جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی چیست؟همانطور که می دانیم بیشتر مردم کشورمان دارای طیف رنگی پوست سبزه و گندمی هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم جدیدترین و بهترین دستگاه لیزر مناسب پوست های گندمی و تیره بیاییم و با عملکرد، کاربرد، مزایا و قیمت آن آشنا شویم، در نتیجه در این مقاله قصد داریم بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی را معرفی نماییم.همراه ما باشید.

خوشبختانه، دستگاه لیزر موهای زائد، برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی موجود است و به افراد دارای پوست سبزه اجازه می‌دهد که درمان خود را به‌شکل تخصصی دریافت کنند.دراین مطلب انواع دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی بررسی می‌کنیم. اما لازم است قبل از آن با طبقه‌بندی انواع پوست‌ها آشنا شوید؛ زیرا لیزرها براساس این طبقه‌بندی‌ به هر پوستی اختصاص می‌یابند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی چیست؟

طبقه‌بندی رنگ‌های مختلف پوست بر‌اساس مقیاس فیتزپاتریک

در اینجا طبقه‌بندی کلی رنگ‌های مختلف پوست براساس مقیاس فیتزپاتریک آورده شده است:

  • پوست نوع یک (پوست های روشن و زرد) : معمولا پوست های روشن و دارای کک و مک است، همچنین پوست نوع یک کم‌تر مستعد سوختگی و برنزه‌شدن است و بیشتر در افرادی که چشم روشن دارند، دیده می‌شود.
  • پوست نوع دو (پوست های روشن و سفید): این نوع پوست نیز روشن است در افراد با چشمان آبی یا سبز دیده می‌شود؛ گاهی اوقات ممکن است بسوزد، اما احتمال سوختگی آن کم‌تر از نوع اول است.
  • پوست نوع سه (پوست برنزه): این پوست، متوسط یا برنزه طبیعی است و احتمال سوختن آن از دو نوع قبلی پوست بیشتر است؛ زیرا میزان ملانین بیشتری دارد.
  • پوست نوع چهار (پوست های سبزه): پوست قهوه‌ای روشن که کمی از پوست درجه سه تیره‌تر است؛ بنابراین احتمال سوختگی بیشتری دارد.
  • پوست نوع پنج (پوست های نسبتا تیره): این نوع پوست، با رنگ قهوه‌ای تیره مشخص می‌شود.
    پوست نوع شش (پوست های خیلی تیره): تیره ترین رنگ پوست است و معمولاً در افراد آفریقایی‌تبار یافت می‌شود.

قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس در بازار جهانی چند است؟

چالش‌ انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی

شاید با خود فکر کنید که چرا افراد با پوست گندمی نمی‌توانند از لیزر مناسب برای افراد با پوست روشن استفاده کنند؟ پاسخ این سوال به تفاوت میزان ملانین پوست افراد با پوست روشن و تیره برمی‌گردد. ملانین رنگ‌دانه‌ای است که به مو، پوست و چشم ما رنگ می‌دهد. وقتی صحبت از لیزر موهای زائد می‌شود، لیزر ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد تا آن را گرم کرده و از بین ببرد.

به‌عبارت دیگر، دستگاه لیزر برای تشخیص فولیکول مو، از رنگ‌دانه‌های داخل آن استفاده می‌کند. با این حال، هنگامی که پوست تیره باشد، ملانین بیشتری در آن وجود دارد. این ملانین زیاد، می‌تواند تشخیص بین ملانین موجود در مو و ملانین در پوست را برای لیزر دشوار کند. در نتیجه، ممکن است دستگاه لیزر معمولی نتواند به‌طور موثر فولیکول مو را هدف قرار دهد و از بین ببرد. در این شرایط ممکن است پوست، هدف قرار داده شده و به دلیل تابش لیزر، بسوزد.

به دلایل فوق، دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی لازم است به‌شکل اختصاصی انتخاب شود تا با تغییر طول موج، ملانین را هدف قرار نداده و تنها فولیکول مو را از بین ببرد.

دستگاه لیزر مناسب پوست های گندمی و تیره

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی شامل موارد زیر هستند:

دستگاه لیزر تیتانیومDF

دستگاه لیزر تیتانیوم از برند دراگون فلای یکی از جدیدترین و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در حاضر می باشد، این دستگاه لیزر همزمان دارای 4 طول موج می باشد و برای انواع طیف پوست ها مناسب و کاربردی می باشد، از پوست های خیلی روشن گرفته تا پوست های خیلی تیره، در نتیجه اگر این دستگاه را تهیه نمایید، دیگر برای لیزر انواع پوست مشکلی ندارید.

دستگاه لیزر ND-YAG

برای لیزر موهای زائد پوست‌های تیره، لیزر Nd: YAG به‌عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود. طول موج‌های طولانی‌تر این لیزر، به اپراتور این امکان را می‌دهد تا بدون هدف‌ قرار‌دادن ملانین پوست، فولیکول مو را از بین ببرد. لازم به ذکر است که این نوع لیزر علاوه‌بر رنگ‌های بسیار تیره پوست، برای رنگ‌های قدری روشن نیز مناسب است (تایپ‌های پوستی 4، 5 و 6)

لیزر دایود (Diode)

یکی دیگر از انواع دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی که در ایران نیز بسیار مشهور است، لیزر دایود است. علی‌رغم داشتن طول موج کوتاه‌تر از لیزرهای Nd: YAG، این لیزر می‌تواند مستقیماً فولیکول مو را پوست هدف قرار دهند. لیزر دایود برای انواع پوست فیتزپاتریک از I تا نوع V قابل استفاده است. طول موج دستگاه لیزر دایود، 808 نانومتر است.

قیمت دستگاه هایفو 7 بعدی با بهترین متریال برای رفع چین و چروک صورت

لیزر الکساندرایت

نوع دیگری از لیزر که می‌تواند به‌شکل موثری موهای موجود روی پوست‌های تیره را از بین ببرد، لیزر الکساندرایت دایود است. این دستگاه دارای دو طول موج 755 و 808 نانومتر بوده و به‌همین دلیل نیز با دو تنظیم مختلف می‌توان آن را برای پوست‌های روشن و تیره به‌کار برد. طول موج 755 برای پوست‌های روشن و طول موج 808 برای پوست‌های تیره مناسب است.

نور پالسی شدید IPL

IPL یک روش حذف موهای زائد بدون لیزر است که فولیکول مو را با نور وسیع‌الطیف هدف قرار می‌دهد. البته این دستگاه در ایران بیشتر برای از بین بردن چین و چروک و لکه‌ها استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای از بین بردن موهای زائد پوست‌های تیره نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که این دستگاه به‌اندازه لیزر موهای زائد دایود، برای پوست‌های تیره موثر نیست.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست های سبزه و گندمی

چرا استفاده از دستگاه لیزر مناسب پوست های گندمی مهم است؟

لازم است برای افرادی با پوست تیره حتما از دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی استفاده شود، در غیر این صورت احتمال ایجاد مشکلات و عوارض زیر زیاد است.

تغییر رنگ پوست

یکی از رایج‌ترین خطرات مرتبط با لیزر موهای زائد در پوست‌های تیره، تغییر رنگ پوست است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که لیزر ملانین پوست را هدف قرار می‌دهد که خود می‌تواند باعث تیره‌تر یا روشن‌تر‌شدن رنگ پوست شود. استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی این مشکل را تا حد زیادی کم می‌کند.

سوختگی و جای زخم

یکی دیگر از خطرات بالقوه لیزر موهای زائد پوست‌های تیره، سوختگی و جای زخم است. اگر لیزر با شدت درست تنظیم نشود یا پوست قبل از انجام لیزر به‌درستی آماده نشده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. سوختگی و جای زخم در افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر رخ می‌دهد، زیرا پوست آن‌ها به گرمای تولید‌شده توسط لیزر حساس‌تر است. در صورت کاربرد دستگاه‌های لیزر معمولی، احتمال سوختگی پوست بسیار بیشتر است.

خرید دستگاه لاغری کرایولیپولیز Adss 360 با کیفیت عالی و نصب و ارسال رایگان

مدیریت عوارض جانبی

اگرچه عوارض ذکرشده با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای طیف پوست‌های سبزه و گندمی تا حد زیادی کاهش می‌یابد، اما باز هم این نوع پوست‌ها در معرض خطرات و عوارض بیشتری قرار می‌گیرند.
برای کاهش عوارض، انجام اقدامات زیر پس از لیزر می‌تواند مفید باشد:

  • با استفاده از کمپرس سرد التهاب را کاهش دهید.
  • محل را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید.
  • برای جلوگیری از تحریک، لباس‌های گشاد بپوشید.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • پوست خود را برنزه نکنید.
  • از آب داغ، مواد شیمیایی قوی یا لایه‌بردارها در ناحیه تحت درمان، استفاده نکنید.
  • از لمس یا مالش منطقه خودداری نمایید
  • به‌مدت حداقل 24 ساعت از استفاده از لوازم آرایش روی محل خودداری کنید.
  • از ورزش شدید یا شرکت در فعالیت‌هایی که می‌تواند منجر به تعریق شود، خودداری کنید.
خرید دستگاه لیزر مناسب پوست های گندمی

سخن آخر

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست‌های سبزه و گندمی، متفاوت از دستگاه‌هایی است که برای پوست‌های خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده می‌شود. تنها دستگاه‌های مخصوص می‌توانند موهای زائد افراد با پوست تیره را به‌خوبی از بین برده و در عین حال از آسیب به پوست آن‌ها جلوگیری کنند. در این مطلب سعی کردیم بهترین دستگاه لیزر مناسب پوست های گندمی معرفی کرده باشیم.

جهت اطلاع از قیمت و خرید بهترین دستگاه لیزر مناسب پوست های سبزه با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

  اینستاگرام نویان طب مانلی :@noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها