جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

انواع و کاربردهای لیزر پوست

لیزر پوست

لیزر پوست چیست؟

لیزرهای پوست ابزار جدید و مدرنی هستند که می‌توانند پرتوهای نوری با طول موج متناسب و متمرکزی را برای درمان مشکلات پوستی به سطح پوست بتابانند.نور لیزر، نور همگرای تک‌رنگی بوده که به دلیل همین ویژگی، نور لیزر از توان بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین اصلی‌ترین روش تقسیم‌بندی لیزرها بر اساس طول موج آن‌ها است. چراکه هر بافت پوستی که تحت تابش نور لیزر قرار می‌گیرد، طول موجی خاصی از نور لیزر را جذب می‌کند و همچنین هر طول موجی می‌تواند به رفع مشکل پوستی خاصی کمک کند.

مزایای استفاده از لیزر پوست

لازم به ذکر است که کاربردهای لیزرهای پوست فقط به از بین‌بردن مشکلات و ضایعات پوستی محدود نیست و از این ابزار مدرن و جدید می‌توان در جهت از بین‌بردن موهای زائد، جوانسازی و پاکسازی پوست نیز استفاده کرد.

به همین دلیل امروزه باتوجه‌به کاربردهای فراوان لیزرهای پوست برای درمان مشکلات پوستی متنوع، علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است. همچنین این روش میان پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی بسیار موردتوجه قرار گرفته است و در حال حاضر از لیزرهای پوست مختلفی برای درمان مشکلات پوستی و ارائه خدمات زیبایی در کلینیک‌ها، مراکز و مجموعه‌های درمانی استفاده می‌شود.

ازاین‌رو ما در این مقاله قصد داریم تا انواع لیزرهای پوست برای درمان مشکلات، ضایعات و اسکارهای پوستی را به شما معرفی کنیم و همچنین با اشاره به اینکه کدام یک از این ابزار برای درمان چه مشکلات پوستی مناسب هستند، کاربرد لیزرهای پوست برای درمان انواع مشکلات و ضایعات پوستی را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا باید دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم را بخریم؟

نحوه عملکرد لیزر پوست چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید در اثر تابش نور خورشید به سطح اجسام مختلف، سطح آن‌ها به‌تدریج گرم شده، ازاین‌رو در اثر تابش نور لیزر هم سطح پوست گرم می‌شود و به‌مرورزمان سبب داغی و در نهایت منجر به تخریب هدف‌های حساس بافتی می‌شود.

البته ازآنجایی‌که نور لیزر تک طولی موجی است، سایر نواحی مجاور در اثر تابش نور فقط گرم می‌شوند که میزان آن چندان هم قابل‌توجه نیست. در حقیقت تابش نور لیزر سبب داغ شدن و تخریب هدف‌های حساس بافتی همان ناحیه‌ای خواهد شد که نور مستقیماً به آن می‌تابد.

ازاین‌رو یک پزشک و متخصص پوست زمانی که می‌خواهد از لیزر برای درمان مشکلات و ضایعات پوستی خاصی اقدام کند، با علم و آگاهی از ویژگی‌های بافتی ناحیه موردنظر، لیزری متناسب با آن را انتخاب می‌کند تا هم کمترین آسیب را به پوست بیمار وارد کند و هم به شکلی مؤثری آن مشکل پوستی را درمان کند.

به‌عنوان‌مثال لیزرهای پوست که طولی موجی حدود ۵۸۵ نانومتر دارند، برای روی ساختمان‌ها و بافت‌های عروقی اثر می‌کنند ازاین‌رو از چنین لیزرهایی بیشتر برای درمان عروق واریسی پوست و سایر ضایعات، لک‌ها و خال‌های عروقی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربردهای لیزر پوست چیست؟

همان طور که میدانید، لیزرهای پوست ابزار مدرن و جدیدی هستند که از آن‌ها برای درمان مشکلات و ضایعات پوستی مختلف، زیبایی و جوانسازی، ازبین‌بردن موهای زائد و پاکسازی پوست استفاده میشود.

بنابراین لیزرهای پوست در حال حاضر گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند مجدداً حس جوانی را تجربه کنند، و با استفاده از این روش می‌خواهند بروز نشانه‌های پیری و افزایش سن مانند چین‌وچروک‌ها را نیز به تأخیر بیندازند.

به دلیل وجود مشکلات پوستی متنوع، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید، لیزرهای پوست مختلفی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به هدف موردنظر خود استفاده کنید.

