Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نحوه انجام آر اف فرکشنال چگونه است؟

نحوه انجام آر اف فرکشنال

نحوه انجام آر اف فرکشنال و نکات مهم مربوط به آن: نحوه انجام آر اف فرکشنال به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است. پیش از هر چیزی به سراغ تعریف کلی آر اف فرکشنال می رویم. یکی از راهکارهای برتر برای زیبایی پوست شما، دستگاهی است که به آن دستگاه آر اف فرکشنال گفته می ‌شود.

این دستگاه از فناوری لیزر (RF  رادیو فرکانسی) استفاده می ‌کند تا روی بافت‌ های پوستی تاثیر بگذارد و باعث بازسازی و جوانسازی سلول‌ های پوستی شود.استفاده از این دستگاه می ‌تواند موجب زیبایی پوست صورت، کاهش چین و چروک، از بین بردن آثار زخم و اسکار روی پوست، بهبود بافت پوستی، روشن شدن پوست، لیفت صورت و گردن، رفع منافذ باز پوست و سایر مشکلات مرتبط شود.

جوانسازی با روش آر اف

آر اف فرکشنال یک روش فوق ‌العاده و کم تهاجمی برای جوانسازی پوست می باشد. عمده عملکرد دستگاه آر اف فرکشنال بر لایه ‌های سطحی و عمقی پوست است. اگر علاقمند به استفاده از آر اف فرکشنال هستید، توصیه می کنیم به ادامه مطلب توجه نمایید.

انواع دستگاه آر اف فرکشنال

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، دستگاه آر اف فرکشنال در حقیقت یکی از بهترین دستگاه‌ ها برای جوانسازی پوست محسوب می‌ شود. از سال‌ ها قبل، پزشکان از این دستگاه برای زیبایی و جوانسازی پوست افراد استفاده می‌ کنند. دو نوع مدرن آر اف فرکشنال شامل میکرونیدل و کونتراج هستند که تاثیر بیشتری داشته و عوارض کمتری نسبت به آر اف معمولی دارند.

دستگاه آر اف فرکشنال میکرونیدل از سوزن‌ های بسیار ریز با قطر 120 میکرون استفاده می ‌کند که به عمق 2 میلی ‌متری پوست نفوذ می ‌کنند و امواج رادیوفرکانسی را به بافت زیرین پوست انتقال می ‌دهند. آر اف فرکشنال میکرونیدل ترکیبی از تکنولوژی آر اف و میکرونیدلینگ است که باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می ‌شود.

نحوه انجام روش آر اف فرکشنال

نحوه انجام آر اف فرکشنال کونتراج به گونه ای است که از فناوری تک قطبی و دو قطبی استفاده می‌ کند تا مشکلات پوست را در لایه ‌های سطحی و عمقی درمان کند. درمان با دستگاه آر اف کونتراج بسیار موثر بوده و خطرات کمتری دارد. یکی از مزیت‌ های درمان پوست با آر اف فرکشنال این است که پس از انجام این روش، تغییرات قابل توجه ای در پوست خود مشاهده خواهید کرد.

اساس عملکرد آر اف فرکشنال

با توجه به توضیحاتی که تاکنون ارائه شد، نحوه انجام آر اف فرکشنال به صورتی است که از سوزن ‌های ریزی برای تاثیرگذاری روی لایه درم استفاده می‌ کند.

این روش به طور کلی درمانی غیر تهاجمی است، یعنی در طول روند انجام آن پوست صدمه نمی ‌بیند و فرآیند بازسازی و بهبود به طور طبیعی رخ می‌ دهد. با این حال، ممکن است بعضی از افراد پس از روش آر اف فرکشنال عوارضی مانند قرمزی پوست، احساس آفتاب سوختگی و گرما و همچنین سوزش خفیفی در نواحی تحت درمان، تجربه کنند.

این عوارض معمولا در بازه زمانی کوتاهی پس از انجام آر اف فرکشنال رخ داده و ممکن است 3 تا 5 روز پس از آن نیز ادامه داشته باشند. مدت زمان و شدت این عوارض بسته به شرایط پوستی هر فرد و آستانه تحمل درد او، متغیر می باشد. این روش دارای دو تاثیر مهم بر پوست می باشد:

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال را از ما بخواهید جهت خرید دستگاه آر اف فرکشنال با کارشناسان فروش ما که شماره شان در پایین همین صفحه است تماس بگیرید.

تحریک تولید کلاژن

منابع رادیوفرکانسی (RF) انرژی را در لایه درم پوست تولید می‌ کنند و باعث تولید کلاژن می گردند. کلاژن یک پروتئین مهم و حیاتی در ساختار پوست است که باعث شادابی، سفتی و زیبایی پوست می ‌شود. انرژی RF در لایه درم به حرارت تبدیل شده و افزایش دما به عنوان یک عامل تحریک کننده برای تولید کلاژن عمل می ‌کند.

فعال ‌سازی فیبروپلازی

فیبروپلازی فرایندی است که طی آن بدن، بافت‌ های فیبروزی را تولید می‌ کند. این بافت ‌های فیبروزی باعث تحریک تولید کلاژن شده و موجب می ‌شوند که زنجیره ‌های پروتئینی کوتاه تر و محکم‌ تر شوند.بافت فیبروز زمانی رخ می‌ دهد که بافتی از بدن به طور طبیعی آسیب دیده باشد، مانند بافت ضخیم و خشنی که روی زخم‌ های سطحی پوست پس از ایجاد زخم تشکیل می ‌شود.

در روش آر اف فرکشنال، به قسمت هایی از پوست به طور انتخابی آسیب رسانده می شود تا پس از آن بافت فیبروزی تشکیل شود. این نکته باعث افزایش ضخامت لایه درم و تحریک تولید کلاژن می گردد.

توجه داشته باشید، در شرایطی که مناطقی از پوست آسیب می ‌بینند، قسمت هایی نیز سالم باقی می ‌مانند تا به فعال‌ سازی تولید کلاژن و بهبود بخش های آسیب‌ دیده کمک کنند. به عبارت دیگر، تاثیر آر اف فرکشنال مرزی میان آسیب ‌های جزئی و مفید و آسیب‌ های خطرناک و سوختگی می باشد.

علت اینکه این روش درمانی موقت است، همین است. بافت فیبروزی و کلاژن ‌های جدید پس از مدتی از بین رفته و بافت طبیعی پوست جایگزین آنها می شود.

انجام آر اف فرکشنال به چه کسانی توصیه نمی شود؟

افرادی که دارای بیماری ‌هایی مانند فشار خون بالا یا دیابت هستند، باید قبل از استفاده از این دستگاه با پزشک خود مشورت کنند. همچنین، خانم های باردار نیز نباید از این روش استفاده نمایند، زیرا تاثیرات آن روی جنین و سلامتی آن ممکن است نامطلوب باشد.

بیشتر بدانید : ویژگی های روش آر اف فرکشنال

همچنین، افرادی که پوست آنها به تازگی در معرض تابش نور خورشید بوده و شل شده است، نباید به سراغ آر اف فرکشنال بروند، زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست و ایجاد مشکلات جدید شود. جهت اطمینان  و مشاهده تاثیر مثبت روش آر اف فرکشنال، توصیه می‌ شود که همواره با پزشک خود مشورت کرده و هرگونه شرایط و بیماری پایه ‌ای را به او اعلام کنید.

نحوه انجام آر اف فرکشنال و مراحل آن

جمع بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد نحوه انجام آر اف فرکشنال و نکات مربوط به آن توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم. توجه داشته باشید که این روش غیر تهاجمی بوده و به همین دلیل عوارض چشمگیری پس از آن مشاهده نخواهید کرد. در صورت سوزش، گرم شدن پوست و غیره می توانید از انواع ژل ها و لوسیون های خنک کننده و همچنین کمپرس سرد استفاده نمایید.

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

شماره تماس: 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما