Search
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

دریافت مجوزهای تاسیس کلینیک زیبایی

مجوزهای کلینیک زیبایی

برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی از طریق سامانه صدور پروانه ها و مدیریت اطلاعات موسسات، وابسته به وزارت بهداشت و با ارائه مدارک درخواستی و می توان به لزوم حضور یک نفر کارشناس پذیرش و مدارک پزشکی و دو نفر پزشک متخصص بیماری های پوست و مو در میان پرسنل و موارد دیگر اشاره کرد که ما در این مقاله به بررسی کامل تمام مجوزهای مورد نیاز میپردازیم.

برای تاسیس یک کلینیک زیبایی چه کنیم؟

اگر میخواهید یک کلینیک زیبایی راه اندازی کنید باید قبل از هر کاری اطلاعاتی در مورد این موضوع کسب کنید و آشنایی مختصری با آن پیدا کنید. در این بخش شما را با تمام مطالب مورد نیاز در این زمینه آشنا می کنیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به تاسیس یک کلینیک زیبایی کنید.

در ایران کلینیک های بسیار زیادی در کشور و شهر های مختلف وجود دارد که همگی با یکدیگر رقابت می کنند و اگر شما بخواهید یک مرکز جدید را راه اندازی کنید باید بتوانید با مراکز موجود و قدیمی رقابت کنید. برای این کار ابتدا باید سعی کنید که مرکز خود را به صورت برجسته به همگان معرفی نمایید. از این رو می توانید از روش ها مختلفی استفاده کنید.

از بهترین و مهم ترین این روش ها می توان به سرویس دهی متمایز، تبلیغات متفاوت، استفاده از افراد متخصص، تجهیزات مدرن و بروز، قیمت مناسب، تمیز و بهداشتی بودن محل کار و …. اشاره کرد. با انجام این کار ها می توانید کلینیک زیبایی خود را در بین تمام کلینیک های موجود برجسته کنید و باعث افزایش مراجعه کننده ها شوید.

برای شروع حتما باید یک سری اقدامات را انجام دهید که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم.باید برای کلینیک خود حتما اسم منحصر به فرد و خاصی انتخاب کنید که در صنف خود این اسم انتخاب نشده باشد. زیرا اگر اسم انتخابی شما با دیگر اسامی موجود شباهت داشته باشد، درخواست شما رد می شود و باید نام جدیدی انتخاب کنید.

آیا می دانید درآمد کلینیک های زیبایی چقدر است؟

روش های اخذ مجوز های تاسیس کلینیک های زیبایی

شما باید برای تاسیس یک کلینیک زیبایی، در ابتدای امر مجوز آن را دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می دهد که خدمات زیبایی را در این کلینیک انجام دهید اما باید بدانید که حق تجویز دارو و انجام درمان دیگر در این مرکز مجاز نمی باشد. شما باید مرکز درمانی و زیبایی خود را به ثبت برسانید زیرا در صورت انجام این کار، کلینیک شما حالت رسمی و قانونی به خود می گیرد و افراد نگاه مثبت تری به شما خواهند داشت.

 ثبت مرکز زیبایی شما باعث می شود که امکان رقابت برای شما مهیا شود و بتوانید خود را با مراکز مشابه مقایسه کنید و عملکرد خود را ارزیابی کنید.یکی از شرایط مهم تاسیس، آگاهی شما در مورد خدماتی است که باید در این مرکز زیبایی و درمانی انجام دهید. زیرا اگر آگاهی کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است پروانه ی شما باطل شود.

ابتدایی ترین کار برای شروع یک کسب و کار جدید، دریافت مجوز می باشد زیرا بدون مجوز نمی توان هیچ کاری را پیش برد. برای دریافت مجوز تاسیس یک کلینیک باید از نظام پزشکی و وزارت بهداشت، پروانه ی خدمات زیبایی را بگیرید.

برای این کار دو راه پیشنهاد می شود یا خودتان یک پزشک متخصص زیبایی (پوست و مو) باشید تا بتوانید این پروانه را دریافت کنید یا هم به عنوان سرمایه گذار یک متخصص زیبایی را استخدام نموده و از مدرک این پزشک متخصص زیبایی برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی استفاده کنید. لازم به ذکر است که این قوانین با توجه به فاکتور های مختلف در شهر های گوناگون متفاوت هست حتی در بعضی کلان شهر ها برای داشتن یک کلینیک زیبایی با تعداد خدمات بالا استخدام تنها یک پزشک متخصص کافی نمی باشد.

دستگاه های دارای مجوز آیمد را از کجا بخریم؟

چرا بسیاری از مراکز زیبایی بدون داشتن مجور کلینیک زیبایی فعال هستند؟

برای انجام امور مربوط به زیبایی حتما نیاز به داشتن مجوز کلینیک زیبایی نیست مثلا پزشکان عمومی میتوانند با اخذ پروانه مطب به انجام برخی امور زیبایی مثل تزریق ژل و بوتاکس بپردازند.

برای ثبت یک کلینیک زیبایی باید مدارک مختلفی را به همراه خود داشته باشید و آنها را ارائه بدهید. به طور مثال شما باید مدارک شناسایی، کد پستی ساختمان کلینیک، آدرس محل کلینیک و … را همراه خود داشته باشید و آن ها را با خود به مرکز ثبت اطلاعات ببرید. در کنار این موارد باید از قبل، چند نام منحصر به فرد نیز برای کلینیک انتخاب کنید تا در زمان ثبت به مشکل بر نخورید و معطل نشوید.

ما در یک مقاله به طور کامل به بررسی تجهیزات مورد نیاز برای کلینیک زیبایی پرداخته ایم اما در ابنجا به طور مختصر به آن اشاره میکنیم:

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید…

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما