاکس جلوگیری نماید.

جهت دریافت راهنمایی و تکمیل اطلاعات درباره دستگاه های لیزر می توانید با کارشناسان نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس : 09129096358

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما