جستجو
Close this search box.
تجهیزات پزشکی نویان طب مانلی

نکاتی درباره لیزر موهای زائد واژن زنان

لیزر موهای زائد واژن زنان

لیزر موهای زائد واژن و نکات مهم مربوط به آن چیست؟ لیزر موهای زائد یکی از روش ‌های مورد استفاده برای حذف موهای اضافی در مناطق حساس بدن مانند واژن یا بیکینی می باشد. این روش تکنولوژی لیزر را برای تخریب رشد موها به کار میگیرد. برجسته ‌ترین مزیت‌ های استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد عبارتند از:

مزایای لیزر موهای زائد واژن زنان

  • دائمی بودن: یکی از مزیت‌ های مهم و ویژه استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد این است که می ‌تواند باعث از بین رفتن دائمی آنها شود. با تکرار جلسات لیزر معمولا می ‌توان تعداد موها را به طور قابل توجهی کاهش داده و موهای باقی ‌مانده، ریشه ضعیف‌ تر و نازک ‌تری خواهند داشت.
  • کارآیی و سرعت: لیزر بیکینی به طور معمول روی ناحیه کوچکی از بدن اعمال می‌شود و این باعث می ‌شود که جلسات حذف مو کوتاه ‌تر و سریع ‌تر انجام گردند. حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی تنها 8 الی 10 دقیقه طول می ‌کشد.
  • کمترین میزان تداخل با پوست: لیزر موهای زائد بیکینی طراحی شده است تا موهای اضافی را حذف کرده و در عین حال پوست را تحریک نکند. این مورد به معنای کاهش درد، التهاب و تحریک پوستی می باشد.
  • راحتی بیشتر: استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، نیاز به وسایلی مانند تیغ یا موم را از بین می ‌برد. به کمک لیزر، می ‌توانید در زمان و هزینه صرفه ‌جویی نمایید.

مهم است که قبل از تصمیم به استفاده از لیزر موهای زائد واژن، با یک پزشک متخصص یا تکنسین مجرب مشورت کنید. آنها می ‌توانند شما را در مورد نوع پوست تان تعداد جلسات مورد نیاز و نکات مربوط به مراقبت پس از انجام لیزر راهنمایی کنند. همچنین، ممکن است برخی از محدودیت ‌ها و عوارض ممکن پس از جلسات لیزر را نیز به شما توضیح دهند.

مزایای لیزر موهای زائد واژن

فواید لیزر موهای زائد واژن (بیکینی)

لیزر موهای زائد بیکینی به طور کلی موجب رشد موها به صورت نازک ‌تر و با تراکم کمتر در ناحیه تناسلی می شود. این امر به دلیل اثر مستقیم لیزر بر ریشه موها و کاهش رشد آنها می باشد. از طرف دیگر این روش مقرون به صرفه است.  اگرچه هزینه جلسات لیزر بیکینی از روش ‌های دیگر مانند استفاده تیغ یا موم بیشتر است، اما در بلند مدت به صرفه تر می باشد. زیرا لیزر، موهای زائد را به صورت دائمی از بین می برد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد است که عوارضی مانند موی زیرپوستی، سوختگی و جوش کمتری را نسبت به روش ‌های دیگر ایجاد می ‌کند. همچنین، لیزر، موهای زائد را به صورت جداگانه و از ریشه به طور دقیق بدون نیاز به برش یا جراحی پوست حذف می‌ کند. از طرف دیگر، بعد از تکمیل دوره درمان با استفاده از لیزر، تنها هر دو سال یکبار نیاز به شارژ دستگاه لیزر خواهید داشت. این نکته در مقایسه با روش ‌های دیگر مانند وکس و تیغ، که نیاز به تکرار  به صورت مرتب دارند، بسیار مقرون به صرفه است.

در نهایت، درد کمتر از وکس نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از لیزر بیکینی می باشد. حس درد این روش معمولا مشابه با برخورد یک کش لاستیکی با پوست بوده و تحمل پذیر است.  به این مورد نیز دقت داشته باشید که هر چه دستگاه لیزر موهای زائد جدیدتر و مدرن تر باشد، درد آن نیز کمتر خواهد بود.

برای خرید دستگاه لیزر تیتانیوم و خرید دستگاه تیتانیوم پلاس با مشاوران ما در تماس باشید.

عوارض لیزر موهای زائد واژن

درمان لیزر موهای بیکینی ممکن است عوارضی مانند سوختگی و خشکی پوست، تورم اندک در اطراف فولیکول مو، تغییر رنگدانه ‌ها، قرمزی پوست و تحریک آن را به همراه داشته باشد. این عوارض به طور عمومی موقتی هستند و در مدت کوتاهی بهبود می ‌یابند. در ادامه چند راهکار جهت کاهش عوارض لیزر موهای زائد واژن آورده شده است:

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد واژن

توصیه می ‌شود 3 تا 4 روز قبل، موهای زائد بیکینی را اصلاح کنید. برای اصلاح موهای زائد بیکینی، از محصولات تمیز کننده و اصلاح کننده بدون عطر استفاده نمایید. از مصرف نوشیدنی ‌های حاوی کافئین خودداری کرده و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوستتان در مقابل اشعه خورشید آسیب نبیند. همچنین استفاده از الکترولیز، موچین‌ و آرایش بیش از حد پیش از لیزر توصیه نمی ‌شود، زیرا این کارها ممکن است به پوست آسیب رسانده و فرآیند لیزر را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین، استفاده از محصولات لایه بردار را حداقل یک هفته قبل از  لیزر متوقف نمایید.

لیزر موهای زائد واژن زنان

19 نکته مراقبتی که بعد از لیزر واژن باید بدانید!

  1. قبل از جلسه لیزر، اصلاح موهای بیکینی توصیه می ‌شود. موهای بلند ممکن است در هنگام تماس با لیزر داغ شده و موجب سوختگی پوست شوند. بنابراین، بهتر است موهای بیکینی را قبل از جلسه لیزر شیو کرده تا خطر سوختگی پوست کاهش یابد.
  2. خشکی پوست نیز می‌ تواند یک عارضه محتمل باشد. استفاده از مرطوب‌ کننده و آبرسان در ناحیه تحت درمان می ‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. مراقبت درست از پوست پس از جلسات لیزر نیز خشکی را کاهش می دهد.
  3. تغییر رنگدانه‌ های پوست، به ویژه در افراد با پوست تیره، یکی از عوارض جانبی ممکن است. این تغییرات معمولا موقتی و برگشت ‌پذیر هستند و با گذر زمان بهبود می ‌یابند.
  4. قرمزی پوست و تورم اندک در اطراف فولیکول مو نیز واکنشی طبیعی پس از انجام لیزر می ‌باشد و پس از گذشت چند روز بهبود می ‌یابد
  5. استفاده از کرم های ترمیم کننده مانند مدیلن، سیکالفیت Aven، آلفا، برناگل، میموزا سی‌گل به منظور رفع التهاب و سوختگی.
  6. مصرف قرص هیدروکسی ‌زین یا سیتریزین در شب به منظور کاهش خارش.
  7. استفاده از ژل آلوئه ورا جهت تسکین پوست.
  8. از دوش آب داغ، کمپرس گرم، سونا و جکوزی به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید.
  9. در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید.
  10. از لوسیون ها یا دئودورانت ها در ناحیه بیکینی به مدت ۲۴ ساعت استفاده نکنید.
  11. از کرم های ضد آفتاب جهت پیشگیری از ایجاد لک پوست استفاده نمایید.
  12. از آب ولرم برای شستشوی ناحیه بیکینی استفاده نمایید.
  13. استفاده از کرم ترمیم کننده برای کاهش التهابات و سوختگی.
  14. استفاده از ژل آلوئه ورا جهت تسکین پوست.
  15. اجتناب از دوش آب داغ و فعالیت جسمانی سنگین.
  16. پوشیدن لباس‌ زیر گشاد و نخی.
  17. پرهیز از آفتاب گرفتن و استفاده از سولاریوم.
  18. عدم تراشیدن موها تا ۷۲ ساعت بعد از جلسه.
  19. در صورت بروز هرگونه مشکل، با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بدانید: راه های تقویت موهای نازک و کرکی با لیزر

آیا لیزر موهای زائد واژن درد دارد؟

در حین لیزر موهای زائد واژن چون جز نقاط حساس بدن به حساب می آید،ممکن است درد را احساس کنید یا بعد از لیزر، این ناحیه دچار قرمزی، تورم و حتی جوش شود، که باعث نگرانی نیست، چنانچه دچار این عوارض شُدید، توصیه می کنیم قبل از لیزر، از پماد موضعی بی حسی استفاده نمایید و بعد از لیزر از پمادهای ضد جوش یا زینک پلاس استفاده نمایید. به طور کلی میزان درد در نواحی حساس مانند ناحیه بیکینی نسبت به سایر نواحی بدن دردناک تر است.

درد لیزر بیکینی معمولاً به عنوان یک احساس تیز و نیشگون توصیف می شود. اغلب با احساس ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست مقایسه می شود. در برخی موارد، درد می تواند شدیدتر باشد و ممکن است با قرمزی، تورم و کبودی همراه باشد.

آیا لیزر موهای زائد واژن خطرناک است؟

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث نازایی می شود؟ لیزر موهای زائد واژن ، هیچ گونه آسیبی به اندام‌های داخلی بدن نمی‌رساند. زیرا عمق نفوذ لیزر در داخل پوست حداکثر ۲ الی ۳ میلیمتر است. هم‌‎چنین طول موج لیزر طوری انتخاب می‌شود که تنها توسط ملانین‌های مو جذب می گردد. از این رو لیزر واژن فرایندی ایمن و بدون خطر است، در صورت استفاده از دستگاه لیزر با طول موج نامناسب، امکان سوزش، التهاب و سوختگی در محل وجود دارد،

اما هیچ گونه عوارض دیگری از جمله شایعات نازایی یا ناباروری، سرطان رحم یا کیست را بدنبال نخواهد داشت، در نتیجه با خیال آسوده لیزر موهای زائد را انجام دهید و به شایعات هم توجه نکنید، در صورت احساس نگرانی زیاد در این مورد می توانید با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.

عوارض لیزر موهای زائد واژن

هزینه لیزر موهای زائد واژن چقدر است؟

قیمت لیزر موهای زائد واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله موقعیت جغرافیایی کلینیک موردنظر، دستگاه لیزر موهای زائد، تجربه و حرفه ای بودن اپراتور لیزر، هزینه لوازم جانبی لیزر، نوع پوست و موهای زائد شما، تخصصی بودن مطب زیبایی و غیره وابسته است. اما در کل تعرفه لیزر موهای زائد ناحیه واژن از 1500 هزارتومان شروع و تا 500 هزارتومان می باشد.

جمع بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا توضیحات کاملی در خصوص لیزر موهای زائد واژن خدمتتان ارائه نمودیم. پس از انجام لیزر واژن بهتر است به موارد زیر دقت نمایید:

آدرس اینستاگرام نویان طب مانلی       @noyanteb_manely

با کارشناسان فروش نویان طب مانلی در تماس باشید

شماره تماس کارشناس : 09129096358

کپی شد

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.