قیمت دستگاه لیزر هایفو

انواع دستگاه های لیزر پوست

ما در نویان طب مانلی قصد داریم تا انواع مختلف لیزر پوست را به شمار معرفی کنیم که در جهت درمان مشکلات و ضایعات پوستی استفاده می‌شود:

  • لیزر کیوسوئیچ
  • لیزر co2 فرکشنال
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر اندیاگ
  • لیزر دایود

لیزر کیوسوئیچ نوع منحصر به فردی از لیزر است که انرژی را در فواصل بسیار کوتاه ارائه می‌دهد. این لیزر از جمله پیشرفته‌ترین و تخصصی‌ترین لیزرهای پوست به‌حساب می‌آید که طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر دارد. این ویژگی منحصر به فرد آن را به یک لیزر درمانی ایده آل برای از بین بردن خالکوبی و بیماری های مرتبط با رنگدانه مانند کک و مک، لکه‌های خورشیدی، خال های مادرزادی یا خالکوبی تبدیل می کند.

انواع دستگاه لیزر کیوسوئیچ و بهترین دستگاه کیوسوئیچ در نویان طب مانلی، برای خرید دستگاه کیوسوئیچ کلیک کنید.

این روش از جمله روش‌های غیر جراحی استفاده از لیزرهای پوست برای جوانسازی پوست است. درواقع در روش لیزر co2 فرکشنال، پرتوی لیزری واحد به سطح پوست تابانده می‌شود و بلافاصله پس از آن هزاران نقطه از پوست تحت پوشش نور لیزر قرار می‌گیرد.

روش‌های جوان‌سازی پوست در گذشته، مناطق وسیعی از پوست را هدف قرار می‌داد. اما با روش انقلابی جوانسازی دستگاه co2 فرکشنال، نور لیزر دقیقاً عیوب پوست را هدف قرار می دهد و پوست سالم اطراف را دست نخورده باقی می گذارد. گرمای ناشی از انرژی لیزر همچنین تولید کلاژن جدید را تحریک می کند و به روند جوانسازی کمک می کند.

عملکرد لیزر الکساندرایت به اینگونه است، که طول موج نور با انرژی بالا به ناحیه هدف تابانده می‏ شود و حرارت ایجاد می‏ کند. در نتیجه لیزر الکس با فرآیند فوتوترمولیز کار می‏ کند. فوتوترمولیز به این معناست که با استفاده از یک اشعه نوری منطقه خاصی را حرارت دهیم. این لیزر تنها ناحیه فولیکول موها را هدف می‏ گیرد و به بافت پوست آسیبی نمی ‏رساند.

پالس ‏های نوری این لیزر، فولیکول موها را هدف قرار می‏ دهند و پس از اینکه فولیکول ‏ها از ریشه بیرون می‏ آیند به مرور زمان رشد آن‏ها کاهش می ‏یابد. لیزر الکساندرایت برای تمامی نواحی بدن مانند ساعد، بازو، زیربغل، بیکینی، صورت، ساق پا، ران و… استفاده می ‏شود. همچنین با دو طول موج متفاوت تایپ پوستی و رنگ موهای مختلف را پوشش می ‏دهد.

لازم به ذکر است که تمامی دستگاه لیزر موهای زائد که در مجموعه نویان طب مانلی وجود دارد، دارای لیزر الکساندرایت می باشد.

لیزر اندیاگ امواجی با طول موج بسیار بالا ایجاد کرده و به لایه‌های پوست وارد می‌شود. این نفوذ باعث تخریب سطح کنترل شده‌ای از پوست می‌شود. از لیزر nd yag برای درمان‌های پوستی بسیاری مثل از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود. طول موج ساطع‌شده از دستگاه لیزر اندیاگ نزدیک به مادون قرمز است که با نفوذ عمقی به پوست، تاثیرات درمانی موثری را برجای می‌گذارد.

لازم به ذکر است که تمامی دستگاه لیزر موهای زائد که در مجموعه نویان طب مانلی وجود دارد، دارای لیزر اندیاگ می باشد.

جهت خرید دستگاه لیزر و اطلاع از قیمت دستگاه لیزر با نویان طب مانلی در ارتباط باشید.

لیزر های دایود از یک نور با طول موج نور مشخص استفاده می کنند که نزخ گسستگی بالایی در ملانین دارد. لیزر های دایود، پالس های با فرکانس بالا و کم نفوذ را منتشر میکند می دهند و می توانند با اطمینان خاطر روی انواع پوست استفاده شوند.

لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر در انواع پوست های روشن و تا حدودی تیره قدرت نفوذ پذیری و تاثیرگذاری بالایی دارد.

همچنین تمامی دستگاه لیزر موهای زائد که در مجموعه نویان طب مانلی وجود دارد، دارای لیزر دایود می باشد.

جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد و اطلاع از قیمت دستگاه لیزر موهای زائد با نویان طب مانلی در ارتباط باشید.

روش لیزرهای پوست، یکی از روش‌های درمانی مؤثر، کم عارضه و ایده‌آل برای ازبین‌بردن موهای زائد، جوانسازی پوست، رفع جای جوش، آکنه، جای بخیه، لک‌های پوستی، لایه‌برداری و پاکسازی پوست است. بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا روشی متناسب با مشکل پوستی‌تان به شما معرفی کند.

همچنین اگر نیاز به مشاوره جهت خرید انواع دستگاه لیزر دارید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.