جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

آیا تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان واقعیت دارد؟

آیا تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان واقعیت دارد

تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان نکته ای است که تا کنون به طور قطع به اثبات نرسیده است. همانطور که میدانید لیزر به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای حذف موهای زائد به کار گرفته می شود و اصولا روی سلول‌ های سرطانی تاثیر نمی‌ گذارد.

مواد کروموفور در پوست، مانند ملانین، انرژی نور لیزر را جذب کرده و آن را به حرارت تبدیل می‌ کنند، این حرارت منجر به ضعیف شدن و از بین رفتن موها می ‌شود. فرآیند ذکر شده به طور عمده در موهای تیره ‌تر و پوست‌ های روشن ‌تر  بیشتر موثر است. با این حال، اگر به درستی انجام شود، لیزر موهای زائد به طور کلی ایمن بوده و خطر سرطانزایی ندارد.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

به هر حال، قبل از انجام هر نوع لیزر، مهم است که با پزشک یا تکنسین متخصص مشورت کنید. آنها می ‌توانند شرایط شما را ارزیابی کرده و راهنمایی های لازم را ارائه دهند. همچنین، اگر در مورد خطرات و عوارض جانبی مرتبط با فرآیند لیزر نگران هستید، بهتر است با پزشک خود در مورد آنها صحبت کنید.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

چگونه بفهمیم لیزر موهای زائد سرطان زاست یا خیر؟

شایعه‌ سرطان زا بودن لیزر موهای زائد واقعیت ندارد. در واقع، لیزر یکی از روش‌ های رایج و ایده ‌آل برای از بین بردن موهای زائد، خال، زگیل و موارد مشابه می باشد که توسط پزشکان توصیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. انرژی اشعه های لیزر به صورت سطحی عمل کرده و به عمق پوست نفوذ نمی ‌کنند. دستگاه‌ های لیزر به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که فقط روی ریشه مو تاثیر بگذارند. با این حال، به این نکته نیز باید دقت کنید که مهارت پزشک هم اهمیت زیادی دارد.

پزشک می بایست نور لیزر را به درستی و برای مدت زمان مناسبی به فولیکول ‌های پوستی ساطع نماید. این نکته نشان می دهد که انجام درست حذف موهای زائد به کمک لیزر هیچ خطری ندارد. استفاده از لیزر بدون افراط، با استفاده از تجهیزات مدرن و توسط افراد ماهر، بی ‌خطر می باشد. افراط در استفاده از هر چیزی خطرناک بوده و ممکن است مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین، توصیه می ‌شود بین دوره ‌های لیزر، وقفه ‌ای ایجاد کنید تا فولیکول‌ های پوست به طور مناسب بهبود یابند

همچنین برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد و اطلاع یافتن از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد به سایت ما مراجعه نمایید.

آیا استفاده از لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب است؟

به طور کلی استفاده از لیزر موهای زائد برای همه افراد مناسب است، اما بعضی شرایط و عوامل ممکن است باعث شوند که استفاده از لیزر برای برخی افراد مناسب نباشد. بهتر است قبل از استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد با پزشک مشورت کنید.  مواردی که ممکن است استفاده از لیزر توصیه نشود، عبارتند از:

پوست تیره : پوست تیره :لیزر روی پوست تیره ممکن است باعث تشدید لکه‌ های پوستی شده یا موجب تحریک پوست شود.

موهای بلوند : لیزر بهترین نتایج را روی موهای تیره و ضخیم دارد. بنابراین، برای موهای بلوند و روشن، احتمالا نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

برخی از شرایط پوستی : برخی از شرایط پوستی مانند عفونت‌ ها، التهابات پوست، زخم ‌ها، آکنه شدید و غیره می ‌توانند باعث شوند که استفاده از لیزر مناسب نباشد.

آیا تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان واقعیت دارد

بارداری : در دوران بارداری، بهتر است از لیزر استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک شما اجازه داده و شرایط خاصی را برایتان در نظر بگیرد.

آیا لیزر موهای زائد برای سلامتی خطر دارد؟

استفاده از لیزر موهای زائد با دستگاه ‌های مجهز و توسط پزشکان ماهر و مجرب اغلب به طور ایمن صورت می گیرد. با این حال، همانند هر روش درمانی دیگر، استفاده از لیزر نیز ممکن است خطرات و عوارض کمی داشته باشد. برخی از خطرات و عوارض ممکن عبارتند از:

حساسیت و التهاب پوست: پس از جلسات لیزر، ممکن است پوست دچار حساسیت یا التهاب شود که معمولا موقت و کوتاه مدت می باشد. استفاده از مرطوب‌کننده ‌ها و محافظت از پوست پس از جلسات لیزر می‌ توانند به کاهش این عوارض کمک کنند.

تغییر رنگ پوست: در برخی موارد، استفاده از لیزر ممکن است باعث تغییر رنگ پوست در نواحی تحت درمان شود. این تغییرات معمولا موقتی و گذرا هستند، اما در برخی افراد ممکن است دائمی باشند.

خطر سوختگی و آسیب به پوست : استفاده نادرست از لیزر یا عدم رعایت دقیق راهنمایی‌ ها می ‌توانند به سوختگی و آسیب به پوست منجر شوند. این خطر بیشتر در صورت استفاده از دستگاه ‌های حرفه ‌ای توسط افراد بی ‌تجربه به وجود می ‌آید.

عوارض دیگر:ممکن است عوارض دیگری مانند خارش، تورم، خونریزی، عفونت یا تشکیل جوش در ناحیه  تحت درمان رخ دهد، اما این موارد نادر هستند.

بیشتر بدانید : امکان انتقال ویروس HPV با دستگاه لیزر!

میزان تاثیر لیزر موهای زائد بر سیستم ایمنی بدن

استفاده از لیزر موهای زائد به طور کلی تاثیر چندانی بر سیستم ایمنی بدن ندارد. لیزر فرآیندی است که روی بافت های سطحی پوست متمرکز است و به طور مستقیم با سیستم ایمنی بدن تداخلی ندارد. با این حال، ممکن است بعضی از افراد بعد از جلسات لیزر، برای مدتی حساسیت پوستی نسبت به نور خورشید یا موارد دیگر نشان دهند.

پس از لیزر، پوست ممکن است در مقابل اشعه UV خورشید بیشتر حساس شود. بنابراین، پس از  اتمام جلسات لیزر، توصیه می ‌شود از کرم‌ های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا و مناسب در برابر نور خورشید استفاده نمایید. در کل، تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان یا  سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف است و معمولا به تغییرات پوستی موقت محدود می‌ شود. با این حال همانطور که گفته شد، بهتر است پیش از استفاده از لیزر، با پزشک خود مشورت کرده تا شرایط و وضعیت سیستم ایمنی تان مورد بررسی قرار گیرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد تاثیر لیزر موهای زائد بر سرطان توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. با توجه به نکاتی که عنوان شدند، اکنون می دانید که لیزر فرآیندی غیر تهاجمی و ایمن برای از بین بردن موهای زائد می باشد. عوارض جانبی موقت آن ممکن است چند ساعت تا چند روز پس از اتمام جلسه از بین بروند. برای تسریع در روند بهبود این عوارض می توانید از لوسیون ها و ژل های خنک کننده و آرام بخش استفاده نمایید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی@noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.