Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

لیزر بیکینی یک روش جدید و راحت برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی است. در لیزرتراپی، پرتوهای تابشی ملانین لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و با گرم کردن آن‌ها موهای اضافی را از حذف می کند، نتیجه لیزر موهای زائد بیکینی نسبت به روش‌های استفاده از کرم‌های موبر، اصلاح و اپیلاسیون ماندگارتر و طولانی ترمی باشد. اما مسئله اینکه آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟ سوال خیلی از افراد می باشد، که در این مقاله پاسخ داده می شود.

در فرآیند لیزرتراپی موهای زائد بدن با دستگاه لیزرتیتانیوم 2024 ، توصیه می کنیم ابتدا درباره مزایا و معایب روش لیزر بیکینی بیشتر بدانید، و سعی کنید تمام نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر را رعایت نمایید، در مورد تاریخچه بیماری‌ها و داروهای مصرفی خود حتما با پزشک مراقبت‌های بهداشتی مشورت نمایید و مطمئن شوید که این روش برای شما خطری ندارد. بعد از انجام لیزر بهتر است در جهت کاهش عوارض لیزر بیکینی ، به هیچ عنوان بعد از لیزر در برابر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

یکی از دغدغه های خانم ها درباره  لیزر بیکینی، شایعاتی درباره ناباروری است، سوال بیشتر زنان این است که آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟ مهم است بدانید که لیزر موهای زائد به هیچ وجه به تخمدان‌ها و رحم نفوذ نمی‌کند که باعث نازایی و ناباروری در خانم ها ‌شود، بنابراین لیزر بیکینی و کیست تخمدان هیچ ارتباطی با هم ندارند و لیزر موهای زائد به هیچ عنوان باعث ایجاد ناباروری و کیست تخمدان نمی‌شود، همچنین تا کنون هیچ پزشک و محققی، خطرات لیزر را نازایی یا کیست بیان نکرده است.

در واقع هیچ پژوهش علمی در تایید این فرضیه که لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود، وجود ندارد. واقعیت این است که پرتوهای نور لیزر فقط به پوست نفوذ می‌کنند و به این ترتیب به اندام‌های داخلی که مسئول باروری هستند، نمی‌رسد. علاوه بر عدم وجود پژوهش‌ها، تجربه زنان بسیاری در همه کشورهای دنیا نشان می‌دهد که لیزر بیکینی مطلقا هیچ تاثیری بر قدرت باروری آن‌ها نداشته است،

تنها ناحیه ای که تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد سطح پوست، رنگدانه و فولیکول های مو است. لیزر نمی تواند به اندام های داخلی یا تخمدان ها نفوذ کند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که لیزر موهای زائد تاثیری بر توانایی شما برای باردار شدن نخواهد داشت.

مطالعه بیشتر:  مراحل انجام لیزر موهای زائد

آیا لیزر بیکینی ممکن است سرطان زا باشد؟

یکی از دلایلی که برخی از بانوان از انجام لیزر بیکینی خودداری می کنند، باور براین که لیزر خطر ابتلا به سرطان را دارد. تاکنون شواهدی از سرطان بعد از لیزر بیکینی در فردی مشاهده نشده است، در لیزر موهای زائد هدف فولیکول‌های مو هستند پرتو نور آنقدر در پوست نفوذ نمی‌کند که بتواند به اندام‌های داخلی بدن آسیب بزند، یا باعث شروع سرطان و ایجاد تومور شود.

آیا لیزر بیکنی باعث نازایی زنان می شود؟

رنت دستگاه لیزر موهای زائد با شرایط ویژه در نویان طب مانلی

آیا لیزر ناحیه تناسلی مردان در ناباروری آنها تاثیر دارد؟

امروزه علاوه بر زنان، بسیاری از مردان نیز لیزر موهای زائد بدن را انجام می دهند. اما عده ای نگران هستند که لیزر ممکن است روی قدرت باروری مردان تاثیر داشته باشد، به طور کلی، لیزر موهای زائد روش بی‌خطری برای از بین بردن موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن است. پرتوهای نور لیزر فقط به فولیکول‌های مو تمرکز کرده و خیلی به عمق بدن نفوذ نمی‌کنند. بنابراین، در شرایط عادی لیزر موهای زائد نباید باعث اختلال نعوظ، کم شدن تعداد اسپرم‌ها یا سایر اشکال ناباروری مردان شود.

مزایا و معایب لیزر ناحیه بیکینی

لیزر بیکینی چه تاثیری روی دوره قاعدگی خانم ها دارد؟

درباره تاثیر لیزر بیکینی بر دوره قاعدگی و نامنظم شدن آن باید با اطمینان بگوییم که  لیزر هیچ تاثیری روی قاعدگی  خانم ها ندارد، چون نهایت عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست در حدی نیست که بتواند به سیستم های داخلی بدن اثرگذار باشد، در نتیجه نمی‌تواند تاثیر منفی روی قاعدگی بانوان داشته باشد، بنابراین لیزر بیکینی روی چرخه قاعدگی شما هیچ تاثیری منفی ندارد و قاعدگی را نامنظم نمی‌کند از این بابت می‌توانید با خیال راحت عمل لیزر را انجام دهید نگرانی نداشته باشید.

مطالعه بیشتر:  درمان جوش بعد از لیزر موهای زائد

عوارض لیزر بیکینی چیست؟

پیامد لیزر بیکینی درهر فرد باتوجه نوع پوست و میزان حساسیت آنها متفاوت است، در نتیجه لیزرموهای زائد بیکینی نیز در طول درمان و یا پس از آن ممکن است عوارض کوتاه مدتی به همراه داشته باشد، البته اگر عمل لیزربه روش درست و اصولی و توسط اپراتو لیزر با تجربه و ماهر انجام شود، خطر و عوارض آن به می رسد، لیزر بیکینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما بعد از اولین جلسه ی لیزر به خصوص در مناطق حساس مثل ناحیه ی بیکینی، ممکن است عوارض زیر را داشته باشید.

  • قرمزی و التهاب پوست
  • خارش پوست
  •  التهاب و تورم فولیکول موها
  • سوختگی ملایم

این عوارض کاملا طبیعی هستند و معمولاً تا 24 الی 48 ساعت بعد از انجام لیزر از بین می روند، در طی دوره ی درمان، موهای شما نازک تر و ظریف تر می شوند و این علائم نیز بعد از هر جلسه بیشتر نمایان می شود.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

آیا لیزر بیکینی واقعا بی خطر است؟

به طور کلی بیان می کنیم که خطرات ناشی از لیزر بیکینی و عوارض جانبی طولانی مدت آن بسیار کم است، اخانم هایی که لیزر موهای زائد بیکینی انجام می دهند، معمولا نگران هستند که پرتوهای لیزر به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدنشان نفوذ کرده و منجر به ناباروری، سرطان یا هر مشکل دیگری شود. شایعه درباره لیزر موهای زائد که ممکن است باعث ناباروری و آسیب دیدن پرده ی بکارت شود، فقط در حد همان یک شایعه است و هیچ تاییدی برای این شایعه نیست.

نوع لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود کمتر از 3 میلی متر به پوست نفوذ می کند. پس به هیچ کدام از اندام های داخلی بدن مثل تخمدان ها برخورد نمی کند و در نتیجه به آن ها آسیب نمی رساند، پس از این جهت نگران نباشید با این که لیزر بیکینی کاملا بی خطر است، اما اگر باردار هستید، توصیه می کنیم ریسک نکنید و دوره درمانی لیزر خود را به بعد از دوره ی بارداری موکول کنید.

مطالعه بیشتر:  تفاوت دستگاه لیزر دایود با دستگاه الکساندرایت

جمع بندی

در چند سال اخیر دستگاه‌های لیزرموهای زائد پیشرفته‌ ای وارد بازار شده اند، که حذف موهای زائد را بدون درد فراهم کرده است، پرتوهای لیزر، رشد موهای زائد را کند کرده و باعث می‌شود به مرور زمان موها برای همیشه از بین بروند.

لیزر موهای زائد بیکینی روش محبوبی برای زنان و مردانی است که می‌خواهند همیشه ناحیه تناسلی تمیز و بدون مویی داشته باشند. اما قبل از رزرو جلسات لیزر بیکینی، باید  درباره عوارض جانبی احتمالی این روش بدانند، ما در این مقاله سعی کردیم بسیاری از ابهامات و سوالات شما را پاسخ دهیم، امیدوارم که بتوانیم سوالات مهم شما را درست پاسخ داده باشیم.

جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه لیزرموهای زائد با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید.

شماره تماس با کارشناس فروش: 09129096358

اینستاگرام نویان طب مانلی : @noyanteb_manely

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما